• čeština
    • English
    • русский
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2014
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2014
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Jízdní komfort

Driving comfort

Thumbnail
View/Open
final-thesis.pdf (1.596Mb)
review_68850.html (8.811Kb)
Author
Plánka, Jakub
Advisor
Vančura, Jan
Referee
Blaťák, Ondřej
Grade
D
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalářská práce se zabývá charakteristikou jízdního komfortu vozidla. Definuje způsoby hodnocení jízdního komfortu a navrhuje veličiny vhodné pro měření komfortu. Popisuje části vozidla, které se podílí na celkovém jízdním pohodlí a formuluje činitele ovlivňující vozidlo při pohybu.
 
The bachelor thesis describes characteristics of ride comfort. Defines methods to evaluate ride comfort and proposes appropriate value for measurement. Thesis Describes parts of vehicle which contributes to overall driving comfort and formulates factors affecting vehicle in motion.
 
Keywords
Jízdní komfort, dynamika, podvozek, ovladatelnost, hluk, vibrace, tepelné pohodlí, Driving comfort, dynamics, chassis, controllability, noise, vibrations, thermal comfort
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Strojní inženýrství
Composition of Committee
prof. Ing. František Bauer, CSc. (předseda) doc. Ing. Zdeněk Kaplan, CSc. (místopředseda) doc. Ing. Petr Porteš, Ph.D. (člen) Ing. Jan Vančura, Ph.D. (člen) Ing. David Kollhammer, Ph.D. (člen)
Date of defence
2014-06-18
Process of defence
Student seznámil komisi s obsahem závěrečné práce. V rámci obhajoby byly komisí vzneseny následující dotazy: 1) Vysvětlete význam formulace ze str.11 "více pociťují nerovnosti na vozovce díky tužším pružinám, které jsou limitovány nižší světlou výškou". 2) Vysvětlete tuto formulaci, která v textu působí jako vytržená z kontextu (str.13):„tyto systémy dokážou pokrýt vlastní frekvenci nápravy a to díky tomu, že pracují ve vyšším počtu kvadrantů“ 3) Vysvětlete význam následující formulace (str.14):"V současné době je na vzestupu používání tlumičů plynových a to nejen samotnými řidiči, kteří nahrazují kapalinové tlumiče tlumiči plynovými, ale i v sériové výrobě je tento typ často zaváděn do automobilů. Jejich předností je plynový polštář uvnitř tlumiče, který zabrání napěnění kapaliny a díky tomu nedojde k relaxaci tlumení. Automobil díky tomuto tlumiči má menší tendenci se naklápět a lépe drží stopu.." 4) Vysvětlete následující: "Při pružení nápravy se kolo odklání a sbíhá, kola se navzájem rozcházejí."
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/32542
Source
PLÁNKA, J. Jízdní komfort [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2014.
Collections
  • 2014 [562]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV