Zvýšení účinnosti sacího kanálu zážehového motoru
Increasing Efficiency of Intake Port for SI Engine

Autor
Vedoucí práce
Svída, DavidOponent
Drápal, LubomírKlasifikace
CAltmetrics
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Práce popisuje konstrukční řešení sacích kanálů soudobých spalovacích motorů, jejich základní vlastnosti a jednotlivé typy proudění. Práce je zaměřena na experimentálním měření reálného sacího kanálu motoru Husaberg, jehož výsledky jsou porovnány s výsledky počítačové simulace v systému CFD. Dále popisuje tvorbu 3D parametrického modelu v systému Pro/ENGINNEER na základě reálné geometrie získané systémem ATOS. Na konci práce je porovnání výsledků počítačové simulace původní geometrie kanálu s původními ventily s různými změnami variant tvarů ventilů. The thesis describes design solutions the inlet port of the modern combustion engine. The thesis describes basic properties of the inlet port and the types of flow. It is focused the experimental measure of the real inlet port engine Husaberg. The results of the experimental measure are compared with results of the simulation in software CFD. Moreover, it describes creation of 3D parametric model in software Pro/Engineer based on the real geometry exquired from software ATOS. At the end of the work are compared with results of the simulation origin geometry inlet port with origin inlet valve with different changes shapes of valve.
Klíčová slova
sací kanál, sací trakt, sací ventil, proudění, CFD, inlet port, inlet mangold, inlet valve, flow, CFDJazyk
čeština (Czech)Studijní obor
Automobilní a dopravní inženýrstvíSložení komise
prof. Ing. Stanislav Beroun, CSc. (předseda) prof. Ing. Václav Píštěk, DrSc. (místopředseda) prof. Ing. Milan Pavelek, CSc. (člen) Ing. Radim Dundálek, Ph.D. (člen) Ing. Zdeněk Hinner (člen)Termín obhajoby
2012-06-14Průběh obhajoby
Zodpovězené otázky oponenta: 1) Na základě čeho byl pro simulaci zvolen tzv. "k-epsilon" turbulentní model? 2) Jaká je přenositelnost získaných výsledků na zlepšení plnění válce skutečného motoru za provozních podmínek?Výsledek obhajoby
práce byla úspěšně obhájenaTrvalý odkaz
http://hdl.handle.net/11012/4712Zdrojový dokument
HERKA, M. Zvýšení účinnosti sacího kanálu zážehového motoru [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2012.Kolekce
- 2012 [430]