Podélná dynamika vozidel
Longitudinal dynamics of cars

Autor
Vedoucí práce
Zháňal, LuborOponent
Fojtášek, JanKlasifikace
AAltmetrics
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Cílem této bakalářské práce je nalézt optimální převodové poměry pro projetí jednoho kola závodního vozu formulového typu v nejkratším možném čase. Práce je rozdělena do dvou částí – teoretické a praktické. V první části jsou shrnuty základní poznatky podélné dynamiky závodních vozidel, v druhé části je popsán algoritmus pro nalezení optimálních převodových poměrů vytvořený v programovém prostředí MATLAB. Aim of this thesis is to find optimum gear ratios for completing one lap in formula-type racing car in minimum possible time. Thesis is divided into two parts – theoretical and practical. In the first part basic knowledge of longitudinal dynamics of racing cars is summarized, in the second part gear ratio optimization algorithm created in MATLAB is presented.
Klíčová slova
podélná dynamika, závodní vůz, převodový poměr, optimalizace, MATLAB, longitudinal dynamics, race car, gear ratio, optimization, MATLABJazyk
čeština (Czech)Studijní obor
Základy strojního inženýrstvíSložení komise
prof. Ing. František Bauer, CSc. (předseda) doc. Ing. Zdeněk Kaplan, CSc. (místopředseda) doc. Ing. Petr Porteš, Ph.D. (člen) Ing. Jan Vančura, Ph.D. (člen) Ing. David Kollhammer, Ph.D. (člen)Termín obhajoby
2015-06-15Průběh obhajoby
V první části student seznámil komisi s výsledky své bakalářské práce. V druhé části zodpověděl otázky oponenta. Dále zodpověděl následující otázky komise: 1. Jak jste uvažoval moment setrvačnosti rotačních částí? 2. Co je to pilový diagram? 3. Kde jste získal aerodynamické parametry uvažovaného vozidla? 4. Proč jste využil pouze redukčních převodových poměrů?Výsledek obhajoby
práce byla úspěšně obhájenaTrvalý odkaz
http://hdl.handle.net/11012/39661Zdrojový dokument
PORTEŠ, P. Podélná dynamika vozidel [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2015.Kolekce
- 2015 [577]