• čeština
    • English
    • русский
  • русский 
    • čeština
    • English
    • русский
  • Войти
Просмотр элемента 
  •   Главная
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta stavební
  • 2015
  • Просмотр элемента
  •   Главная
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta stavební
  • 2015
  • Просмотр элемента
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Dopravní charakteristiky v uspořádání 2+1

Traffic characteristics of 2+1 arrangement

Thumbnail
Открыть
Posudek-Vedouci prace-25107.pdf (322.7Kb)
Posudek-Oponent prace-25108.pdf (373.3Kb)
final-thesis.pdf (3.741Mb)
review_86374.html (1.421Kb)
Автор
Kabeš, Luboš
Advisor
Radimský, Michal
Referee
Čepil, Jiří
Grade
A
Altmetrics
Metadata
Показать полную информацию
Аннотации
Diplomová práce pojednává o komunikacích ve vícepruhovém uspořádání 2+1 v ČR a zahraničí. Zaměřuje se především analogii tohoto typu uspořádání v našich poměrech, tedy na úseky komunikací I. tříd se zvětšeným počtem jízdních pruhů pro pomalá vozidla do stoupání. Součástí práce je ověření některých dopravních charakteristik dopravního proudu včetně porovnání s klasickými dvoupruhovými komunikacemi, zejména z pohledu: úsekových rychlostí; možnosti předjíždění; nehodovosti a závislosti podélného sklonu. Práce si klade za cíl zhodnocení zkušeností ze zahraničí a dosažených výsledků z tuzemských komunikací pro možnosti aplikace uspořádání 2+1 v České republice.
 
The thesis discusses the roads in lanes 2 + 1 arrangement in the country and abroad. It focuses primarily analogy of this type of arrangement in our situation, ie on stretches of roads I. classes with an increased number of lanes for slow vehicles to climb. Part of this work is to verify some of the traffic, including traffic flow characteristics compared to conventional two-lane roads, especially in terms of: sectional speed; overtaking; Accident and dependence longitudinal gradient. The work aims to evaluate the foreign experience and achievements of domestic communications options for application configuration 2 + 1 in the Czech Republic.
 
Keywords
komunikace, uspořádání, 2+1, 1+1, charakteristika, dvoupruhový úsek, rychlost, předjíždění, dopravní proud, jízdní pruh, vozidlo, nehodovost, podélný sklon, communication, organization, 2 + 1, 1 + 1, characteristics, two-lane stretch, speed, overtaking, traffic flow, lane, vehicle accidents, longitudinal slope
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Konstrukce a dopravní stavby
Composition of Committee
Date of defence
2015-02-02
Process of defence
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
URI
http://hdl.handle.net/11012/37611
Source
KABEŠ, L. Dopravní charakteristiky v uspořádání 2+1 [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební. 2015.
Collections
  • 2015 [636]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Контакты | Отправить отзыв | Theme by @mire NV
 

 

Просмотр

Весь DSpaceСообщества и коллекцииДата публикацииАвторыНазванияТематикаЭта коллекцияДата публикацииАвторыНазванияТематика

Моя учетная запись

ВойтиРегистрация

Статистика

Просмотр статистики использования

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Контакты | Отправить отзыв | Theme by @mire NV