• čeština
    • English
    • русский
  • русский 
    • čeština
    • English
    • русский
  • Войти
Просмотр элемента 
  •   Главная
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2012
  • Просмотр элемента
  •   Главная
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2012
  • Просмотр элемента
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Zvýšení účinnosti sacího kanálu zážehového motoru

Increasing Efficiency of Intake Port for SI Engine

Thumbnail
Открыть
final-thesis.pdf (2.558Mb)
review_47278.html (8.289Kb)
Автор
Herka, Miroslav
Advisor
Svída, David
Referee
Drápal, Lubomír
Grade
C
Altmetrics
Metadata
Показать полную информацию
Аннотации
Práce popisuje konstrukční řešení sacích kanálů soudobých spalovacích motorů, jejich základní vlastnosti a jednotlivé typy proudění. Práce je zaměřena na experimentálním měření reálného sacího kanálu motoru Husaberg, jehož výsledky jsou porovnány s výsledky počítačové simulace v systému CFD. Dále popisuje tvorbu 3D parametrického modelu v systému Pro/ENGINNEER na základě reálné geometrie získané systémem ATOS. Na konci práce je porovnání výsledků počítačové simulace původní geometrie kanálu s původními ventily s různými změnami variant tvarů ventilů.
 
The thesis describes design solutions the inlet port of the modern combustion engine. The thesis describes basic properties of the inlet port and the types of flow. It is focused the experimental measure of the real inlet port engine Husaberg. The results of the experimental measure are compared with results of the simulation in software CFD. Moreover, it describes creation of 3D parametric model in software Pro/Engineer based on the real geometry exquired from software ATOS. At the end of the work are compared with results of the simulation origin geometry inlet port with origin inlet valve with different changes shapes of valve.
 
Keywords
sací kanál, sací trakt, sací ventil, proudění, CFD, inlet port, inlet mangold, inlet valve, flow, CFD
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Automobilní a dopravní inženýrství
Composition of Committee
prof. Ing. Stanislav Beroun, CSc. (předseda) prof. Ing. Václav Píštěk, DrSc. (místopředseda) prof. Ing. Milan Pavelek, CSc. (člen) Ing. Radim Dundálek, Ph.D. (člen) Ing. Zdeněk Hinner (člen)
Date of defence
2012-06-14
Process of defence
Zodpovězené otázky oponenta: 1) Na základě čeho byl pro simulaci zvolen tzv. "k-epsilon" turbulentní model? 2) Jaká je přenositelnost získaných výsledků na zlepšení plnění válce skutečného motoru za provozních podmínek?
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
URI
http://hdl.handle.net/11012/4712
Source
HERKA, M. Zvýšení účinnosti sacího kanálu zážehového motoru [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2012.
Collections
  • 2012 [430]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Контакты | Отправить отзыв | Theme by @mire NV
 

 

Просмотр

Весь DSpaceСообщества и коллекцииДата публикацииАвторыНазванияТематикаЭта коллекцияДата публикацииАвторыНазванияТематика

Моя учетная запись

ВойтиРегистрация

Статистика

Просмотр статистики использования

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Контакты | Отправить отзыв | Theme by @mire NV