• čeština
    • English
    • русский
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta stavební
  • 2013
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta stavební
  • 2013
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Měření posunů a přetvoření železničního objektu

GNSS Deformation Measurement of Railway Structure

Thumbnail
View/Open
Posudek-Oponent prace-13218.pdf (156.0Kb)
Posudek-Vedouci prace-13217.pdf (135.3Kb)
appendix-1.zip (651.5Kb)
final-thesis.pdf (6.312Mb)
review_74568.html (1.434Kb)
Author
Buday, Michal
Advisor
Švábenský, Otakar
Referee
Bureš, Jiří
Grade
B
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Účelom práce je vyhodnotiť posun a pretvorenie železničného objektu za pomoci metód družicovej geodézie. Úvod práce sa zaoberá stručným teoretickým základom GNSS. Nasledovne je v práci popísaná práca s komerčným programom Leica Geo Office. Výsledky výpočtov boli transformované do lokálneho topocentrického súradnicového systému, v ktorom bola porovnávaná výšková presnosť GNSS meraní s klasickými geodetickými úlohami pri rôznych použitých modeloch troposféry ponúkaných komerčným programom. Posledná časť práce sa venuje potvrdeniu hypotézy či vzťažný bod, ktorý bol pri vyhodnocovaní považovaný za stabilný nevykazuje zmenu svojej priestorovej polohy v čase. K tomuto účelu bolo meranie naviazané na okolité body sietí permanentných staníc. K spracovaniu bol použitý vedecký softvér BERNESE GPS Software. Jednotlivé výsledky boli graficky a číselne zdokumentované.na základe použitého modelu troposféry, ktorý ponúka komerčný program.
 
The purpose of this thesis is to evaluate the train bridge shift using the satellite geodesy methods. Introductory part of the thesis is devoted to GNSS basis. The following part discribe work with commercial software Leica Geo Office. Results of calculations were transformed to local topocentric frame. In this frame were compared differencies between GNSS meassurment and classical terrestrial methods. Part of this thesis is to consider tropospheric refraction influence based on used tropospheric model. The end of this thesis is devoted to consider hypothesis that reference point which was considered as solid does not show trend of changing it's location. For this purpuse BERNESE GPS Software was used. GNSS meassurments were linked to the nearest points of permanent GNSS networks. Results are documented numerically and graphically.
 
Keywords
Ivančický viadukt, inžinierska geodézia, mostná konštrukcia, posun, GNSS, Ivancice viaduct, Surveying for construction, bridge construction, shift, GNSS
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Geodézie a kartografie
Composition of Committee
Date of defence
2013-06-13
Process of defence
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/28827
Source
BUDAY, M. Měření posunů a přetvoření železničního objektu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební. 2013.
Collections
  • 2013 [832]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV