Dvouválcový motocyklový motor
Two-cylinder motorcycle engine
Author
Advisor
Píštěk, VáclavReferee
Kaplan, ZdeněkGrade
BAltmetrics
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato práce se zabývá vyvažováním setrvačných sil posuvných částí u dvouválcového řadového motocyklového motoru pomocí kyvné páky. Jsou zde uvedeny dva výpočtové přístupy určené k návrhu vyvažovací páky. Výpočtové přístupy jsou poté porovnány. Je navržena a vymodelována kyvná vyvažovací páka a tato podrobena napěťové analýze pomocí MKP modelu vzhledem k meznímu stavu únavy. Dále je navržen klikový hřídel včetně vyvážení setrvačných sil rotačních částí a i tento je podroben napěťové analýze pomocí MKP modelu vzhledem k meznímu stavu únavy. The main aim of this master’s thesis is balancing of the inertia forces of sliding parts of the twin cylinder motorcycle’s engine by dummy connecting rod. There is description of two computing stances to design dummy connecting rod. Then there is comparison of these computing stances. The dummy connecting rod is designed and the strength analysis is done by FEM method (finite element method) to limit the state of material fatigue. Furthermore, a crankshaft is designed while considering rotation parts’ inertia forces balancing. Finally, a strength analysis by FEM method is done to limit state of material fatigue of the crankshaft
Keywords
Motor, motocykl, vyvážení, setrvačné síly, kyvná páka, pevnostní analýza, Engine, motorcycle, balancing, inertia forces, dummy connecting rod, strength analysisLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Automobilní a dopravní inženýrstvíComposition of Committee
prof. Ing. Jiří Stodola, DrSc. (předseda) prof. Ing. Václav Píštěk, DrSc. (místopředseda) doc. Ing. Petr Porteš, Ph.D. (člen) Ing. Zdeněk Hinner (člen) Ing. Jiří Kubíček (člen)Date of defence
2015-06-16Process of defence
Pan Adam Bolcek seznámil komisi s průběhem řešení, postupy, obsahem a závěry své diplomové práce. Zodpověděl otázky oponenta: 1) Některé v textu použité veličiny mají stejné označení (Sp je plocha pístu i setrvačná síla), pro úhlovou rychlost jsou uvedeny dva rozměry (s-1 a rad.s-1). 2) Správně uvádíte některé obecné důsledky nedostatečně řešených vibrací motoru. Jaké jsou ekologické aspekty neodstraněných vibrací? Zazněly formální připomínky k členění textu a vzorců v DP.Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/40469Source
BOLCEK, A. Dvouválcový motocyklový motor [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2015.Collections
- 2015 [428]