• čeština
    • English
    • русский
  • čeština 
    • čeština
    • English
    • русский
  • Přihlásit se
Zobrazit záznam 
  •   Domovská stránka repozitáře
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2015
  • Zobrazit záznam
  •   Domovská stránka repozitáře
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2015
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Podélná dynamika vozidel

Longitudinal dynamics of cars

Thumbnail
Zobrazit/otevřít
final-thesis.pdf (4.064Mb)
review_84116.html (7.333Kb)
Autor
Porteš, Petr
Vedoucí práce
Zháňal, Lubor
Oponent
Fojtášek, Jan
Klasifikace
A
Altmetrics
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
Cílem této bakalářské práce je nalézt optimální převodové poměry pro projetí jednoho kola závodního vozu formulového typu v nejkratším možném čase. Práce je rozdělena do dvou částí – teoretické a praktické. V první části jsou shrnuty základní poznatky podélné dynamiky závodních vozidel, v druhé části je popsán algoritmus pro nalezení optimálních převodových poměrů vytvořený v programovém prostředí MATLAB.
 
Aim of this thesis is to find optimum gear ratios for completing one lap in formula-type racing car in minimum possible time. Thesis is divided into two parts – theoretical and practical. In the first part basic knowledge of longitudinal dynamics of racing cars is summarized, in the second part gear ratio optimization algorithm created in MATLAB is presented.
 
Klíčová slova
podélná dynamika, závodní vůz, převodový poměr, optimalizace, MATLAB, longitudinal dynamics, race car, gear ratio, optimization, MATLAB
Jazyk
čeština (Czech)
Studijní obor
Základy strojního inženýrství
Složení komise
prof. Ing. František Bauer, CSc. (předseda) doc. Ing. Zdeněk Kaplan, CSc. (místopředseda) doc. Ing. Petr Porteš, Ph.D. (člen) Ing. Jan Vančura, Ph.D. (člen) Ing. David Kollhammer, Ph.D. (člen)
Termín obhajoby
2015-06-15
Průběh obhajoby
V první části student seznámil komisi s výsledky své bakalářské práce. V druhé části zodpověděl otázky oponenta. Dále zodpověděl následující otázky komise: 1. Jak jste uvažoval moment setrvačnosti rotačních částí? 2. Co je to pilový diagram? 3. Kde jste získal aerodynamické parametry uvažovaného vozidla? 4. Proč jste využil pouze redukčních převodových poměrů?
Výsledek obhajoby
práce byla úspěšně obhájena
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/11012/39661
Zdrojový dokument
PORTEŠ, P. Podélná dynamika vozidel [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2015.
Kolekce
  • 2015 [577]
Citace PRO

Portál knihoven VUT | Ústřední knihovna na Facebooku
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Theme by @mire NV
 

 

Procházet

Vše v repozitářiKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit seZaregistrovat se

Statistiky

Zobrazit statistiky využívání

Portál knihoven VUT | Ústřední knihovna na Facebooku
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Theme by @mire NV