• čeština
    • English
  • English 
    • čeština
    • English
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Sborníky z konferencí
  • Ústav soudního inženýrství
  • Konference ExFoS
  • ExFoS 2014
  • View Item
  •   Repository Home
  • Sborníky z konferencí
  • Ústav soudního inženýrství
  • Konference ExFoS
  • ExFoS 2014
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Představení projektu icompose - integrované řízení sdruženého pohonu a duálního zdroje energie u plně elektrických vozidel

Thumbnail
View/Open
exfos2014-p245-machan.pdf (507.7Kb)
Date
2014-01
Author
Machan, Jaroslav
Nedoma, Pavel
Plíhal, Jiří
Alternative metrics PlumX
http://hdl.handle.net/11012/42858
Altmetrics
http://hdl.handle.net/11012/42858
http://hdl.handle.net/11012/42858
Metadata
Show full item record
Abstract
This paper introduces the current state of research project related to novel comprehensive energy management system for different drivetrain configurations (with single or multiple electric motors, 1 or 2 energy storage systems), which improves energy efficiency, driveability, safety and comfort of FEVs. This subject is currently investigated within the European Union (EU) funded Seventh Framework Programme (FP7) consortium iCOMPOSE, focused on the development and experimental testing of novel control strategies. Project is solved by consortium research public and private institutions/companies Kompetenzzentrum - Das virtuelle Fahrzeug ,Forschungsgesellschaft mbH; Univerzita v Surrey; Lotus Cars Limited; ŠKODA AUTO a.s., Flanders' Drive; Hutchinson SA, AVL List GmbH, Infineon Technologies AG; Fraunhofer-Gesellschaft zur Förderung der angewandten Forschung E.V.
 
Tento příspěvek přináší stručné představení výzkumného projektu iCOMPOSE financovaného 7. rámcovým programem Evropského společenství jako součást evropské Iniciativy za zelené automobily. Cílem projektu je vytvořit jednotný koncept kontrolního systému řízení spotřeby energie pro různé konfigurace pohonného systému (s jedním nebo více elektromotory a jedním či dvěma systémy skladování energie), což umožňuje zvýšit energetickou účinnost, jízdní vlastnosti, bezpečnost a pohodlí FEV. Projekt je řešen konsorciem partnerských společností a výzkumných institucí Kompetenzzentrum - Das virtuelle Fahrzeug ,Forschungsgesellschaft mbH; Univerzita v Surrey; Lotus Cars Limited; ŠKODA AUTO a.s., Flanders' Drive; Hutchinson SA, AVL List GmbH, Infineon Technologies AG; Fraunhofer- Gesellschaft zur Förderung der angewandten Forschung E.V.
 
Keywords
fully electric vehicles, vehicle dynamics, power control consumption, Human-Machine-Interface, plně elektrická vozidla, dynamika pohybu vozidel, řízení spotřeby energie, HMI
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/42858
Document type
Peer reviewed
Document version
Final PDF
Source
Sborník příspěvků konference Expert Forensic Science Brno 2014. s. 245-253. ISBN 978-80-214-4852-0
Collections
  • ExFoS 2014 [35]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV