Now showing items 156-175 of 177

  • Virtuální prostředí přístupu k uzlům v PlanetLab 

    Fic, Jiří
    PlanetLab jako testovací platforma distribuovaných systémů nabízí jedinečnou příležitost pro vývoj a testování nových aplikací využitelných pro potřeby budoucího Internetu. Tato studie přináší návrh a řešení problému ...
  • Vizualizace a modelování molekul a krystalů 

    Bubník, Václav
    Aplikace pro vizualizaci a modelování molekul nejsou dosud příliš poznamenány současným hardware vyvinutým pro potřeby počítačových her. Cílem projektu je navrhnout intuitivní rozhraní s novými widgety specializovanými na ...
  • Vyhledávání korespondence ve stereosnímcích tváří 

    Klaudíny, Martin
    Táto diplomová práca sa zaoberá problematikou 3D skenovania ľudských tvárí. Väčšina súčasných systémov pre skenovanie tvárí využíva projekciu vzoru. Cieľom diplomovej práce je vyvinúť 3D skenovací systém pre tváre založený ...
  • Vyhledávání spojů v jízdních řádech 

    Žižka, Ondřej
    Nedílnou součástí moderní společnosti je pravidelná přeprava osob. Za tím účelem existují přepravní systémy, jejichž spoje se řídí předem daným jízdním řádem. Tato práce si klade za cíl prozkoumat možnosti automatického ...
  • Vytváření shaderů pro systém Mental Ray 

    Dohnal, Jan
    Cílem diplomové práce je zmapovat vývoj počítačové grafiky v oblasti realistických zobrazovacích metod, seznámit se s renderovacím systémem mental ray, seznámit se s grafickým nástrojem Autodesk Maya, vytvořit několik ...
  • Vytvoření modulu pro dolování dat z databází 

    Krásenský, David
    Cílem této práce je vytvořit modul pro získávání znalostí z databází pro informační systém Belindy firmy Voxnet s.r.o. V první fázi budou pomocí programu SAS Enterprise Miner analyzována data z databáze klientů firmy pomocí ...
  • Využití GPU pro akcelerované zpracování obrazu 

    Bačík, Ladislav
    Tato diplomová práce se zabývá moderními technologiemi grafického hardware a jeho využitím pro obecné výpočty. Soustředí se především na architekturu unifikovaných procesorů a implementaci algoritmů pomocí programového ...
  • Využití návrhových vzorů při tvorbě softwaru 

    Volf, Jiří
    Cílem mé diplomové práce je zmapování důvodů použití návrhových vzorů při vývoji moderních informačních systémů a dalších aplikací. Zabývá se základními aspekty vývoje objektově-orientovaných systémů, vysvětluje význam a ...
  • Využití PDA pro distribuci informací v rámci uzavřených sítí 

    Ryšánek, Vojtěch
    Úkolem je naprogramovat aplikaci, která zpracovává multimediální data v rámci uzavřených sítí a tato data prezentovat uživateli. Modelově se tato problematika dá pojmout například jako průvodce městem - na základě pozice ...
  • Využití SIP serveru na FIT pro IP telefonii 

    Hýbner, Lukáš
    Práce se zabývá možností připojení serveru SIP do telefonní sítě FIT. Účelem je, aby mohli volat zaměstnanci na univerzitu, pokud jsou mimo fakultu. Pro řešení využijeme SIP server Asterisk, který bude sloužit jako autorizační ...
  • Web rozhraní malé sluneční elektrárny 

    Škvařil, Radek
    Práce se zabývá problematikou využití solární energie ve fotovoltaických systémech, konkrétně produktovým portfoliem firmy Fronius. Práce je zaměřena na implementaci webového rozhraní pro modulární systém solárních ...
  • Webový portál skladových zásob 

    Obrátil, Tomáš
    Tato diplomová práce popisuje webový portál firmy ZZM spol. s r.o., který má zlepšit dostupnost zboží a služeb zákazníkům firmy a umožnit vyhodnocování odběru a oběhu zboží v jednotlivých oblastech spravovaných firmou ZZM. ...
  • Webový prohlížeč pro Squeak Smalltalk 

    Šlemr, Martin
    Práce se zabývá popisem webového prohlížeče Scamper v prostředí Squeak Smalltalk, jeho dosavadního vývoje, nového návrhu a implementace, která respektuje CSS box model a vizuální formátovací model včetně tabulek. Také ...
  • Získávání znalostí na webu - shlukování 

    Rychnovský, Martin
    Práce se zabývá problematikou získávání znalostí na webu. Cílem bylo prostudovat metody shlukovaní a realizovat shlukování pomocí algoritmu k-means. Potom algoritmus testovat na množině dokumentů a datech získaných z webu ...
  • Získávání znalostí z databází 

    Melichar, Ladislav
    Dolování v XML bylo až donedávna neprozkoumanou oblastí a dalo by se říci, že tomu tak stále ještě je. V projektu se zaměřuji nejprve obecně na problematiku získávání znalostí ze strukturovaných dat, speciálně na data ve ...
  • Získávání znalostí z objektově relačních databází 

    Chytka, Karel
    Cílem této diplomové práce je seznámit se s problematikou získávání znalostí a klasifikací objektově relačních dat. Práce dále navazuje  a aplikaci získávání znalostí v objektově relačních databázích. Práce shrnuje problémy ...
  • Zjednoznačňování slovních významů 

    Kraus, Michal
    Diplomová práce je zaměřena na rozpoznávání a zjednoznačňování českých slov.  Nejprve se čtenář seznámí s historickým kontextem úkolu, poté jsou mu předvedeny použité algoritmy: naivní Bayesův klasifikátor, klasifikátor ...
  • Zjišťování izomorfizmu grafů v databázi 

    Stejskal, Roman
    Tato práce seznamuje s historií a základními pojmy teorie grafů. Popisuje problémy teorie grafů, možnou reprezentaci grafů a praktickou správu grafů v databázích. Zaměřuje se na problém izomorfizmu podgrafů a grafů. Uvádí ...
  • Zobrazování "nízké" vegetace v 3D prostoru 

    Řehánek, Jiří
    Tato diplomová práce se zabývá zobrazováním nízké vegetace ve 3D prostoru v reálném čase. Nízkou vegetací se myslí tráva a keře. Nejdříve se podívá na již existující implementace vegetace ve 3D hrách, kde se prozkoumají ...
  • Zobrazování komplexních 3D scén 

    Mrkvička, Tomáš
    Tato práce se zabývá problémem zobrazování rozsáhlých a obsahově velmi bohatých 3D scén, které jsou běžné např. pro moderní počítačové hry. Cílem práce je vytvoření tzv. datově řízeného zobrazovacího systému, který na ...