• čeština
    • English
    • русский
  • čeština 
    • čeština
    • English
    • русский
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2015
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2015
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Dvouválcový motocyklový motor

Two-cylinder motorcycle engine

Thumbnail
View/Open
appendix-1.rar (181.3Kb)
final-thesis.pdf (3.543Mb)
review_83139.html (8.008Kb)
Author
Bolcek, Adam
Advisor
Píštěk, Václav
Referee
Kaplan, Zdeněk
Grade
B
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Tato práce se zabývá vyvažováním setrvačných sil posuvných částí u dvouválcového řadového motocyklového motoru pomocí kyvné páky. Jsou zde uvedeny dva výpočtové přístupy určené k návrhu vyvažovací páky. Výpočtové přístupy jsou poté porovnány. Je navržena a vymodelována kyvná vyvažovací páka a tato podrobena napěťové analýze pomocí MKP modelu vzhledem k meznímu stavu únavy. Dále je navržen klikový hřídel včetně vyvážení setrvačných sil rotačních částí a i tento je podroben napěťové analýze pomocí MKP modelu vzhledem k meznímu stavu únavy.
 
The main aim of this master’s thesis is balancing of the inertia forces of sliding parts of the twin cylinder motorcycle’s engine by dummy connecting rod. There is description of two computing stances to design dummy connecting rod. Then there is comparison of these computing stances. The dummy connecting rod is designed and the strength analysis is done by FEM method (finite element method) to limit the state of material fatigue. Furthermore, a crankshaft is designed while considering rotation parts’ inertia forces balancing. Finally, a strength analysis by FEM method is done to limit state of material fatigue of the crankshaft
 
Keywords
Motor, motocykl, vyvážení, setrvačné síly, kyvná páka, pevnostní analýza, Engine, motorcycle, balancing, inertia forces, dummy connecting rod, strength analysis
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Automobilní a dopravní inženýrství
Composition of Committee
prof. Ing. Jiří Stodola, DrSc. (předseda) prof. Ing. Václav Píštěk, DrSc. (místopředseda) doc. Ing. Petr Porteš, Ph.D. (člen) Ing. Zdeněk Hinner (člen) Ing. Jiří Kubíček (člen)
Date of defence
2015-06-16
Process of defence
Pan Adam Bolcek seznámil komisi s průběhem řešení, postupy, obsahem a závěry své diplomové práce. Zodpověděl otázky oponenta: 1) Některé v textu použité veličiny mají stejné označení (Sp je plocha pístu i setrvačná síla), pro úhlovou rychlost jsou uvedeny dva rozměry (s-1 a rad.s-1). 2) Správně uvádíte některé obecné důsledky nedostatečně řešených vibrací motoru. Jaké jsou ekologické aspekty neodstraněných vibrací? Zazněly formální připomínky k členění textu a vzorců v DP.
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/40469
Source
BOLCEK, A. Dvouválcový motocyklový motor [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2015.
Collections
  • 2015 [428]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV