Now showing items 172-190 of 190

  • Virtuální prostředí přístupu k uzlům v PlanetLab 

    Fic, Jiří
    PlanetLab jako testovací platforma distribuovaných systémů nabízí jedinečnou příležitost pro vývoj a testování nových aplikací využitelných pro potřeby budoucího Internetu. Tato studie přináší návrh a řešení problému ...
  • Vizualizace a modelování molekul a krystalů 

    Bubník, Václav
    Aplikace pro vizualizaci a modelování molekul nejsou dosud příliš poznamenány současným hardware vyvinutým pro potřeby počítačových her. Cílem projektu je navrhnout intuitivní rozhraní s novými widgety specializovanými na ...
  • Vyhledávání spojů v jízdních řádech 

    Žižka, Ondřej
    Nedílnou součástí moderní společnosti je pravidelná přeprava osob. Za tím účelem existují přepravní systémy, jejichž spoje se řídí předem daným jízdním řádem. Tato práce si klade za cíl prozkoumat možnosti automatického ...
  • Vyšší vrstvy a rozhraní pro knihovnu generující grafy 

    Studený, Tomáš
    Tato práce se zabývá problematikou tvorby grafů pro použití na webových stránkách. Cílem projektu je vytvoření jednoduchého a přehledného uživatelského prostředí, které zjednoduší práci s knihovnou pChart pro tvorbu grafů. ...
  • Vytváření shaderů pro systém Mental Ray 

    Dohnal, Jan
    Cílem diplomové práce je zmapovat vývoj počítačové grafiky v oblasti realistických zobrazovacích metod, seznámit se s renderovacím systémem mental ray, seznámit se s grafickým nástrojem Autodesk Maya, vytvořit několik ...
  • Využití GPU pro akcelerované zpracování obrazu 

    Bačík, Ladislav
    Tato diplomová práce se zabývá moderními technologiemi grafického hardware a jeho využitím pro obecné výpočty. Soustředí se především na architekturu unifikovaných procesorů a implementaci algoritmů pomocí programového ...
  • Využití návrhových vzorů při tvorbě softwaru 

    Volf, Jiří
    Cílem mé diplomové práce je zmapování důvodů použití návrhových vzorů při vývoji moderních informačních systémů a dalších aplikací. Zabývá se základními aspekty vývoje objektově-orientovaných systémů, vysvětluje význam a ...
  • Využití SIP serveru na FIT pro IP telefonii 

    Hýbner, Lukáš
    Práce se zabývá možností připojení serveru SIP do telefonní sítě FIT. Účelem je, aby mohli volat zaměstnanci na univerzitu, pokud jsou mimo fakultu. Pro řešení využijeme SIP server Asterisk, který bude sloužit jako autorizační ...
  • Web rozhraní malé sluneční elektrárny 

    Škvařil, Radek
    Práce se zabývá problematikou využití solární energie ve fotovoltaických systémech, konkrétně produktovým portfoliem firmy Fronius. Práce je zaměřena na implementaci webového rozhraní pro modulární systém solárních ...
  • Webový portál skladových zásob 

    Obrátil, Tomáš
    Tato diplomová práce popisuje webový portál firmy ZZM spol. s r.o., který má zlepšit dostupnost zboží a služeb zákazníkům firmy a umožnit vyhodnocování odběru a oběhu zboží v jednotlivých oblastech spravovaných firmou ZZM. ...
  • Webový prohlížeč pro Squeak Smalltalk 

    Šlemr, Martin
    Práce se zabývá popisem webového prohlížeče Scamper v prostředí Squeak Smalltalk, jeho dosavadního vývoje, nového návrhu a implementace, která respektuje CSS box model a vizuální formátovací model včetně tabulek. Také ...
  • Získávání znalostí na webu - shlukování 

    Rychnovský, Martin
    Práce se zabývá problematikou získávání znalostí na webu. Cílem bylo prostudovat metody shlukovaní a realizovat shlukování pomocí algoritmu k-means. Potom algoritmus testovat na množině dokumentů a datech získaných z webu ...
  • Získávání znalostí z multimediálních databází 

    Jirmásek, Tomáš
    Tato diplomová práce se zabývá problematikou získávání znalostí z databází. Důraz je kladen zejména na základní metody klasifikace a predikce pro dolování dat. Dále tato práce obsahuje úvod do multimediálních databází a ...
  • Zjednoznačňování slovních významů 

    Kraus, Michal
    Diplomová práce je zaměřena na rozpoznávání a zjednoznačňování českých slov.  Nejprve se čtenář seznámí s historickým kontextem úkolu, poté jsou mu předvedeny použité algoritmy: naivní Bayesův klasifikátor, klasifikátor ...
  • Zjišťování izomorfizmu grafů v databázi 

    Stejskal, Roman
    Tato práce seznamuje s historií a základními pojmy teorie grafů. Popisuje problémy teorie grafů, možnou reprezentaci grafů a praktickou správu grafů v databázích. Zaměřuje se na problém izomorfizmu podgrafů a grafů. Uvádí ...
  • Zobrazování "nízké" vegetace v 3D prostoru 

    Řehánek, Jiří
    Tato diplomová práce se zabývá zobrazováním nízké vegetace ve 3D prostoru v reálném čase. Nízkou vegetací se myslí tráva a keře. Nejdříve se podívá na již existující implementace vegetace ve 3D hrách, kde se prozkoumají ...
  • Zobrazování komplexních 3D scén 

    Mrkvička, Tomáš
    Tato práce se zabývá problémem zobrazování rozsáhlých a obsahově velmi bohatých 3D scén, které jsou běžné např. pro moderní počítačové hry. Cílem práce je vytvoření tzv. datově řízeného zobrazovacího systému, který na ...
  • Zpracování 3D modelů scény 

    Zdráhal, Lukáš
    Tento dokument se snaží seznámit čtenáře s  principy  digitalizace a zpracování polygonálních modelů trojrozměrných objektů.V práci je popsaný přehled prakticky používaných  zařízení, jejich fyzikální princip a několik ...
  • Zpracování předpisů CSS v jazyce Java 

    Švercl, Jan
    Tato práce se věnuje problematice manipulace s předpisy kaskádových stylů. Prvním cílem je vytvoření knihovny pro manipulaci s předpisy CSS - je navrhnuto objektové rozhraní předpisu CSS, pomocí nástroje JavaCC vygenerován ...