• Metody stemmingu používané při dolování textu 

    Adámek, Tomáš
    Tématem této diplomové práce je problematika jednotlivých metod pro dolování z anglických textových dokumentů. Hlavní část této práce se zabývá analýzou metod pro předzpracování textu, konkrétně stemmingem. Jsou zde rozebrány ...
  • RedirFS - portace na jiné OS 

    Czerner, Lukáš
    Tato práce popisuje jak přípravu na portaci, tak samotnou portaci Linuxového modulu RedirFS na operační systém FreeBSD. Jsou zde popsány základní rozdíly přístupu k Linuxovému a FreeBSD jádru, dále rozdíly v implementaci, ...
  • Vyhledávání informací pro vědecké portály 

    Ďulík, Jan
    Tato práce se zabývá vyhledáváním informací pro vědecké webové portály se zaměřením na vyhledávání vědeckých publikací. Jsou  definovány pojmy související s vyhledáváním informací, klasifikací a reprezentací znalostí. Jsou ...
  • Návrh vícejádrového procesoru ve VHDL 

    Novotný, Jaroslav
    V rámci práce byl navrhnut a v jazyce VHDL implementován jednoduchý multiprocesor podporující paralelní zpracování programové úlohy. Byla navržena a realizována universální transparentní generická propojovací vrstva určená ...
  • Klient pro zobrazování OLAP kostek 

    Podsedník, Lukáš
    V úvodu práce popisuje základy a využití datových skladů a OLAP technik a operací využívaných nad datovými sklady. V návaznosti je popsán jeden z komerčních OLAP klientů. Na základě vlastností tohoto produktu je vytvořena ...
  • Detekce obličejů v obraze z kamery na mobilním telefonu s WM 

    Tureček, Martin
    Tato práce se zabývá detekcí obličejů na mobilních telefonech. Konkrétně se zaměřuje na platformu Windows Mobile. Úvod je tedy věnován tomuto operačnímu systému a možnostem práce s kamerou. Další část textu je věnována ...
  • Automatické generování okrajové plochy kraniálního implantátu 

    Hrdý, Libor
    Tato práce se zabývá problematikou automatického generování okrajové plochy kraniálního implantátu. Je zde popsán postup tvorby 3D modelu tkání a následně je rozebrána problematika kraniálního implantátu. Dále dokument ...
  • Akcelerace algoritmů na architektuře Larrabee 

    Veselý, Ivo
    Intel Larrabee je jednou z prvních plně programovatelných grafických architektur. Práce popisuje tuto více-jádrovou architekturu z pohledu hardwarové implementace i z pohledu programovacího modelu. Larrabee sází na mnoho ...
  • Detekce ohně a kouře ve videosekvenci 

    Havelka, Robert
    Tato diplomová práce se zabývá detekcí ohně ve videosekvenci. Pozornost je věnována známým charakteristikám ohně a nastiňuje principy existujících řešení, které se zabývají touto problematikou. Práce také popisuje návrh, ...
  • Samočinný test ALU za provozu 

    Bednář, Jaroslav
    Práce se zabývá různými poruchami, které mohou nastat při výrobě a provozu ALU. Nastiňuje vícero dělení poruch a jejich modely. Jsou rozebrány přístupy k zajištění bezpečnosti systému zejména po hardwarové stránce. Následuje ...
  • Modul víceúrovňových asociačních pravidel systému pro dolování z dat 

    Pospíšil, Jan
    Tato práce se věnuje problematice vytvoření dolovacího modulu pro dolování víceúrovňových asociačních pravidel pro již exitující dolovací systém. V úvodní části je obecně rozebraná problematika dolování z dat a dolovací ...
  • Analýza dat z mikročipů pro zjišťování genové exprese 

    Hebelka, Tomáš
    Práce se zabývá analýzou dat z DNA mikročipů pomocí shlukové analýzy. Vysvětluje biologické pojmy - genová exprese a DNA mikročip. Následně obsahuje matematický a informatický popis metod shlukování a popisuje, jak tyto ...
  • Zobrazování medicínských dat v reálném čase 

    Lengyel, Kristián
    Tato práce se zabývá návrhem a implementací aplikace na zobrazování medicínských dat v reálném čase. První část projektu je zaměřena na metody získávání medicínských dat v praxi a na možnosti vizualizace rozsáhlých objemových ...
  • Umělá inteligence ve hře Bang! 

    Kolář, Vít
    Cílem této diplomové práce je vytvoření umělé inteligence do karetní hry Bang!. Obsahem této práce je kompletní popis hry Bang!, její pravidla, strategické principy používané při hraní a rozbor hry pohledu UI. Dále práce ...
  • Miniaturizace a zvýšení dosahu modulu W-DMX v1.0 

    Rojček, Martin
    Cílem diplomové práce bylo navrhnout bezdrátový systém, který by byl primárně určen pro použití v oblasti světelné techniky. Umožnil by bezdrátové propojení světelných zařízení komunikujících protokolem DMX512 prostřednictvím ...
  • Počítačová podpora pro mapování v terénu 

    Hanák, Ondřej
    Práce se zabývá tvorbou aplikace pro kapesní počítače sloužící k podpoře mapování v terénu. Téma spadá do oblasti geografických informačních systémů (GIS), text proto začíná rozborem prerekvizitních témat jako jsou právě ...
  • Tachometr založený na akcelerometru a GPS 

    Novotný, Tomáš
    Práce se zabývá návrhem a implementací tachometru pro sportovce, který je schopen zobrazit aktuální rychlost a zaznamenávat překonanou trasu. Navrhované součásti systému jsou natolik malé, aby sportovce co nejméně zatěžovaly. ...
  • Řešení optimalizačních úloh inspirované živými organismy 

    Popek, Miloš
    S řešením optimalizačních problémů se setkáváme v každodenním životě, kdy se snažíme zadané úkony provést nejlepším možným způsobem. Ant Colony Optimization je algoritmus inspirovaný chováním mravenců při hledání potravy. ...
  • Detekce telefonních hovorů v rozhlasových datech 

    Javorský, Peter
    Táto diplomová práca sa zaoberá detekciou telefónnych hovorov v nahrávkach z rozhlasového vysielania. Bude tu uvedený prístup, pomocou ktorého môžeme nahrávku rozdeliť na segmenty náležiace telefónnemu kanálu a segmenty, ...
  • Knihovna operací nad konečnými automaty 

    Bartůněk, Petr
    Tato práce se zabývá dvěma základními operacemi nad konečnými automaty. Determinizací nedeterministických konečných automatů a minimalizací deterministických konečných automatů. Pro obě tyto operace jsem navrhoval sekvenční ...