• čeština
    • English
    • русский
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2014
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2014
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vstřikovací systémy užitkových automobilů

Injection Systems of Commercial Vehicles

Thumbnail
View/Open
final-thesis.pdf (2.980Mb)
review_71925.html (7.647Kb)
Author
Horníček, Petr
Advisor
Dundálek, Radim
Referee
Prokop, Aleš
Grade
D
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
V této bakalářské práci popisuji části palivového systému a jejich funkci. Dále je zde uveden přehled nejpoužívanějších vstřikovacích systémů s principem činnosti, výhodami a nevýhodami daného provedení. Také je zde zpracována problematika emisních norem. Tato práce obsahuje i seznam předních světových výrobců užitkových automobilů a jimi používaných vstřikovacích systémů. Nakonec je zde uvedeno zamyšlení nad budoucím vývojem vstřikovacích systémů.
 
In this thesis I describe the fuel system components and their function. Furthermore, there is an overview of the most commonly used injection systems with the principle of operation, advantages and disadvantages of the embodiment. There is also processed the issue of the emission standards. This thesis contains a list of the world's leading manufacturers of commercial vehicles and their injection systems. Finally there is a reflection on the future development of injection systems.
 
Keywords
Vstřikovací systém, Common Rail, vstřikovač, vysokotlaké čerpadlo, užitkový automobil, vznětový motor, emisní norma., Injection system, Common Rail, injector, high pressure pump, commercial vehicle, diesel engine, emission standard.
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Strojní inženýrství
Composition of Committee
doc. Ing. Miroslav Havlíček, CSc. (předseda) prof. Ing. Václav Píštěk, DrSc. (místopředseda) Ing. David Svída, Ph.D. (člen) Ing. Radim Dundálek, Ph.D. (člen) Ing. Jiří Koláček (člen)
Date of defence
2014-06-18
Process of defence
Student přednesl prezentaci závěrečné práce. Následně zodpověděl otázky oponenta. Student odpovídal na následující otázky: Proč si myslíte, že je trend zvyšovat vstřikovací tlaky? Zhodnoťte přednosti a nedostatky bionafty? Z jakého důvodu je bionafta legislativně zvýhodněna? V jakém cyklu dochází ke spalování CNG? Jaké jsou možnosti použití CNG u traktrorového motoru? Jaké jsou možnosti použítí LNG ve spalovacím motoru? Student odpovídal na otázky komise s výhradami.
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/32586
Source
HORNÍČEK, P. Vstřikovací systémy užitkových automobilů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2014.
Collections
  • 2014 [562]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV