• čeština
    • English
    • русский
  • čeština 
    • čeština
    • English
    • русский
  • Přihlásit se
Zobrazit záznam 
  •   Domovská stránka repozitáře
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2012
  • Zobrazit záznam
  •   Domovská stránka repozitáře
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2012
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Zvýšení účinnosti sacího kanálu zážehového motoru

Increasing Efficiency of Intake Port for SI Engine

Thumbnail
Zobrazit/otevřít
final-thesis.pdf (2.558Mb)
review_47278.html (8.289Kb)
Autor
Herka, Miroslav
Vedoucí práce
Svída, David
Oponent
Drápal, Lubomír
Klasifikace
C
Altmetrics
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
Práce popisuje konstrukční řešení sacích kanálů soudobých spalovacích motorů, jejich základní vlastnosti a jednotlivé typy proudění. Práce je zaměřena na experimentálním měření reálného sacího kanálu motoru Husaberg, jehož výsledky jsou porovnány s výsledky počítačové simulace v systému CFD. Dále popisuje tvorbu 3D parametrického modelu v systému Pro/ENGINNEER na základě reálné geometrie získané systémem ATOS. Na konci práce je porovnání výsledků počítačové simulace původní geometrie kanálu s původními ventily s různými změnami variant tvarů ventilů.
 
The thesis describes design solutions the inlet port of the modern combustion engine. The thesis describes basic properties of the inlet port and the types of flow. It is focused the experimental measure of the real inlet port engine Husaberg. The results of the experimental measure are compared with results of the simulation in software CFD. Moreover, it describes creation of 3D parametric model in software Pro/Engineer based on the real geometry exquired from software ATOS. At the end of the work are compared with results of the simulation origin geometry inlet port with origin inlet valve with different changes shapes of valve.
 
Klíčová slova
sací kanál, sací trakt, sací ventil, proudění, CFD, inlet port, inlet mangold, inlet valve, flow, CFD
Jazyk
čeština (Czech)
Studijní obor
Automobilní a dopravní inženýrství
Složení komise
prof. Ing. Stanislav Beroun, CSc. (předseda) prof. Ing. Václav Píštěk, DrSc. (místopředseda) prof. Ing. Milan Pavelek, CSc. (člen) Ing. Radim Dundálek, Ph.D. (člen) Ing. Zdeněk Hinner (člen)
Termín obhajoby
2012-06-14
Průběh obhajoby
Zodpovězené otázky oponenta: 1) Na základě čeho byl pro simulaci zvolen tzv. "k-epsilon" turbulentní model? 2) Jaká je přenositelnost získaných výsledků na zlepšení plnění válce skutečného motoru za provozních podmínek?
Výsledek obhajoby
práce byla úspěšně obhájena
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/11012/4712
Zdrojový dokument
HERKA, M. Zvýšení účinnosti sacího kanálu zážehového motoru [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2012.
Kolekce
  • 2012 [430]
Citace PRO

Portál knihoven VUT | Ústřední knihovna na Facebooku
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Theme by @mire NV
 

 

Procházet

Vše v repozitářiKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit seZaregistrovat se

Statistiky

Zobrazit statistiky využívání

Portál knihoven VUT | Ústřední knihovna na Facebooku
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Theme by @mire NV