Show simple item record

EV-55 aircraft modification for water level landing

dc.contributor.advisorChybík, Ladislaven
dc.contributor.authorŠponer, Janen
dc.date.accessioned2019-05-17T06:08:35Z
dc.date.available2019-05-17T06:08:35Z
dc.date.created2014cs
dc.identifier.citationŠPONER, J. Modifikace letounu EV-55 pro přistání na vodní hladině [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2014.cs
dc.identifier.other71634cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11012/34060
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá modifikací stávající pozemní verze letounu EV-55 pro možnost přistání na vodní hladině. Snahou je najít takovou variantu, která nepovede k výrazným konstrukčním zásahům do draku letounu a bude vyhovovat stavebnímu předpisu CS 23, zejména požadavkům týkající se plovatelnosti a stability na vodě. Je proveden hmotový rozbor modifikované verze a s tím související omezení hmotové obálky a rozsahu centráží. Zatížení od vody je spočítáno v souladu s CS 23. Pro toto zatížení je následně navrhnuto konstrukční řešení uchycení plováků k trupu a provedena pevnostní kontrola jednotlivých prvků a spojovacích uzlů. Tyto hodnoty jsou dále porovnány s pozemními případy zatížení a stanoveny součinitele rezerv. V závěru jsou spočítány letové výkony: maximální horizontální rychlost, stoupavost, dolet a vytrvalost.en
dc.description.abstractModification of the contemporary terrestrial version of EV-55 aeroplane for the possibility of water level landing is considered in this Masters Thesis. The aim is to find a design solution which does not lead to significant structural modifications in the airframe and meet Certification Specification 23 (CS 23). Weight analysis of the modified aeroplane is made and the water loads determined in accordance with CS 23. The connecting frame is designed in accordance with water loads and stress analysis for each element and fastener is performed. These values are compared with ground loads. Finally, flight performance, such as maximal horizontal speed, rate of climb, range and endurance are determined.cs
dc.language.isoencs
dc.publisherVysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrstvícs
dc.rightsStandardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezenícs
dc.subjecthydroplánen
dc.subjectplováken
dc.subjecthydrostatikaen
dc.subjecttrupen
dc.subjectEV-55 Outbacken
dc.subjectEvektoren
dc.subjectNASTRANen
dc.subjectvzpěraen
dc.subjectseaplanecs
dc.subjecthydroplanecs
dc.subjectfloatcs
dc.subjecthydrostaticcs
dc.subjecthullcs
dc.subjectEV-55 Outbackcs
dc.subjectEvektorcs
dc.subjectNASTRANcs
dc.subjectstrutcs
dc.titleModifikace letounu EV-55 pro přistání na vodní hladiněen
dc.title.alternativeEV-55 aircraft modification for water level landingcs
dc.typeTextcs
dcterms.dateAccepted2014-06-17cs
dcterms.modified2014-06-24-11:13:35cs
thesis.disciplineStavba letadelcs
thesis.grantorVysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. Letecký ústavcs
thesis.levelInženýrskýcs
thesis.nameIng.cs
sync.item.dbid71634en
sync.item.dbtypeZPen
sync.item.insts2020.03.31 09:06:40en
sync.item.modts2020.03.31 04:42:46en
eprints.affiliatedInstitution.facultyFakulta strojního inženýrstvícs
dc.contributor.refereeVaněk, Františeken
dc.description.markAcs
dc.type.drivermasterThesisen
dc.type.evskpdiplomová prácecs
but.committeeprof. Ing. Antonín Píštěk, CSc. (předseda) doc. Ing. Jaroslav Juračka, Ph.D. (místopředseda) doc. Ing. Vladimír Daněk, CSc. (člen) doc. Ing. Luboš Janko, CSc. (člen) doc. Ing. Ivo Jebáček, Ph.D. (člen) doc. Ing. Josef Klement, CSc. (člen) Ing. Miroslav Pešák (člen) Ing. Václav Zajíc (člen)cs
but.defencecs
but.resultpráce byla úspěšně obhájenacs
but.programStrojní inženýrstvícs
but.jazykangličtina (English)


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record