Měření zpomalení osobních automobilů při brzdění motorem
The Measurement of Car Deceleration During Engine Braking
dc.contributor.advisor | Bradáč, Albert | cs |
dc.contributor.author | Bejčková, Jana | cs |
dc.date.accessioned | 2019-05-17T07:14:25Z | |
dc.date.available | 2019-05-17T07:14:25Z | |
dc.date.created | 2014 | cs |
dc.identifier.citation | BEJČKOVÁ, J. Měření zpomalení osobních automobilů při brzdění motorem [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. 2014. | cs |
dc.identifier.other | 63225 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11012/34377 | |
dc.description.abstract | Předkládaná diplomová práce se zabývá měřením zpomalování osobních automobilů při brzdění motorem z různých výchozích rychlostí při zařazených určitých rychlostních stupňů u vybraného vzorku vozidel. Skládá se z teoretické části, ve které jsou vymezena odborná východiska, vysvětleny vybrané jízdní parametry včetně uvedení způsobu jejich měření a další související skutečnosti z oblasti konstrukčních vlastností vozidel, dále z návrhu vlastní metodiky měření, kde je podán celkový plán realizace měření, informace o jeho průběhu a popis práce s decelerometrem, dále z vlastního měření zpomalení vozidel, jehož součástí je interpretace dílčích naměřených hodnot a z konečného vyhodnocení všech provedených měření a patřičného vyvození závěrů. | cs |
dc.description.abstract | The presented diploma thesis deals with the measurement of car deceleration during engine braking from different starting speeds and different speed gears with a sample of vehicles. This piece of work consists of a theoretical part, where problem background is defined, selected driving parameters including the manner how to measure them are explained and the facts in the field of structural characteristics of the vehicle are given, further from a design of measurement methodology that gives an overall plan of implementation, all the respective information and a description of handling with decelerometer, further from a real measurement of the deceleration including an interpretation of partial obtained values and finally from the evaluation of all results with appropriate conclusions. | en |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství | cs |
dc.rights | Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení | cs |
dc.subject | Jízdní odpory | cs |
dc.subject | převodové poměry | cs |
dc.subject | zpomalení | cs |
dc.subject | brzdění motorem | cs |
dc.subject | decelerometr. | cs |
dc.subject | Motion resistances | en |
dc.subject | gear ratios | en |
dc.subject | deceleration | en |
dc.subject | engine braking | en |
dc.subject | decelerometer. | en |
dc.title | Měření zpomalení osobních automobilů při brzdění motorem | cs |
dc.title.alternative | The Measurement of Car Deceleration During Engine Braking | en |
dc.type | Text | cs |
dcterms.dateAccepted | 2014-06-23 | cs |
dcterms.modified | 2014-06-24-13:53:33 | cs |
thesis.discipline | Expertní inženýrství v dopravě | cs |
thesis.grantor | Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. Ústav soudního inženýrství | cs |
thesis.level | Inženýrský | cs |
thesis.name | Ing. | cs |
sync.item.dbid | 63225 | en |
sync.item.dbtype | ZP | en |
sync.item.insts | 2020.04.01 10:09:51 | en |
sync.item.modts | 2020.04.01 01:55:50 | en |
eprints.affiliatedInstitution.faculty | Ústav soudního inženýrství | cs |
dc.contributor.referee | Sedlák, Jaroslav | cs |
dc.description.mark | A | cs |
dc.type.driver | masterThesis | en |
dc.type.evskp | diplomová práce | cs |
but.committee | doc. Ing. Aleš Vémola, Ph.D. (předseda) Ing. Josef Libertín, CSc. (místopředseda) Ing. Albert Bradáč, Ph.D. (člen) doc. Ing. Bc. Marek Semela, Ph.D. (člen) Ing. Jiří Novotný (člen) Ing. Jaroslav Kudláček (člen) | cs |
but.defence | cs | |
but.result | práce byla úspěšně obhájena | cs |
but.program | Soudní inženýrství | cs |
but.jazyk | čeština (Czech) |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
-
2014 [122]