Now showing items 1452-1471 of 2210

  • Query-by-Example Keyword Spotting 

    Skácel, Miroslav
    Tato diplomová práce se zabývá moderními přístupy detekce klíčových slov a detekce frází v řečových datech. V úvodní části je seznámení s problematikou a teoretický popis metod pro detekci. Následuje popis reprezentace ...
  • Radar Signal Processing for Radio Altimeter 

    Krasňanský, Milan
    Táto diplomová práca sa zaoberá návrhom a implementáciou algoritmu pre spracovaniu signálu z radaru využívajúceho frekvenčne modulovanú kontinuálnu vlnu. Cieľom je implementácia algoritmu, ktorý by bol dostatočne rýchly ...
  • Radarový signálový procesor v FPGA 

    Přívara, Jan
    Práce se zabývá návrhem a realizací radarového procesoru v FPGA. Teoretická část se věnuje Dopplerově radaru, principům zpracování radarového signálu a cílové platformě Xilinx Zynq. Následně je popsán návrh radarového ...
  • Rastrová analýza pro GIS nástroj ArcGIS 

    Hupšil, Radim
    Práce se zabývá studiem geografického informačního systému ArcGIS. Zaměřuje se zejména na možnosti jeho rozšíření vlastními nadstavbami a způsob jejich programování. Dále jsou vysvětleny některé základní nástroje rastrové ...
  • Rational Unified Process jako metodika vývoje softwaru 

    Rytíř, Vladimír
    Cílem této práce je seznámit se s procesem vývoje softwaru dle vybraných metodik s hlavním zaměřením na metodiku Rational Unified Process od firmy IBM. Incepční a elaborační fáze této metody také aplikuji na praktickém  příkladě.
  • Ray-tracing s knihovnou IPP 

    Kukla, Michal
    Práce se zabývá návrhem a implementací ray-tracingu a path-tracingu s využitím knihovny IPP. Teoretická část diskutuje současné postupy při akceleraci zmínených algoritmů a možnost paralelizace. V další části práce je ...
  • Raytracing na GPU 

    Straňák, Marek
    Raytracing je základnou technikou pro vizualizaci trojrozměrných objektů. Cílem práce je demonstrovat možnost implementace sledovaní paprsků pomocí grafického akcelerátoru.  Popíšem základní algoritmus a jeho modifikovanou ...
  • Raytracing pro GPUEngine 

    Novák, David
    Hlavním cílem práce je optimalizace metody sledování paprsku, konkrétně pomocí akcelearčních datových struktur. Zaměřeno bude především na zamyšlení nad různými strategiemi stavby této struktury a jejího průchodu. V rámci ...
  • Raytracing virtuálních grafických scén 

    Rypák, Andrej
    Práce se věnuje problematice zobrazování a metodami sledování paprsků, zejména nejstarší metodě raytracing. Kromě přiblížení historie algoritmů z této rodiny, přináší detailní popis fyzikálního modelu, nástrojů a technik ...
  • Rámec pro dynamickou aktualizaci aplikací v jazyce Java 

    Genčúr, Martin
    Tato práce se zabývá dynamickou aktualizací aplikací v jazyce Java. Zkoumá dosavadní řešení implementovaná jak v jazyce Java tak v dalších jazycích. Následuje analýza úplné náhrady objektu za běhu aplikace v různých ...
  • Rámec pro extrakci informace z WWW 

    Brychta, Filip
    Prostředí webu se postupně vyvinulo v nejrozsáhlejší zdroj dokumentů v elektronické podobě, takže by bylo velice výhodné, informace v těchto dokumentech zpracovávat automaticky. To však není jednoduchý úkol, protože většina ...
  • Rámec pro rychlý vývoj GUI klientských aplikací post-relačních databází 

    Marek, Lukáš
    Tato práce se zabývá návrhem a implementací rámce pro rychlý vývoj aplikací pracujících s multimediálními, prostorovými a časovými databázemi. Seznamuje čtenáře s použitými technologiemi a návrhem samotného rámce, který ...
  • Rámec pro tvorbu aplikací s podporou peer-to-peer spolupráce 

    Hrdina, Jan
    Práce se zabývá návrhem a implementací aplikačního rámce pro tvorbu kolaborativních webových editorů, které umožňují peer-to-peer spolupráci v realném čase. V práci jsou shrnuty existující přístupy pro replikaci dat, z ...
  • Re-identifikace vozidla pomocí rozpoznání jeho registrační značky 

    Špaňhel, Jakub
    Tato práce se zabývá návrhem algoritmů detekce a rozpoznání registrační značky vozidla, které by byly použitelné pro re-identifikaci vozidla v obraze, a vytvořením jednoduchého systému analýzy dopravy. Byly navrženy a ...
  • Reaktivní audit 

    Hlísta, Juraj
    Tato diplomová práce se zabývá návrhem a implementací rozšíření auditu v Linuxu, kterým je reaktivní audit. Tento mechanizmus přináší novou funkcionalitu ve formě možnosti spouštění reakcí na určité události generované ...
  • Real-Time optimalizace operací v průmyslové výrobě 

    Křen, Michal
    Tato diplomová práce se zabývá rozvrhováním výrobních operací v průmyslové výrobě. Tento problém je formálně popsán jako Resource-Constrained Project Scheduling Problem, jehož cílem je nalezení optimálního přiřazení množiny ...
  • Real-time počítačová hra s prvky UI 

    Halamíček, Jan
    Práce se zabývá problematikou umělé inteligence v real-time počítačových hrách. Projekt si klade za cíl vytvoření inteligentních počítačového protihráče v real-time prostředí multiagentních systémů.
  • Real-time vizualizace povětrnostních vlivů v terénu 

    Vlček, Adam
    Díky obrovskému výpočetnímu výkonu se virtuální realita stává stále pestřejší a dynamičtější. Tato práce si klade za cíl prozkoumat vybrané povětrnostní vlivy v terénu, možnosti jejich simulace a dynamického zobrazení v ...
  • Realistická krajina s vegetací 

    Zelený, Jan
    V dnešní době již grafický výkon počítačů stačí na mnohem více než jen strohé interiéry a může nabídnout velmi realistické zobrazení krajiny a vegetace na ní. Spolu s tím se objevují čím dál sofistikovanější metody pro ...
  • Realistická vizualizace alkoholických nápojů pomocí distribuovaného raytracingu 

    Fabík, Jiří
    Obsahem práce je seznámení se s technikou realistického vykreslování nazvanou sledování paprsku. Je uvedena její základní podoba, rozšíření a optimalizace. Tato technika vykresluje scénu tím způsobem, že skrz jednotlivé ...