Now showing items 123-142 of 190

  • Rastrová analýza pro GIS nástroj ArcGIS 

    Hupšil, Radim
    Práce se zabývá studiem geografického informačního systému ArcGIS. Zaměřuje se zejména na možnosti jeho rozšíření vlastními nadstavbami a způsob jejich programování. Dále jsou vysvětleny některé základní nástroje rastrové ...
  • Rational Unified Process jako metodika vývoje softwaru 

    Rytíř, Vladimír
    Cílem této práce je seznámit se s procesem vývoje softwaru dle vybraných metodik s hlavním zaměřením na metodiku Rational Unified Process od firmy IBM. Incepční a elaborační fáze této metody také aplikuji na praktickém  příkladě.
  • Realistické zobrazení budovy s proměnným osvětlením 

    Navrátil, Jan
    Tato práce je zaměřena na realistické zobrazení budov s proměnným osvětlením. Jsou zde ukázány metody, které správným nastavením vlastností světelných zdrojů umožní vytvořit jedinečný vzhled scény. Především se to týká ...
  • Realistické zobrazení mraků a kouře 

    Kopidol, Jan
    Tato práce se zabývá metodami pro vykreslování objemových dat jako jsou mraky nebo kouř v počítačové grafice. V úvodu jsou shrnuty techniky a triky používané v počítačové grafice pro zobrazení těchto těles ve scéně, především ...
  • Realistický model oblohy 

    Brtník, Jan
    Simulace přírodních fenoménů jako jsou mraky, kouř, oheň a voda je jednou z nejdůležitějších oblastí výzkumu v počítačové grafice. Mraky jsou esenciální součástí každého virtuálního prostředí, přidávají důležitý vizuální ...
  • Refaktoring objektově orientované aplikace 

    Solárik, Martin
    Tento dokument je magisterskou diplomovou prácou na tému refaktoring objektovo orientovanej aplikácie. Jej cieľom je zoznámiť sa s problematikou refaktoringu, jeho základnými princípmi, výhodami, nevýhodami a základnými ...
  • Refaktoring při vývoji software 

    Dilík, Ján
    Táto práca sa zaoberá problematikou využitia refaktoringu, pri vývoji objektovo orientovaných aplikácií. Osvetluje problematiku refaktoringu a jeho vlastnosti ovplyvnujúce vývoj softwarového projektu. Pred samotným ...
  • Rekonstrukce 3D objektu z obrazových dat 

    Cír, Filip
    Tato práce se zabývá 3D rekonstrukcí z obrazových dat. Jsou popsány možnosti a přístupy k optickému skenování. Ruční optický 3D skener se skládá z kamery a zdroje čárového laseru, který je vzhledem ke kameře upevněn pod ...
  • Robot pro MiniSumo 

    Marvan, Aleš
    Dokument obsahuje zpracování problematiky mobilních robotů pro robotickou soutěž Minisumo. Součástí práce je konkrétní návrh a popis jeho následné realizace. Předpokladem pro sestrojení mobilního robota je vytvoření ...
  • Rozhraní pro jádro antivirového software 

    Valouch, Tomáš
    Tato diplomová práce se zabývá problematikou vývoje antivirových programů. Zkoumá vývoj virů i antivirů a snaží se odhadnout tento vývoj do budoucna. Je zde uveden návrh rozhraní antivirového programu a jsou diskutovány ...
  • Rozpoznávání pozic a gest 

    Jiřík, Leoš
    Práce se zabývá studiem současného stavu v problematice zpracování obrazu, zvláště s ohledem k rozpoznávání gest. Zmiňuje vybrané postupy jiných autorů a podrobuje je kritickému pohledu. V druhé části se věnuje návrhu ...
  • Rozvoj nástroje na podporu vývoje interaktivních aplikací 

    Rozsypálek, Michal
    Cílem práce je rozvoj nástroje Process Inspector pro získávání dat a modelování vnitrofiremních procesů. Pro rozvoj nástroje bylo rozhodnuto o přechodu na jiné technologie, nad kterými je nástroj vybudován. Hlavními body ...
  • Rychlý výpočet průsečíku paprsku s trojúhelníkem 

    Havel, Jiří
    Trojúhelník je nejpoužívanější primitivum v počítačové grafice. Výpočet jeho průsečíku s paprskem má mnoho využití a často bývá úzkým hrdlem programu. Tato práce se zaměřuje jeho využití a různé způsoby výpočtu. Tyto ...
  • Řídicí systém divadelní scény s grafickým rozhraním 

    Ševcovic, Jiří
    Tato diplomová práce se zabývá vytvořením řídicího systému divadelní scény. Systém je postaven na technologii průmyslových počítačů a dokáţe manipulovat s divadelními zařízeními, například propadlem. Asynchronní motor a ...
  • Scrabble 

    Picek, Radomír
    Tato diplomová práce se zabývá stolní společenskou hrou SCRABBLE a její realizací v podobě počítačové hry. Postupně rozebírá všechny důležité aspekty, které mají vliv na výkonnost dané implementace. Především potom zvolení ...
  • Sdílená tabule 

    Řezník, Jaroslav
    Cílem projektu "Sdílená tabule" je navrhnout a implementovat aplikaci, která umožní spolupráci na skupinových projektech v reálném čase v síťovém prostředí. Komunikace může probíhat jak pomocí textových zpráv, tak multimediálně ...
  • Sebereplikace v celulárních systémech 

    Komenda, Tomáš
    Tato práce se zabývá celulárními systémy a jejich využitím pro sebereplikaci datových struktur. Samotné odvětví celulárních automatů je velmi zajímavou a inspirativní oblastí, která se v současnosti ukazuje jako velmi ...
  • Senzorové moduly pro bezdrátovou síť ZigBee 

    Ochmann, Tomáš
    Cílem této práce je navrhnout a implementovat moduly pro bezdrátovou senzorovou síť ZigBee. Tyto moduly mezi sebou budou schopny komunikovat a předávat si informace o naměřených hodnotách. Budou řízeny koordinátorem sítě, ...
  • SEO - optimalizace pro vyhledávače 

    Štefl, Jan
    Viditelnost stránky na webu předpokládá její umisťování na předních pozicích ve výsledcích vyhledávání různých vyhledávačů, pro daná klíčová slova. Optimalizace webu pro vyhledávače je soubor pravidel, která by měla splňovat ...
  • Serverová část systému pro správu projektové dokumentace 

    Černobila, Radek
    Cílem této práce je návrh a implementace revizního systému, schopného spravovat celý vývojový proces projektu. Ukázat alternativy implementace jeho jednotlivých částí. Důraz je kladen zejména na perzistentní uložení dat a ...