Technologie selektivní katalytické redukce pro osobní automobily
Technology of Selective Catalytic Reduction for Passenger Cars
Author
Advisor
Dundálek, RadimReferee
Janoušek, MichalGrade
BAltmetrics
Metadata
Show full item recordAbstract
Predložená bakalárska práca sa zaoberá technológiou selektívnej katalytickej redukcie. Týka sa znižovania emisií oxidov dusíka u naftových motorov. Opisuje jej jednotlivé časti, ich funkciu a umiestnenie v systéme. V súvislosti s opisovanou technológiou sú v prvej časti popísané jednotlivé škodlivé látky výfukových plynov. Druhá časť sa zaoberá emisnými limitmi a ich plnením. V ostatných častiach je popísaná samotná technológia vrátane popisu riešení niektorých výrobcov. This bachelor’s thesis describes the selective catalytic reduction technology. It concerned of reducing nitrogen oxides in diesel engines. It describes components of the technology, their function and location in system. in first chapter there are described harmful substances of exhaust gas in connection with this technology. Second chapter contains description of emission standards. Next chapters are describing selective catalytic reduction and solutions of some manufacturers.
Keywords
Selektívna katalytická redukcia, SCR, SCR katalyzátor, emisie, diesel, emisné limity, emisné normy, denoxtronic, EURO 1-6, AdBlue, Selective catalytic reduction, SCR, SCR catalist, emissions, diesel, emissions limits, emissions standards, denoxtronic, EURO 1-6, AdBlueLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Strojní inženýrstvíComposition of Committee
doc. Ing. Miroslav Havlíček, CSc. (předseda) prof. Ing. Václav Píštěk, DrSc. (místopředseda) Ing. David Svída, Ph.D. (člen) Ing. Radim Dundálek, Ph.D. (člen) Ing. Jiří Koláček (člen)Date of defence
2014-06-18Process of defence
Student odprezentoval svoji závěrečnou práci a zodpověděl otázku oponenta.Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/32588Source
JURÍK, J. Technologie selektivní katalytické redukce pro osobní automobily [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2014.Collections
- 2014 [562]