Now showing items 169-177 of 177

  • Získávání znalostí na webu - shlukování 

    Rychnovský, Martin
    Práce se zabývá problematikou získávání znalostí na webu. Cílem bylo prostudovat metody shlukovaní a realizovat shlukování pomocí algoritmu k-means. Potom algoritmus testovat na množině dokumentů a datech získaných z webu ...
  • Získávání znalostí z databází 

    Melichar, Ladislav
    Dolování v XML bylo až donedávna neprozkoumanou oblastí a dalo by se říci, že tomu tak stále ještě je. V projektu se zaměřuji nejprve obecně na problematiku získávání znalostí ze strukturovaných dat, speciálně na data ve ...
  • Získávání znalostí z objektově relačních databází 

    Chytka, Karel
    Cílem této diplomové práce je seznámit se s problematikou získávání znalostí a klasifikací objektově relačních dat. Práce dále navazuje  a aplikaci získávání znalostí v objektově relačních databázích. Práce shrnuje problémy ...
  • Zjednoznačňování slovních významů 

    Kraus, Michal
    Diplomová práce je zaměřena na rozpoznávání a zjednoznačňování českých slov.  Nejprve se čtenář seznámí s historickým kontextem úkolu, poté jsou mu předvedeny použité algoritmy: naivní Bayesův klasifikátor, klasifikátor ...
  • Zjišťování izomorfizmu grafů v databázi 

    Stejskal, Roman
    Tato práce seznamuje s historií a základními pojmy teorie grafů. Popisuje problémy teorie grafů, možnou reprezentaci grafů a praktickou správu grafů v databázích. Zaměřuje se na problém izomorfizmu podgrafů a grafů. Uvádí ...
  • Zobrazování "nízké" vegetace v 3D prostoru 

    Řehánek, Jiří
    Tato diplomová práce se zabývá zobrazováním nízké vegetace ve 3D prostoru v reálném čase. Nízkou vegetací se myslí tráva a keře. Nejdříve se podívá na již existující implementace vegetace ve 3D hrách, kde se prozkoumají ...
  • Zobrazování komplexních 3D scén 

    Mrkvička, Tomáš
    Tato práce se zabývá problémem zobrazování rozsáhlých a obsahově velmi bohatých 3D scén, které jsou běžné např. pro moderní počítačové hry. Cílem práce je vytvoření tzv. datově řízeného zobrazovacího systému, který na ...
  • Zpracování 3D modelů scény 

    Zdráhal, Lukáš
    Tento dokument se snaží seznámit čtenáře s  principy  digitalizace a zpracování polygonálních modelů trojrozměrných objektů.V práci je popsaný přehled prakticky používaných  zařízení, jejich fyzikální princip a několik ...
  • Zpracování předpisů CSS v jazyce Java 

    Švercl, Jan
    Tato práce se věnuje problematice manipulace s předpisy kaskádových stylů. Prvním cílem je vytvoření knihovny pro manipulaci s předpisy CSS - je navrhnuto objektové rozhraní předpisu CSS, pomocí nástroje JavaCC vygenerován ...