• čeština
    • English
    • русский
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2015
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2015
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Podélná dynamika vozidel

Longitudinal dynamics of cars

Thumbnail
View/Open
final-thesis.pdf (4.064Mb)
review_84116.html (7.333Kb)
Author
Porteš, Petr
Advisor
Zháňal, Lubor
Referee
Fojtášek, Jan
Grade
A
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Cílem této bakalářské práce je nalézt optimální převodové poměry pro projetí jednoho kola závodního vozu formulového typu v nejkratším možném čase. Práce je rozdělena do dvou částí – teoretické a praktické. V první části jsou shrnuty základní poznatky podélné dynamiky závodních vozidel, v druhé části je popsán algoritmus pro nalezení optimálních převodových poměrů vytvořený v programovém prostředí MATLAB.
 
Aim of this thesis is to find optimum gear ratios for completing one lap in formula-type racing car in minimum possible time. Thesis is divided into two parts – theoretical and practical. In the first part basic knowledge of longitudinal dynamics of racing cars is summarized, in the second part gear ratio optimization algorithm created in MATLAB is presented.
 
Keywords
podélná dynamika, závodní vůz, převodový poměr, optimalizace, MATLAB, longitudinal dynamics, race car, gear ratio, optimization, MATLAB
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Základy strojního inženýrství
Composition of Committee
prof. Ing. František Bauer, CSc. (předseda) doc. Ing. Zdeněk Kaplan, CSc. (místopředseda) doc. Ing. Petr Porteš, Ph.D. (člen) Ing. Jan Vančura, Ph.D. (člen) Ing. David Kollhammer, Ph.D. (člen)
Date of defence
2015-06-15
Process of defence
V první části student seznámil komisi s výsledky své bakalářské práce. V druhé části zodpověděl otázky oponenta. Dále zodpověděl následující otázky komise: 1. Jak jste uvažoval moment setrvačnosti rotačních částí? 2. Co je to pilový diagram? 3. Kde jste získal aerodynamické parametry uvažovaného vozidla? 4. Proč jste využil pouze redukčních převodových poměrů?
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/39661
Source
PORTEŠ, P. Podélná dynamika vozidel [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2015.
Collections
  • 2015 [577]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV