Hluk kuželového soukolí
Bevel gear noise
Author
Advisor
Kaplan, ZdeněkReferee
Kalíšek, LiborGrade
AAltmetrics
Metadata
Show full item recordAbstract
Cílem této bakalářské práce je stanovit vliv jednobokého odvalu kuželového soukolí na hladinu hluku kompletní nápravy. Dále, se zde zabývat, jak výrobou a geometrii kuželových soukolí, tak i vznikem, tvarem a polohou kontaktního pole zakřiveného zubu u tipu kuželového soukolí Oerlikon. V závěru práce vyhodnotit optimální montážní polohu daného páru jednoho soukolí a její vliv na hladinu hluku celé nápravy při daných modifikacích kontaktního pole zubů. The target this bachelor?s thesis is assesment suspension single flank of bevel gear on noise level total axletree.And further we deal with fabrication and geometry of conical gear especially Oerlicon and also with formation, shape and position of contact pole of curved jag. At the close thesis evaluate optimum assembly position this couple of one's wheelwork plus her influence over noise level total axletree at given to modifications contact field tooths.
Keywords
kuželové soukolí, Oerlikon, jednoboký odval, hluk, vibrace, převodová chyba, bevel gear, Oerlikon, single flank, noise, vibrations, transmission erorrLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Stavba strojů a zařízeníComposition of Committee
doc. Ing. Alexander Sikora, CSc. (předseda) doc. Ing. Jiří Malášek, Ph.D. (místopředseda) doc. Ing. Břetislav Mynář, CSc. (člen) Ing. Jaroslav Kašpárek, Ph.D. (člen) Ing. Miroslav Jírů (člen)Date of defence
2010-06-21Process of defence
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/2184Source
FOLTIS, A. Hluk kuželového soukolí [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2010.Collections
- 2010 [495]