• čeština
    • English
    • русский
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta podnikatelská
  • 2013
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta podnikatelská
  • 2013
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Návrh na zlepšení úrovně spokojenosti zákazníka firmy Aromatica cz

Proposal of Improving Customer Satisfaction Level of the Company Aromatica cz

Thumbnail
View/Open
final-thesis.pdf (2.963Mb)
review_36933.html (1.959Kb)
Author
Michálková, Renata
Advisor
Šimberová, Iveta
Referee
Koudelková, Petra
Grade
D
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Ve své diplomové práci se budu věnovat problematice spokojenosti zákazníka, která je důležitým faktorem úspěchu firmy. Zákazník je nejdůležitějším článkem trhu a pokud není dostatečně spokojen, odchází ke konkurenci. Proto pokud chce být firma úspěšná na trhu, musí věnovat zákazníkovi dostatečnou péči a pozornost. Cílem je navrhnout projekt zvyšování zákaznické spokojenosti a tím také zvyšování povědomí o firmě. Spokojenost zákazníků budu sledovat ve firmě, zabývající se výrobou a distribucí bylinných produktů a to na základě metody dotazování pomocí dotazníků, při které jsou oslovováni jak lékárníci, tak koneční spotřebitelé. Ze zjištěných údajů dotazníkového šetření vyhodnotím spokojenost zákazníků a navrhnu doporučení firmě, které by vedlo ke zvýšení spokojenosti zákazníka.
 
In my diploma thesis I deal with the issue of a customer satisfaction, which is an important factor of the company success. Customer is the most important part of the market, and if the customer is not sufficiently satisfied, he usually goes to another competitor. Than, if the company really wants to be successful in the market, they must try to provide an adequate care and attention to the customer. The aim of this thesis is then to propose a project for increasing the customer satisfaction and thereby also increasing an awareness of the company. I will survey the customer satisfaction in a company dealing with the production and distribution of herbal products. My survey will be based on the method of questioning using interviewing questionnaires, where both pharmacists and final customers are respondents.. Based on the survey and data provided within the survey, I will evaluate the customer satisfaction and provide the company a recommendation, which would result in increasing of the customer satisfaction.
 
Keywords
spokojenost zákazníků, marketingový průzkum, dotazník, primární informace, customer satisfaction, marketing research, questionnaire, primary information
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Řízení a ekonomika podniku
Composition of Committee
doc. PhDr. Martina Rašticová, Ph.D. (předseda) Ing. Petr Polák (místopředseda) RNDr. Zuzana Chvátalová, Ph.D. (člen) Ing. Zdeňka Videcká, Ph.D. (člen) Ing. Josef Veselý, CSc. (člen)
Date of defence
2013-01-30
Process of defence
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/22752
Source
MICHÁLKOVÁ, R. Návrh na zlepšení úrovně spokojenosti zákazníka firmy Aromatica cz [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2013.
Collections
  • 2013 [415]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV