• čeština
    • English
  • čeština 
    • čeština
    • English
  • Přihlásit se
Zobrazit záznam 
  •   Domovská stránka repozitáře
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2015
  • Zobrazit záznam
  •   Domovská stránka repozitáře
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2015
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Skutečná energetická náročnost plug-in hybridů a elektromobilů v závislosti na místě provozu vozidla

Real consumption of primary energy of plug-in hybrid and electric cars

Thumbnail
Zobrazit/otevřít
final-thesis.pdf (2.616Mb)
review_83670.html (9.780Kb)
Autor
Bochníček, Ondřej
Vedoucí práce
Fišer, Jan
Oponent
Pokorný, Jan
Klasifikace
C
Alternativní metriky PlumX
http://hdl.handle.net/11012/40266
Altmetrics
http://hdl.handle.net/11012/40266
http://hdl.handle.net/11012/40266
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
Tématem bakalářské práce je posouzení energetické náročnosti elektromobilů a plug-in hybridů v závislosti na místě provozu a porovnání jednotlivých vybraných modelů s vozy s klasickým spalovacím motorem. Dalším kriteriem hodnocení jsou rovněž emise oxidu uhličitého, které vozidlo vyprodukuje při ujetí jednoho kilometru. Pro energetickou náročnost elektromobilů a plug-in hybridů je zásadní způsob výroby elektrické energie v dané zemi. Na základě informací o energetických mixech jednotlivých zemí, charakteristikách daných způsobů výroby elektřiny a spotřeb vybraných vozidel byla určena energetická náročnost vybraných vozidel a emise oxidu uhličitého na jeden ujetý kilometr vozidla. Z vypočtených dat vyplývá, že nejnižší energetické nároky mají elektromobily provozované v zemích s velkým zastoupením obnovitelných zdrojů energie nebo jaderných elektráren. Naopak nejhorší podmínky jsou v zemích s výrazným podílem fosilních paliv na výrobě elektrické energie. Z porovnání jednotlivých elektromobilů a plug-in hybridů s klasickými automobily vyplývá, že elektromobily či plug-in hybridy jsou v době psaní této práce prakticky ve všech posuzovaných regionech energeticky úspornější a produkují rovněž méně emisí oxidu uhličitého.
 
The topic of bachelor thesis is to evaluate a consumption of primary energy in electric cars and plug-in hybrids depending on the place of the operation and also to compare a particular representative with similar classic cars with combustion engine. Another criterion used for evaluation is the emission of carbon dioxide for one driven kilometer. For the consumption of primary energy in electric cars and plug-in hybrids is essential to know how is the electricity produced in the chosen area. With the energy mix of each state, characteristics of given ways of producing electricity and consumptions of selected cars the consumption of primary energy of selected cars and emission of carbon dioxide for one driven kilometer were determined. From the computed data results, that the lowest energy consumption have the electric cars driven in countries with dominant representation of renewable energy sources. Conversely the worst conditions are in the countries with high part of fossil fuels in electricity production. From the comparison of single electric cars and plug-in hybrids with classic cars results that electric cars or plug-in hybrids are at the time of writing this thesis practically in all cases more energy efficient and also produce less emission of carbon dioxide.
 
Klíčová slova
elektromobil, plug-in hybrid, energetická náročnost, emise oxidu uhličitého, srovnání, electric car, plug-in hybrid, consumption of primary energy, emission of carbon dioxide, comparison
Jazyk
čeština (Czech)
Studijní obor
Základy strojního inženýrství
Složení komise
prof. Ing. Josef Štětina, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Jaroslav Katolický, Ph.D. (místopředseda) doc. Ing. Michal Jaroš, Dr. (člen) Ing. Vladimír Krejčí, Ph.D. (člen) doc. Ing. Pavel Charvát, Ph.D. (člen)
Termín obhajoby
2015-06-22
Průběh obhajoby
Student zodpověděl všechny otázky oponenta. Doc. Štětina a doc. Jaroš se dotázali k metodice EROEI a její definici. Dr. Krejčí se dotázal k výpočtu návratnosti elektromobilů. Doc. Štětina se dotázal k výhodnosti použití elektromobilů v různých klimatických oblastech. Dr. Charvát se zeptal na faktory ovlivňující nabíjení baterie v elektromobilu. Doc. Jaroš vytknul formální nedostatky a chybějící závěry v práci.
Výsledek obhajoby
práce byla úspěšně obhájena
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/11012/40266
Zdrojový dokument
BOCHNÍČEK, O. Skutečná energetická náročnost plug-in hybridů a elektromobilů v závislosti na místě provozu vozidla [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2015.
Kolekce
  • 2015 [577]
Citace PRO

Portál knihoven VUT | Ústřední knihovna na Facebooku
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Theme by @mire NV
 

 

Procházet

Vše v repozitářiKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit seZaregistrovat se

Statistiky

Zobrazit statistiky využívání

Portál knihoven VUT | Ústřední knihovna na Facebooku
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Theme by @mire NV