• čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • русский 
    • čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • Войти
Просмотр элемента 
  •   Главная
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2011
  • Просмотр элемента
  •   Главная
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2011
  • Просмотр элемента
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Valivá ložiska v konstrukci čtyřdobých spalovacích motorů

Application of anti-friction bearings for four-stroke internal combustion engines

Thumbnail
Открыть
final-thesis.pdf (1.855Mb)
review_38154.html (5.122Kb)
Автор
Knotek, Jiří
Advisor
Drápal, Lubomír
Referee
Svída, David
Grade
C
Altmetrics
Metadata
Показать полную информацию
Аннотации
Tato práce se zabývá valivými ložisky a jejich uplatněním v konstrukci čtyřdobého spalovacího motoru. Práce je rozdělena do několika celků. První se zabývá samotnými valivými ložisky. Tato kapitola poskytuje základy z teorie valivých ložisek potřebné pro další části práce. V dalším celku je popsáno použití valivých ložisek ve spalovacích motorech. Poslední část se zabývá uplatněním valivých ložisek v konstrukci čtyřdobých spalovacích motorů. Je řešeno uložení klikové hřídele, ojnice, rozvodů, vyvažovací hřídele a turbodmychadla.
 
This thesis is concerned with the anti-friction bearings and their application in the construction of the four-stroke cycle internal combustion engine. Thesis consists of several parts. The first one is concerned with the anti-friction bearings themselves. This part provides basics of theory of the anti-friction bearings needed in the next parts. In the next part is described the use of the anti-friction bearings in the internal combustion engine. Last part is concerned with the use of the anti-friction bearings in the construction of the four-stroke cycle internal combustion engine. There is described mounting of crankshaft, connecting rod, camshaft, balancer shaft and turbocharger.
 
Keywords
valivé ložisko, spalovací motor, čtyřdobý motor, snížení tření, anti-friction bearing, internal combustion engine, four-stroke cycle engine, friction reduction
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Strojní inženýrství
Composition of Committee
doc. Ing. Zdeněk Kaplan, CSc. (předseda) prof. Ing. František Bauer, CSc. (místopředseda) doc. Ing. Petr Porteš, Ph.D. (člen) Ing. Ondřej Blaťák, Ph.D. (člen) Ing. David Kollhammer, Ph.D. (člen)
Date of defence
2011-06-13
Process of defence
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
URI
http://hdl.handle.net/11012/2721
Source
KNOTEK, J. Valivá ložiska v konstrukci čtyřdobých spalovacích motorů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2011.
Collections
  • 2011 [579]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Контакты | Отправить отзыв | Theme by @mire NV
 

 

Просмотр

Весь DSpaceСообщества и коллекцииДата публикацииАвторыНазванияТематикаЭта коллекцияДата публикацииАвторыНазванияТематика

Моя учетная запись

ВойтиРегистрация

Статистика

Просмотр статистики использования

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Контакты | Отправить отзыв | Theme by @mire NV