Jednoválcový dvoudobý motor motocyklu třídy enduro
Single-Cylinder Two-Stroke Engine for Enduro Motorcycle
Author
Advisor
Drápal, LubomírReferee
Janoušek, MichalGrade
BAltmetrics
Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomová práce se zabývá konstrukcí motocyklového dvoudobého spalovacího motoru. Konkrétně se jedná o závodní motor pro třídu Enduro o zdvihovém objemu 250 cm3, upravený pro zástavbu do podvozku s extrémně dlouhou kyvnou vidlicí dle patentu Františka Krňávka. V úvodu jsou stručně popsána pravidla třídy E2 a rozebrána konstrukční řešení pohonných jednotek této třídy. Následuje návrh a výpočet potřebných parametrů motoru. Dále je pozornost věnována detailnímu výpočtu trvanlivosti hlavních ložisek. V další části je podrobně popsána konstrukce klikového mechanizmu, válce, hlavy, výfuku, přívěry a sacího ventilu. Závěr se zabývá zástavbou ostatních částí motoru. This thesis deals with the construction of two-stroke motorcycle engine. Specifically, the racing engine for the Enduro class with a displacement of 250 cm3, adapted to be mounted in a chassis with extremely long swingarm according to patent of Frantisek Krnavek. The introduction briefly describes the E2 class rules and discussed design powertrain solutions of this class. Following design and calculation of required motor parameters. Further attention is devoted to detailed calculation of main bearings lifespan. The next section describes in detail the construction of the crank mechanism, cylinder head, exhaust pipe, power valve and reed valve. Conclusion deals with location of other engine parts.
Keywords
enduro, E2, dvoudobý motor, jednoválcový motor, Krňávek, konstrukce motoru, trvanlivost, enduro, E2, two-stroke engine, single cylinder engine, Krnavek, engine design, durabilityLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Automobilní a dopravní inženýrstvíComposition of Committee
doc. Ing. Miroslav Havlíček, CSc. (předseda) doc. Ing. Pavel Novotný, Ph.D. (místopředseda) Ing. Rudolf Franz (člen) Ing. Karel Štěpánek (člen) Ing. Marek Slovák (člen)Date of defence
2015-06-16Process of defence
Diplomant seznámil komisi s průběhem řešení a výsledky své diplomové práce, zodpověděl otázky oponenta a v rámci rozpravy k diplomové práci zodpověděl následující dotazy zkušební komise: Zdá se Vám dosažený součinitel bezpečnosti dostatečně vysoký? Proč máte drážku a pero, když uvažujete přenos momentu pomocí třecích sil? Chodí jehličková ložiska přes hrany vyústění mazacích kanálů?Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/39814Source
KOTEN, S. Jednoválcový dvoudobý motor motocyklu třídy enduro [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2015.Collections
- 2015 [428]