Now showing items 21-40 of 181

  • Systémy kombinující automaty a gramatiky 

    Petřík, Patrik
    V této práci jsou definovány a studovány systémy kombinující gramatiky a automaty. Jsou zkoumány jejich vlastnosti s ohledem na již známé gramatické či automatové systémy a to především pro komponenty síly regulárních ...
  • Development Board for 32-bit Microcontroller Atmel AT91SAM9261 

    Demín, Martin
    Vestavený hardware je velice populární v této době. Proto jsme se rozhodli vytvořit desku s mikrokontrolérem AT91SAM9261 spolu so standartným a nestandartným hardwarem. Standartným, běžným by se dal nazvat port LAN alebo ...
  • Akcelerace genetického algoritmu s využitím GPU 

    Pospíchal, Petr
    Tento text představuje diplomovou práci se zaměřením na akceleraci Genetických algoritmů s použitím grafických čipů. První část popisuje Genetické algoritmy a s ním související populaci, chromozom, křížení, mutaci a selekci. ...
  • Architektury systémů na Internetu se skupinovým adresováním 

    Veselý, Vladimír
    Spolu s rozvojem šíření multimediálního obsahu a aplikací s distribuovaným výpočtem napříč Internetem vzrostla důležitost optimalizace provozu, zde se jako nejlepší nástroj k dosažení cíle ukázal multicasting. Tato diplomová ...
  • Antikolizní systém založený na GPS 

    Varga, Marek
    Letecký průmysl se neustále setkává s potřebou zvýšení bezpečnosti a to nejen v případě velkých strojů, ale i malých letadel. Za účelem informovat pilota o hrozícím nebezpečí popřípadě o poloze ostatních letadel vznikla ...
  • Implementace algoritmů Teorie her 

    Židek, Stanislav
    Teorie her se během doby své existence stala vhodným nástrojem pro modelování různých situací, které obnášejí rozhodování racionálních entit -- hráčů. Uplatnění v praxi je bohužel limitováno velikostí her, jež jsme schopni ...
  • Platformně nezávislá reprezentace simulačních modelů na bázi XML 

    Durman, David
    S rozmanitostí platforem pro popis modelů systémů s diskrétními událostmi vyvstává problém, jak tyto modely reprezentovat tak, aby bylo možné je napříč platformami sdílet, ať už pro účely validace těchto modelů, jejich ...
  • Animační knihovna se zaměřením na skeletální animace 

    Dokoupil, Petr
    Tato práce prezentuje návrh animačního enginu dostatečně flexibilního k tomu, aby pojal širokou škálu algoritmů pro animaci, s jednotným přístupem ke každé z nich. Jedním z hlavních cílů byla podpora vytváření komplexních ...
  • Animace algoritmů v prostředí Silverlight 

    Gargulák, David
    Cílem této práce, bylo vytvoření programu, pro animaci algoritmů v prostředí Silverlight. K jeho vývoji byl použit zásuvný modul Silverlight s využitím platformy .Net a~programovacího jazyka C#. Tato práce dále obsahuje ...
  • Zachycení pohybu postavy ve 3D prostoru 

    Lupínek, Dalibor
    Tato práce se zabývá možnostmi získávání dat pro animaci postavy z videa a problémy s tím spojenými. Dále popisuje v praxi používané systémy Motion Capture a formáty pro ukládání dat animace, konkrétně formáty BVH a CSM. ...
  • Porovnání implementace GUI v různých knihovnách v OS Linux 

    Šelepa, Jan
    Tato práce prezentuje základní vlastnosti a principy grafických uživatelských rozhraní. Dále ukazuje způsob, jakým se s gra fickým uživatelským rozhraním pracuje na operačním systému GNU/Linux a popisuje některé knihovny ...
  • Dolování v proudu dat 

    Sýkora, Petr
    Tato práce pojednává o dolování v proudu dat, což představuje v současné době velice rychle se rozvíjející oblast informačních technologií. Jsou vysvětleny obecné principy dolování v datech, pojem proud dat, a jsou popsány ...
  • Vytvoření nových predikčních modulů v systému pro dolování z dat na platformě NetBeans 

    Havlíček, David
    Předmětem této diplomové práce je vytvoření nového predikčního modulu pro již existující systém pro získávání znalostí z databází. První část práce se věnuje obecné problematice získávání znalostí, predikci a predikčním ...
  • Rozpoznávání podobností souborů na základě chování 

    Otočka, Dávid
    Cílem práce bylo navrhnout algoritmus, který na základě výstupu z analýzy chovaní programu, dokáže stanovit míru podobnosti s jinými programy. Pro potřeby algoritmu byla upravena Levenshteinova metoda pro výpočet rozdílu ...
  • Řízení dynamických systémů v reálném čase 

    Adamík, Pavel
    Tato práce se zabývá metodikou řízení dynamických systémů v reálném čase. Obsahuje přehled základů teorie řízení a základy stavby regulátorů. Dále následuje přehled matematických základů při modelování systémů, mátematický ...
  • Systém pro podporu managementu rizik v IT projektech 

    Birkus, Kristián
    Táto diplomová práce se zabývá systémem pro podporu managementu rizik v IT projektech. Byla potřebná důkladná analýza problematiky projektového řízení a managementu rizik zaměřená na oblasti typické pro IT. Po důkladné ...
  • Platforma pro mobilní agenty v bezdrátových senzorových sítích 

    Horáček, Jan
    Práce pojednává o návrhu agentní platformy umožnující běh agentů v bezdrátových senzorových sítích. Implementace je provozována na platformě MICAz, používající k vývoji aplikací operačního systému TinyOS. Práce obsahuje ...
  • Rozšíření funkcionality systému pro dolování z dat na platformě NetBeans 

    Šebek, Michal
    Databáze se neustále rozrůstají o nová data. Za účelem analýzy těchto dat byl definován proces získávání znalostí z databází. Pro podporu tohoto procesu vznikla řada nástrojů. Vývojem jednoho z těchto nástrojů se zabývá ...
  • Transformace a perzistence XML v relační databázi 

    Hernych, Radim
    Tato diplomová práce se zabývá problematikou efektivního ukládání a dotazování XML dokumentů v relační databázi. Nejprve jsou rozebrány technologie spojené s jazykem XML, zejména jazyky pro definici schématu XML dokumentů ...
  • Techniky výpočtu stínů v reálném čase 

    Kudlač, Boris
    Cieľom tejto práce je vytvoriť súhrnný prehľad existujúcich techník počítačovej grafiky na výpočet tieňov v reálnom čase. Obsahuje teoretické základy jednotlivých techník, popis algoritmov, ako aj postup ich implementácie ...