• čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • русский 
    • čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • Войти
Просмотр элемента 
  •   Главная
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Ústav soudního inženýrství
  • 2012
  • Просмотр элемента
  •   Главная
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Ústav soudního inženýrství
  • 2012
  • Просмотр элемента
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Měření polohy těžiště motocyklu

Center of Gravity Measurements of Motorcycles

Thumbnail
Открыть
final-thesis.pdf (1.693Mb)
review_41982.html (8.432Kb)
Автор
Vaněček, Michal
Advisor
Panáček, Vladimír
Referee
Bradáč, Albert
Grade
A
Altmetrics
Metadata
Показать полную информацию
Аннотации
Ve své diplomové práci se zabývám měřením polohy těžiště motocyklu. V první části práce je vytyčena legislativou týkající se rozdělení motocyklů následované jejich typovým dělením. Zmiňuji zde i obecné způsoby měření těžiště. Ty jsou aplikovány na danou problematiku motorových vozidel. Je vybrán jeden způsob měření polohy těžiště, který je použit pro praktické měření těžiště motocyklu. V praktické části jsou váženy různé typy motocyklů s různým obsazením posádkou motocyklu. Tyto hodnoty jsou zpracovány a následně vypočteny výsledné polohy těžiště u jednotlivých motocyklů. Hodnoty polohy těžiště zjištěné experimentem jsou porovnávány s programem pro analýzu silničních nehod a zjišťována jejich rovnost s tímto programem. V poslední kapitole probíhá vyhodnocení jednotlivých poloh těžiště motocyklů a vliv změny v důsledku obsazení motocyklu.
 
My diploma thesis deals with measuring the center of gravity (CG) the motorcycle. The first part is outlined with legislation and the types of motorcycle division. I mention the theoretical types of measuring the CG the motocycle there too. These methods are applied to the issue of motor vehicles. The chosen one way of measuring the center of gravity which is used for practical measurements of gravity the motocycle. The practical part included the weighing of the different types of motorcycles with a different occupancy. These values are then processed and the resulting CG are calculated for each motorcycle. The values of CG were compared by experiment with the program for the analysis of road accidents and reconnoitred the measured results with this program results. In the last chapter is the evaluation of individual CG motorcycle and the influence of changes in occupancy due to a motorcycle.
 
Keywords
Motocykl, Těžiště, Virtual Crash, Motorcykles, Center of Gravity, Virtual Crash
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Expertní inženýrství v dopravě
Composition of Committee
doc. Ing. Aleš Vémola, Ph.D. (předseda) Ing. Albert Bradáč, Ph.D. (místopředseda) doc. Ing. Bc. Marek Semela, Ph.D. (člen) Ing. Jaroslav Kudláček (člen) Ing. Michal Vintr, Ph.D. (člen) Ing. Jiří Novotný (člen)
Date of defence
2012-06-14
Process of defence
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
URI
http://hdl.handle.net/11012/4174
Source
VANĚČEK, M. Měření polohy těžiště motocyklu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. 2012.
Collections
  • 2012 [96]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Контакты | Отправить отзыв | Theme by @mire NV
 

 

Просмотр

Весь DSpaceСообщества и коллекцииДата публикацииАвторыНазванияТематикаЭта коллекцияДата публикацииАвторыНазванияТематика

Моя учетная запись

ВойтиРегистрация

Статистика

Просмотр статистики использования

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Контакты | Отправить отзыв | Theme by @mire NV