Studie chování ručičky rychloměru při dopravní nehodě
Study of Speedometer's Hand Behaviour by Traffic Accident
Abstract
Tato diplomová práce se zabývá možností určení nárazové rychlosti vozidel při dopravních nehodách. Přínosem práce má být zjištění, zda zaseknuté ukazatele rychloměru nebo otáčkoměru, popřípadě jejich otisk v matnici, mohou být použity při analýze dopravních nehod. Výsledkem tedy je formulace, zda jsou tyto informace věrohodné, popřípadě za jakých okolností platí. This diploma thesis deals with the ability to determine impact speed of vehicles in traffic accidents. Thesis tries to find out whether jammed needle of speedometer and tachometer, as well as needle's imprint, could provide relevant informations for traffic accident analysis. The outcome is formulation, whether these informations are trustworthy, or under which circumstances are valid.
Keywords
Dopravní nehoda, nárazová rychlost, zaseklý rychloměr, zaseklý tachometr, otisk rychloměru, otisk tachometru, Traffic accident, impact speed, stuck speedometer, locked speedometer, jammed speedometer, speedometer's imprintLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Expertní inženýrství v dopravěComposition of Committee
doc. Ing. Aleš Vémola, Ph.D. (předseda) Ing. Josef Libertín, CSc. (místopředseda) Ing. Albert Bradáč, Ph.D. (člen) doc. Ing. Bc. Marek Semela, Ph.D. (člen) Ing. Michal Vintr, Ph.D. (člen) Ing. Jaroslav Kudláček (člen)Date of defence
2013-06-10Process of defence
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/23424Source
POLNICKÝ, V. Studie chování ručičky rychloměru při dopravní nehodě [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. 2013.Collections
- 2013 [124]