Show simple item record

Design of Stirling Engine Operating at Low Temperature Difference

dc.contributor.advisorSedlák, Josefcs
dc.contributor.authorGavač, Adamcs
dc.date.accessioned2015-06-20T17:06:52Z
dc.date.available2015-06-20T17:06:52Z
dc.date.created2015cs
dc.identifier.citationGAVAČ, A. Návrh Stirlingova motoru pracujícího při nízkém rozdílu teplot [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2015.cs
dc.identifier.other83579cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11012/40176
dc.description.abstractCieľom práce je oboznámiť čitateľa so všeobecne menej známou alternatívou ku spaľovacím motorom- Stirlingovým motorom. Hlavnými bodmi teoretickej časti sú popis termodynamiky Stirlingovho cyklu v rozsahu potrebnom pre pochopenie funkcie motora, matematické odvodenie účinnosti ideálneho cyklu a popis jednotlivých častí stroja. Poznatky získané v tejto časti práce boli použité pre návrh digitálneho modelu v parametrickom modelári Autodesk Inventor. Následne boli jednotlivé časti vyrobené kombináciou moderných a klasických technológií výroby, model bol zmotnovaný a otestovaný.cs
dc.description.abstractThe aim of this study is to acquaint the reader with the Stirling engine, which is one of the possible alternatives to generally known combustion engine. The theoretical part has three major purposes: First is to describe thermodynamics of the Stirling cycle in the range that is essential for comprehension of the engine`s operating principle. Second is to mathematicaly derivate expression for the efficiency of the ideal Stirling cycle. Third is to discuss each of the essential parts of the device. Concepts acquired in the theoretical part were employed to design a digital model in the parametric modeler Autodesk Inventor. Parts were manufactured by a combination of typical and progressive technologies. Engine was assembled and tested afterwards.en
dc.language.isocscs
dc.publisherVysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrstvícs
dc.rightsStandardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezenícs
dc.subjectstirlingov motorcs
dc.subjectstirlingov cykluscs
dc.subjectaditívna výrobacs
dc.subjectfused deposition modelingcs
dc.subjectrapid prototypingcs
dc.subjectstirling engineen
dc.subjectstirling cycleen
dc.subjectadditive manufacturingen
dc.subjectfused deposition modelingen
dc.subjectrapid prototypingen
dc.titleNávrh Stirlingova motoru pracujícího při nízkém rozdílu teplotcs
dc.title.alternativeDesign of Stirling Engine Operating at Low Temperature Differenceen
dc.typeTextcs
dcterms.dateAccepted2015-06-18cs
dcterms.extent3.75 MBcs
dcterms.mediumapplication/pdfen
dcterms.modified2015-06-29-11:06:21cs
thesis.disciplineZáklady strojního inženýrstvícs
thesis.grantorVysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. Ústav strojírenské technologiecs
thesis.levelBakalářskýcs
thesis.nameBc.cs
sync.item.dbid83579en
sync.item.dbtypeZPen
sync.item.insts2020.03.31 14:31:14en
sync.item.modts2020.03.31 12:28:47en
eprints.affiliatedInstitution.facultyFakulta strojního inženýrstvícs
dc.contributor.refereeKolář, Ladislavcs
dc.description.markAcs
dc.type.driverbachelorThesisen
dc.type.evskpbakalářská prácecs
but.committeedoc. Ing. Josef Sedlák, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Pavel Bach, CSc. (místopředseda) Ing. Aleš Polzer, Ph.D. (člen) Ing. Martin Slaný, Ph.D. (člen) Ing. Petr Kužela, CSc. (člen) Dr. Ing. Rostislav Suchánek (člen)cs
but.defenceBakalář seznámil komisi s obsahem a výsledky své bakalářské práce a zodpověděl otázky vedoucího, oponenta a dalších členů komise: Porovnání Stirlingova motoru s parním motorem V průběhu obhajoby byly zodpovězeny následující doplňující otázky: 1. Použité materiály 2. Praktické využití Stirlingova motoru 3. Teplená roztažnost materiálů Otázky členů komise byly zodpovězeny.cs
but.resultpráce byla úspěšně obhájenacs
but.programStrojírenstvícs
but.jazykčeština (Czech)


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record