Poslední příspěvky

  • Spolutvorba při rozvoji image v automobilovém odvětví: Možnosti a omezení 

    Mráček, Pavel; Veselá, Jitka; Zich, Robert (Vysoké učení technické v Brně, Fakulta podnikatelská, 2012)
    Purpose of the article The image, as a part of value for customer, represents a potentially important competitive advantage. A crucial problem is the way how it is developed. Value co-creation concept is an approach showing a ...
  • Fuzzy model investic do High - Tech projektů 

    Kubíčková, Alžběta; Pavlíček, Michal (Vysoké učení technické v Brně, Fakulta podnikatelská, 2012)
    Purpose of the article: Relations among parameters of High-tech projects are very complex, vague, partially inconsistent and multidimensional. Optimal decisions to invest into High-tech companies require top field experts ...
  • Používat jeden nebo dva výkazy výsledovky v českých podnicích? 

    Gazzola, Patrizia; Amelio, Stefano (Vysoké učení technické v Brně, Fakulta podnikatelská, 2012)
    Purpose of the article: The article examines the IAS 1 revised that allows the company to choose between a reclassification of items by nature or by function (destination), it also provides two alternative presentations of ...
  • Udržitelná hodnota naftových společností v České Republice a na Slovensku 

    Straková, Juliana (Vysoké učení technické v Brně, Fakulta podnikatelská, 2012)
    Purpose of the article: Sustainable Value Added was introduced as a whole new concept in 2004. Since then, it has gained popularity among some scholars, mostly of the West-European origin. In this article we implement this ...
  • Přístupy určení efektivity institucí v inovačním prostředí 

    Islamutdinov, Vadim (Vysoké učení technické v Brně, Fakulta podnikatelská, 2012)
    Purpose of the research: to study the problem of evaluating the effectiveness of innovative environment institutions, and to define the possible approaches to build a methodology for assessing the effectiveness. Methods: ...
  • Výkonnost podniků z informačních a komunikačních aktivit v ekonomické a sociální oblasti 

    Klímková, Markéta; Hornungová, Jana (Vysoké učení technické v Brně, Fakulta podnikatelská, 2012)
    Purpose of the article: The purpose of the article is to present some partial results from the specific research, which was focused on the area of business performance in the Czech Republic. These results are supported ...
  • Teorie prospektu a teorie očekávaného užitku: Aplikace na podmínky České republiky 

    Fojtů, Kateřina; Škapa, Stanislav (Vysoké učení technické v Brně, Fakulta podnikatelská, 2012)
    Purpose of the article: Classical and neo-classical economic theories consider a human as a rational individual making logical decisions and maximizing his profit. But what if it is not the case? People making decisions in ...
  • Volba marketingových činností vzhledem k velikosti podniku 

    Milichovský, František; Šmakalová, Petra (Vysoké učení technické v Brně, Fakulta podnikatelská, 2012)
    Purpose of the article: is to present the selected data obtained from primary research, which concerns the choice of marketing activities use in the Czech business environment in view of their size. The current highly competitive ...
  • Posuzování hodnoty majetku na základě rozboru nákupního chování zákazníků 

    Pernica, Martin; Hanušová, Helena (Vysoké učení technické v Brně, Fakulta podnikatelská, 2012)
    Purpose of the article: The world economy is undergoing rapid development. For this development there are typical fluctuations of market prices of property. Valuation of property in the Czech financial accounting is based ...
  • Metodologie modelu rozpočtu identifikace a alternativy 

    Klimaitienė, Rūta; Tilinskaitė, Asta (Vysoké učení technické v Brně, Fakulta podnikatelská, 2012)
    Purpose of the research: to study the problem of evaluating the effectiveness of innovative environment institutions, and to define the possible approaches to build a methodology for assessing the effectiveness. Methods: ...
  • Vývoj controllingu v Polsku 

    Bieńkowska, Agnieszka (Vysoké učení technické v Brně, Fakulta podnikatelská, 2012)
    Purpose of the article: The contemporary research has shown that controlling as a method of management support is gradually becoming more and more popular and recognised in Polish enterprises. This article focuses on the ...