Now showing items 880-899 of 2210

  • L systémy a jejich aplikace 

    Koutný, Jiří
    Diplomová práce se zabývá deterministickými bezkontextovými L-systémy, zasazuje je do oblasti procedurálního modelování a staví je do souvislosti s fraktální geometrií. Zabývá se technikou přepisování a jejím využitím pro ...
  • Ladění výkonnosti databází 

    Paulíček, Martin
    Úkolem této práce bylo seznámení se s nedostatečným výkonem databází a jejich možným zrychlením pomocí optimalizace konfigurace databáze, použití výkonnějšího hardwaru a paralelizace. Diplomová práce obsahuje popis relačních ...
  • Ladicí nástroj generických simulátorů mikroprocesorů 

    Wilczák, Milan
    Procesory s aplikačně specifickou instrukční sadou se stávají součástí každodenního života, přestože obvykle nejsou na první pohled vidět. Při jejich vývoji je potřeba nějak popsat jejich architekturu, instrukční sadu a ...
  • Ladicí nástroj pro shadery 

    Konečný, Jiří
    Práce se zabývá implementací vývojového prostředí pro psaní shaderů GLSL. Popisuje návrh a realizaci nástroje pro psaní a ladění shaderů, které je implementováno v knihovně Qt. Je zde provedeno experimentování s výkonností ...
  • Language for High-Level Description of User Interface Requirements 

    Rašovský, Martin
    Diplomová práce se zabývá problematikou návrhu vysokoúrovňového jazyka pro popis grafického uživatelského rozhraní. Teoretická část rozebírá současné technologie uživatelských rozhraní zejména pro stanovení požadavků na ...
  • Laserový řezací plotr ocelových plátů 

    Dokulil, Marek
    Tato diplomová práce je členěna do dvou hlavních částí. První sekce se věnuje historii a vývoji laserů. Druhá část poté popisuje jednotlivé druhy laserových technologií, které se v dnešní době používají v průmyslu. Dále ...
  • Letecká hra pro Android 

    Šabata, David
    Tato práce se zabývá vývojem letecké hry pro platformu Android. Nejdříve budou popsány možnosti nativního vývoje a vývoje s využitím knihovny Libgdx. Dále budou vysvětleny principy, které se uplatňují při letu skutečného ...
  • Letecká tahová strategie 

    Vysloužil, Jiří
    Práce rozebírá projekt, který je základem znovupoužiteného enginu počítačové hry - tahové strategie. Celkovým cílem by mělo být vytvoření komerční série počítačových her z vojenského prostředí. Text technické zprávy rozebírá ...
  • Library and Tools for Server-Side DNSSEC Implementation 

    Včelák, Jan
    Tato práce se zabývá analýzou současných open source řešení pro zabezpečení DNS zón pomocí technologie DNSSEC. Na základě provedené rešerše je navržena a implementována nová knihovna pro použití na autoritativních DNS ...
  • LIDAR a stereokamera v lokalizaci mobilních robotů 

    Vyroubalová, Jana
    Lidar (2D) se velmi často používá v mapování, lokalizaci a navigaci mobilních robotů. Jeho využití má však svá omezení a to převším využitelnost spíše v jednoduchém prostředí. Tento problém může být odstraněn přidáním ...
  • Light Propagation Volumes 

    Růžička, Tomáš
    Cílem diplomové práce je popsat různé metody výpočtu globálního osvětlení scény včetně techniky Light Propagation Volumes. Pro tuto metodu jsou podrobně popsány všechny tři kroky výpočtu: injekce, propagace a vykreslení. ...
  • Light Propagation Volumes 

    Mikulica, Tomáš
    Tato práce se zabývá problémem výpočtu globálního osvětlení v reálném čase a jsou v ní popsány dvě metody. Reflective Shadow Maps a Light Propagation Volumes. První z nich řeší daný problém rozšířením Shadow mapping ...
  • Liveness Detection on Fingers Using Vein Pattern 

    Dohnálek, Tomáš
    Tato práce se zabývá rozšířením snímače otisků prstů Touchless Biometric Systems 3D-Enroll o jednotku detekce živosti prstu na základě žil. Bylo navrhnuto a zkonstruováno hardwarové řešení s využitím infračervených diod. ...
  • LOD pro GPUEngine 

    Staněk, Jan
    Při vykreslování 3D polygonálních modelů se objevují problémy s reprezentací na různých úrovních detailu. Vysoce detailní modely umístěné ve větší vzdálenosti od kamery trpí nežádoucím aliasingem plynoucím z hrubosti ...
  • Logování průchozích dat v routerech 

    Kislinger, Pavel
    Cílem této diplomové práce je analyzovat problematiku logování průchozích dat v routerech. Na základě této analýzy je vytvořen návrh systému pro zaznamenávání datových toků v routerech a zároveň vybrána nejvhodnější ...
  • Lokalizace bifurkací ve snímcích sítnice 

    Pres, Martin
    Mezi hlavní prvky sítnice z biometrického hlediska patří slepá skvrna, žlutá skvrna a rozložení cév v sítnici. Větvení cév je pro každého jedince unikátní a právě tato vlastnost se využívá v biometrických systémech pro ...
  • Lokalizace metylačních míst transposonů 

    Kmeť, Miroslav
    Tato diplomová práce se zabývá realizací nástroje na extrakci metylační úrovně transpozonových sekvencí. Transpozony jsou prvky DNA schopné množení nebo přemístňování a jejich aktivita je regulována mechanismem metylace ...
  • Lokalizace mobilního robota pomocí kamery 

    Vaverka, Filip
    Tato práce popisuje návrh a realizaci metody lokalizace mobilního robota. Metoda je založena čistě na obrazových datech získaných pomocí monokulární kamery. Lokalizace je v popisovaném řešení chápána jako asociační problém ...
  • Lokalizace mobilního robota v prostředí 

    Urban, Daniel
    Táto diplomová práca sa zaoberá problematikou lokalizácie mobilného robota v prostredí, na základe senzorických 2D a 3D dát a záznamov z minulosti. Práca je zameraná na detekciu robotom už navštívených miest. Implementovaný ...
  • Lokalizace mobilního robota v prostředí 

    Němec, Lukáš
    Tato práce se zabývá problémem lokalizace mobilního robota na základě aktuálních senzorických 2D a 3D dat a záznamů z minulosti. Především se zaměřuje na praktickou detekci smyček v trase robota. Cílem bylo zhodnotit ...