Recent Submissions

  • Klasifikace zubů na 3D polygonálním modelu čelisti 

    Hulík, Rostislav
    Tato práce se zabývá návrhem a implementací řešení klasifikace zubů na polygonálním modelu otisku čelisti. Postupně v ní popisuji možnosti procházení a reprezentace polygonálního modelu v paměti počítače, detekci roviny ...
  • Verifikace rukopisu a podpisu 

    Beránek, Jan
    Tato práce se zabývá metodami verifikace ručně psaného podpisu a rukopisu. Shrnuje a popisuje některé užívané techniky a odkazuje na příslušnou literaturu. Dalším tématem práce je návrh a implementace jednoduché aplikace ...
  • Platební systémy na Internetu 

    Nagy, Erik
    Úlohou tejto práce je oboznámenie sa s technológiami používanými pre realizáciu platobných systémov v prostredí internetu. Práca sa bližšie zameriava na systémy realizujúce platbu pomocou internetového bankovníctva, platbu ...
  • Databázový systém pro správu biologických dat 

    Drlík, Radovan
    Práce se zabývá problematikou uchovávání a správy biologických dat, především enzymů halogenalkan dehalogenáz. Dále se zaměřuje na projekt HADES (HAloalkane DEhalogenase databaSe) iniciovaný proteinovými inženýry Loschmidtových ...
  • Inteligentní vyzvánění pro Symbian S60 

    Kadlas, Jakub
    Symbian OS je v současné době jeden z nejrozšířenějších operačních systémů chytrých telefonů.   Mezi jeho nejdůležitější zástupce patří platforma S60, kterou se zabývá tato práce.   Část práce je zaměřena na teoretický ...
  • Indexování dat pohybujících se objektů 

    Křížová, Martina
    Tato práce se zabývá problematikou indexování pohybujících se objektů. Popisuje existující přístupy k indexování časoprostorových dat a podporu pro jejich indexování v databázovém systém Oracle 11g. Cílem této práce je ...
  • Tutoriál tvorby aplikací pro Apple iPhone 

    Ondrůj, Daniel
    Tato práce si klade za cíl vytvořit tutoriál, který by pomohl vývojářům, majícím zájem o tvorbu aplikací pro Apple iPhone, překonat počáteční neznalost iPhonu, vývojového prostředí, jazyka a možností využití prvků telefonu. ...
  • Bezdrátový hlasovací systém založený na IEEE 802.15.4/Zigbee 

    Albrecht, Pavel
    Práce podrobně popisuje bezdrátový protokol IEEE 802.15.4/ZigBee a zabývá se návrhem architektury bezdrátového hlasovacího systému založené na zmíněné technologii. Jako součást návrhu je popsáno využití vývojového kitu ...
  • Lokální navigace autonomního mobilního robota 

    Herman, David
    Cílem této diplomové práce je navrhnout koncept pro navigaci autonomního mobilního robota v parkovém prostředí. Konkrétně navrhnout metody lokalizace a detekce cesty s využitím dostupného senzorického systému, uvést ...
  • Metody dolování v grafech a jejich využití v prostředí IS pro historiky 

    Kapavík, Radim
    Tato diplomová práce představuje návrh a implementaci webového informačního systému pro historiky (Elektronická encyklopedie historie) s datovým modelem založeným na sémantické síti a několika nástrojů umožňujících analýzy ...
  • Algoritmy pro řízení pohybu dvounohého robota 

    Pokorný, Jan
    Tato práce si klade za cíl použít k naučení chůze bipedálního robota softcomputingové metody. Robot je reprezentován virtuálním modelem. Ze začátku je rozebrána motivace a důvody ke zpracování tohoto tématu. Dále je navržen ...
  • Klasifikace textu pomocí metody SVM 

    Synek, Radovan
    Tato práce pojednává o dolování v textových datech. Zaměřuje se na problematiku klasifikace dokumentů a techniky s tím spojené, především předzpracování dat. Dále je představena metoda SVM, která byla zvolena pro samotnou ...
  • Simulace vyjednávacích a argumentačních protokolů 

    Říha, Michal
    Tato práce se zabývá komunikací v multiagentních systémech, a to konkrétně vyjednáváním a argumentací. Jsou popsány protokoly pro argumentaci a vyjednávání, a je uveden modelový příklad jejich využití. Je popsán hierarchický ...
  • Počítačem řízený hráč hry Blokus založený na metodách umělé inteligence 

    Sulaiman, David
    Tato práce se zabývá porovnáváním dopředných neuronových sítí s algoritmy teorie her pomocí deskové hry Blokus. V teoretickém úvodu jsou popsány vlastnosti neuronových sítí a~práce s nimi a zároveň jsou nastíněny algoritmy ...
  • Paralelní genetický algoritmus pro vícejádrové systémy 

    Vrábel, Lukáš
    Genetický algoritmus je optimalizačná metóda zameraná na efektívne hľadanie riešení rozličných problémov. Je založená na princípe evolúcie a prirodzeného výberu najschopnejších jedincov v prírode. Keďže je táto metóda ...
  • Efektivní knihovna pro práci s konečnými stromovými automaty 

    Lengál, Ondřej
    Mnoho současných počítačových systémů používá dynamické datové či řídicí struktury předem neomezené velikosti. Tyto datové struktury mají často charakter stromů nebo se dají zakódovat jako stromy s některými dodatečnými ...
  • Měření výkonnosti grafického akcelerátoru 

    Vanek, Juraj
    Tato práce pojednává o možnostech a funkcích moderních grafických akcelerátorů a měření jejich výkonu pod rozhraním OpenGL. Využívají se při tom rozšířené algoritmy na zobrazování scény v reálném čase. Zaměřuje se na ...
  • Synchronizace databází MySQL 

    Dluhoš, Ondřej
    Tato diplomová práce se zabývá synchronizací databází MySQL. Cílem této práce bylo seznámení se se synchronizací databází v širším kontextu, zvolit vhodné nástroje pro nasazení v praxi, tyto nástroje implementovat, zhodnotit ...
  • Detekce pohybujících se objektů ve video sekvenci 

    Hochman, Zdeněk
    Práce se věnuje detekci pohybujících se objektů ve video sekvenci. Zabývá se hlavně problematikou detekce pohybu, určení místa pohybu, nalezení jednotlivých objektů a sledováním průchodu objektu scénou. Následně se zaměřuje ...
  • Hledání S-boxů pomocí evolučních algoritmů 

    Hovorka, Bedřich
    Předložená práce se zabývá částí šifrovacího algoritmu zvanou substituční box a jeho evolučním návrhem. K jeho vývoji jsou použity evoluční výpočetní techniky, jako jsou klasický genetický algoritmus, Estimation of ...

View more