• čeština
    • English
    • русский
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2014
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2014
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Technologie selektivní katalytické redukce pro osobní automobily

Technology of Selective Catalytic Reduction for Passenger Cars

Thumbnail
View/Open
final-thesis.pdf (1.765Mb)
review_71745.html (5.553Kb)
Author
Jurík, Juraj
Advisor
Dundálek, Radim
Referee
Janoušek, Michal
Grade
B
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Predložená bakalárska práca sa zaoberá technológiou selektívnej katalytickej redukcie. Týka sa znižovania emisií oxidov dusíka u naftových motorov. Opisuje jej jednotlivé časti, ich funkciu a umiestnenie v systéme. V súvislosti s opisovanou technológiou sú v prvej časti popísané jednotlivé škodlivé látky výfukových plynov. Druhá časť sa zaoberá emisnými limitmi a ich plnením. V ostatných častiach je popísaná samotná technológia vrátane popisu riešení niektorých výrobcov.
 
This bachelor’s thesis describes the selective catalytic reduction technology. It concerned of reducing nitrogen oxides in diesel engines. It describes components of the technology, their function and location in system. in first chapter there are described harmful substances of exhaust gas in connection with this technology. Second chapter contains description of emission standards. Next chapters are describing selective catalytic reduction and solutions of some manufacturers.
 
Keywords
Selektívna katalytická redukcia, SCR, SCR katalyzátor, emisie, diesel, emisné limity, emisné normy, denoxtronic, EURO 1-6, AdBlue, Selective catalytic reduction, SCR, SCR catalist, emissions, diesel, emissions limits, emissions standards, denoxtronic, EURO 1-6, AdBlue
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Strojní inženýrství
Composition of Committee
doc. Ing. Miroslav Havlíček, CSc. (předseda) prof. Ing. Václav Píštěk, DrSc. (místopředseda) Ing. David Svída, Ph.D. (člen) Ing. Radim Dundálek, Ph.D. (člen) Ing. Jiří Koláček (člen)
Date of defence
2014-06-18
Process of defence
Student odprezentoval svoji závěrečnou práci a zodpověděl otázku oponenta.
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/32588
Source
JURÍK, J. Technologie selektivní katalytické redukce pro osobní automobily [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2014.
Collections
  • 2014 [562]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV