Metody snižování hluku v konstrukci osobních vozidel
Noise Reduction Methods in Automotive Design
Author
Advisor
Prokop, AlešReferee
Janoušek, MichalGrade
CAltmetrics
Metadata
Show full item recordAbstract
Cílem této bakalářské práce je vytvoření rešeršní studie týkající se metod snižování hluku v konstrukci osobních vozidel. V úvodu se práce zaměřuje na akustiku a vliv hluku na člověka. Dále se zaměřuje na způsob vytvoření hluku ve vozidle a jeho potlačení. V závěru práce zhodnocuje určité vybrané metody při potlačování hluku osobního vozidla. The aim of this bachelor thesis is create a research study about noise reduction methods in automotive design. The introduction of this work deals with acoustic and the influence of noise on people. Furthermore it deals with ways of noise creation in a car and its suppression. In the end of this work there is a valorization of certain methods at noise suppression of a personal vehicle.
Keywords
hluk, vibrace, osobní vozidlo, noise, vibration, personal vehicleLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Strojní inženýrstvíComposition of Committee
prof. Ing. Jiří Stodola, DrSc. (předseda) doc. Ing. Pavel Novotný, Ph.D. (místopředseda) Ing. David Svída, Ph.D. (člen) Ing. Rudolf Franz, Ph.D. (člen) Ing. Přemysl Pokorný, Ph.D. (člen)Date of defence
2013-06-10Process of defence
Zodpovězené otázky oponenta: - Jaké jsou současné limity hluku osobních vozidel dle EHK 51? - Znáte pojem Magnetoreologická kapalina? K čemu se používá? - Je metoda aktivního potlačení vhodná pro širokopásmový hluk?Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/26330Source
KUBICA, P. Metody snižování hluku v konstrukci osobních vozidel [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2013.Collections
- 2013 [533]