Now showing items 1-20 of 184

  • Detekce pohybu ruky pro ovládání aplikací 

    Blaho, Juraj
    Účelem této diplomové práce je návrh a implementace nového počítačového rozhraní založeného na detekci a sledování ruky v obrazu z jedné kamery. Vytvořené rozhraní nemá žádné speciální požadavky na hardware a je použitelné ...
  • Deferred Shading 

    Starý, Petr
    Práce se zabývá problematikou návrhu a implementace výukového programu pro demonstraci techniky deferred shading a jejich možností. Intuitivní a interaktivní formou se snaží vysvětlit principy osvětlování a stínování pouze ...
  • Formuláře Adobe v systému SAP 

    Hás, Martin
    Tato diplomová práce byla zaměřena na studium možností vývoje aplikací v programovacím jazyce ABAP v ekonomickém informačním systému mySAP. Dále byly studovány možnosti integrace SAP s Adobe PDF formuláři a možnosti integrace ...
  • Editor pasportizace VUT 

    Bierza, Daniel
    V této práci budu prezentovat problematiku pasportizace. Provedu analýzu současného stavu u budov VUT. Popíši možná řešení pasportizace VUT v budoucnosti. Zaměřím se na analýzu formátu "obr" pomocí reverzního inženýrství. ...
  • 3D Autoškola 

    Pernica, Lukáš
    Tato práce se zabývá popisem a návrhem simulátoru 3D autoškoly. V práci je shrnut základní popis některých dostupných simulátorů a možnosti jejich využití. Na základě podrobné studie dostupných simulátorů je navržen nový ...
  • Dolování v proudu dat 

    Sýkora, Petr
    Tato práce pojednává o dolování v proudu dat, což představuje v současné době velice rychle se rozvíjející oblast informačních technologií. Jsou vysvětleny obecné principy dolování v datech, pojem proud dat, a jsou popsány ...
  • Vytvoření nových predikčních modulů v systému pro dolování z dat na platformě NetBeans 

    Havlíček, David
    Předmětem této diplomové práce je vytvoření nového predikčního modulu pro již existující systém pro získávání znalostí z databází. První část práce se věnuje obecné problematice získávání znalostí, predikci a predikčním ...
  • Rozpoznávání podobností souborů na základě chování 

    Otočka, Dávid
    Cílem práce bylo navrhnout algoritmus, který na základě výstupu z analýzy chovaní programu, dokáže stanovit míru podobnosti s jinými programy. Pro potřeby algoritmu byla upravena Levenshteinova metoda pro výpočet rozdílu ...
  • Syntaxí řízený překlad založený na hlubokých zásobníkových automatech 

    Solár, Peter
    Tato práce představuje zavádí syntaxí řízený překlad založený na použití hlubokých zásobníkových automatů. V teoretické části jde především o zavedení potřebných teoretických modelů. Nejdůležitějším modelem představeným v ...
  • Single sign-on v J2EE webových aplikacích založené na protokolu SPNEGO/Kerberos 

    Nečas, Tomáš
    Diplomová práce se zabývá potřebou, analýzou, popisem a integrací řešení Single Sign-On postaveném na protokolu SPNEGO/Kerberos. Práce přináší přehled o základních principech a konceptech Single Sign-On a podrobněji se ...
  • Antikolizní systém založený na GPS 

    Varga, Marek
    Letecký průmysl se neustále setkává s potřebou zvýšení bezpečnosti a to nejen v případě velkých strojů, ale i malých letadel. Za účelem informovat pilota o hrozícím nebezpečí popřípadě o poloze ostatních letadel vznikla ...
  • Akcelerace genetického algoritmu s využitím GPU 

    Pospíchal, Petr
    Tento text představuje diplomovou práci se zaměřením na akceleraci Genetických algoritmů s použitím grafických čipů. První část popisuje Genetické algoritmy a s ním související populaci, chromozom, křížení, mutaci a selekci. ...
  • Vývoj webových komponent AJAX v prostředí ExtJS 

    Dytrych, Jaroslav
    Tato práce se zabývá návrhem a implementaci správce rozložení stránky pro webové uživatelské rozhraní složené z komponent. Součástí řešení je i nový formát XML pro konfiguraci správce rozložení a sestavení stránky a nové ...
  • Zachycení pohybu postavy ve 3D prostoru 

    Lupínek, Dalibor
    Tato práce se zabývá možnostmi získávání dat pro animaci postavy z videa a problémy s tím spojenými. Dále popisuje v praxi používané systémy Motion Capture a formáty pro ukládání dat animace, konkrétně formáty BVH a CSM. ...
  • Porovnání implementace GUI v různých knihovnách v OS Linux 

    Šelepa, Jan
    Tato práce prezentuje základní vlastnosti a principy grafických uživatelských rozhraní. Dále ukazuje způsob, jakým se s gra fickým uživatelským rozhraním pracuje na operačním systému GNU/Linux a popisuje některé knihovny ...
  • Návrh a implementace nástroje pro formální verifikaci systémů specifikovaných jazykem RT logiky 

    Fiedor, Jan
    Protože komplexnost systémů pořád roste a s tím také riziko výskytu chyb, je potřeba tyto chyby efektivně a spolehlivě opravovat. U řady systémů reálného času tato potřeba platí dvojnásob, jelikož byť jediná chyba může ...
  • Možnosti optimalizace výkonu LAMP (linux/apache/mysql/php) 

    Kotlář, Pavel
    Tato diplomová práce se zabývá tematikou optimalizace výkonu serverové platformy LAMP. Postupně se ve všech čtyřech součástech této platformy (v Linuxu, HTTP serveru Apache, MySQL databázi a interpretu jazyka PHP) snaží ...
  • Photon mapping 

    Nečas, Ondřej
    V rámci této práce byla provedena praktická implementace algoritmu photon mapping. Pro dosažení kvalitnějšího výstupu byly zkoumány některé základní a pokročilejší metody globálního osvětlení. Tyto náročné algoritmy jsou ...
  • Rozpoznávač hudebního stylu z MP3 

    Deutscher, Michael
    Práce popisuje návrh rozpoznávače hudebních stylů. Stručně se zabývá digitalizací hudebních dat, způsobem jejich ukládání v počítačích. Dále zmiňuje příznaky používané pro klasifikaci včetně nástinu jejich extrakce. Stěžejní ...
  • Návrh a implementace nástroje pro hierarchickou grafickou specifikaci systémů pracujících v reálném čase 

    Gach, Marek
    Práce je zaměřena na návrh a implementaci univerzálního nástroje schopného graficky popsat systémy pracující s reálným časem. Tento nástroj dále umožňuje použít libovolný verifikační přístupu pro ověření výsledného modelu. ...