• čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2008
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2008
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Odlehčení ojnice vznětového řadového čtyřválce.

Mass Reduction of 4-cylinder In-line CI-engine Con-rod

Thumbnail
View/Open
final-thesis.pdf (4.449Mb)
review_9618.html (8.988Kb)
Author
Zatloukal, Lukáš
Advisor
Novotný, Pavel
Referee
Ramík, Pavel
Grade
C
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Tato diplomová práce se zabývá odlehčením ojnice sériového traktorového motoru. V počáteční fázi tohoto projektu je důležitým úkolem vytvoření 3D modelu stávající ojnice, ze kterého se v dalších částech vychází. Po vytvoření 3D modelu následuje pevnostní kontrola tohoto modelu. Dále navazuje výpočet nevyváženosti motoru se stávající ojnicí a tím i zjištění velikosti potřebného odlehčení. Po tomto úkolu již následuje tvorba nového 3D modelu odlehčeného o potřebnou hmotnost a pevnostní kontrola tohoto modelu. Závěrem je provedeno zhodnocení nové ojnice.
 
This diploma thesis applies to the light-weight itself of a connecting rod of a mass-produced tractor-engine. As a one of the most important and first part of this task is creating a 3D simulation model of a connecting rod. The strenght calculation is following skip factor of the light-weight, the exact calculated dimension of relieve is providing by means of an engine imbalance including the connecting rod. The outcome data of research are instrumental to the new relieve and strengthen 3D design. The conclusion and ending point of the diploma thesis evaluate results.
 
Keywords
Ojnice, 3D model, výpočtový model, metoda konečných prvků, redukované napětí, odlehčení, hmotnost posuvné části ojnice, Connecting rod, 3D model, computational model, finite element method, equivalent stress, mass reduction, mass of sliding parts of connecting rod
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Dopravní a manipulační technika
Composition of Committee
prof. Ing. Václav Píštěk, DrSc. (předseda) prof. Ing. Stanislav Beroun, CSc. (místopředseda) prof. Ing. Eduard Malenovský, DrSc. (člen) prof. Ing. Milan Pavelek, CSc. (člen) doc. Ing. Miroslav Suchánek, CSc. (člen) (člen) (člen)
Date of defence
2008-06-10
Process of defence
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/25250
Source
ZATLOUKAL, L. Odlehčení ojnice vznětového řadového čtyřválce. [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2008.
Collections
  • 2008 [523]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV