Vliv změn sazeb DPH na nákupní chování
Impact of Changes in the VAT Rates on Purchase Behaviour
Author
Advisor
Kučerová, VladimíraReferee
Zinecker, MarekGrade
BAltmetrics
Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku vlivu změn sazeb daně z přidané hodnoty na nákupní chování. Konkrétně se jedná o průzkum vlivu změn sazeb daně z přidané hodnoty na objemy nákupů potravinářských produktů, typických pro spotřebu domácností. Kromě identifikace chování zákazníků při změnách sazeb daně z přidané hodnoty, práce přináší doporučení jak využít této znalosti při cenové tvorbě a budování konkurenceschopnosti firmy. The bachelor thesis deals with the impact of changes in the rates of the value added tax on purchase behaviour. The thesis explores in detail the impact of changes in the rates of the value added tax on the purchase volume of grocery products that are typical of household consumption. The thesis not only focuses on purchase behaviour concerning the changes in the rates of the value added tax, but it also recommends how to use that knowledge in price formation and building of company’s competitive advance.
Keywords
Nákupní chování, potravinářský maloobchod, daň z přidané hodnoty, cenová elasticita poptávky, spotřebitelé., Buying behaviour, food retail, value added tax, price elasticity of demand, consumers.Language
čeština (Czech)Study brunch
Účetnictví a daněComposition of Committee
doc. Ing. Eva Lajtkepová, Ph.D. (předseda) Ing. Libor Benátský (místopředseda) Ing. Kateřina Berková, Ph.D. (člen) Ing. Petr Novák, Ph.D. (člen) Ing. Lucie Folprechtová (člen)Date of defence
2015-06-25Process of defence
Otázky vedoucího závěrečné práce: odpovězeno. Otázky oponenta závěrečné práce: odpovězeno. Ing. Libor Benátský: Ceny se zvedaly mnohem více, než byl růst DPH. Diskuse k této skutečnosti.Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/40932http://hdl.handle.net/11012/190581
Source
NĚMCOVÁ, P. Vliv změn sazeb DPH na nákupní chování [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2015.Collections
- 2015 [502]