Now showing items 1-20 of 191

  • Informační systém pro správu kurzů s automatickou tvorbou rozvrhů 

    Polesný, Ondřej
    Tato práce se zabývá analýzou požadavků vybrané taneční školy na vytvářený software a návrhem implementace tohoto produktu. Ten zahrnuje prostředí pro správu kurzů, jejich účastníků, lektorů, prostor a souvisejících ...
  • Simulace procesoru PicoBlaze v prostředí Eclipse 

    Šimek, Jiří
    Tato diplomová práce se zabývá návrhem a tvorbou simulátoru mikroprocesoru PicoBlaze. Cílem práce je vytvoření grafického simulátoru tohoto mikroprocesoru v prostředí Eclipse jako rozšíření existujícího vývojového prostředí ...
  • Metody analýzy a simulací sociálních sítí 

    Vorlová, Pavla
    Tato diplomová práce se zabývá popisem, jakými způsoby je možné analyzovat sociální sítě, návrhem a implementací modelu, který simuluje konkrétní sociální síť, a jeho analýzou. V dnešní době jsou sociální sítě velmi ...
  • Automatizované generování příkladů do předmětu Asemblery 

    Tomeček, Aleš
    Tato práce rozebírá přístupy generování unikátních příkladů pro výukové účely a jejich využitelnosti pro cvičení z předmětu Assemblery. Na základě výzkumu navrhuje a implementuje systém pro vytváření pseudounikátních zadání. ...
  • Překladač z češtiny do slovenštiny 

    Mydliar, Ján
    Tato diplomová práce se věnuje tvorbě překladového systému pro překlad z češtiny do slovenštiny. První kapitola pojednává o motivaci k tvorbě práce, druhá o strojovém překladu a jeho různých typech. Třetí kapitola obsahuje ...
  • Dolování dat v prostředí sociálních sítí 

    Raška, Jiří
    Tato práce se zabývala získáváním znalostí ze sociálních médií. Konkrétním cílem této práce bylo získávání názorů na úrovní rysů z uživatelských recenzí. V teoretické části byly uvedeny metody v procesu dolování názorů a ...
  • Rámec pro rychlý vývoj GUI klientských aplikací post-relačních databází 

    Marek, Lukáš
    Tato práce se zabývá návrhem a implementací rámce pro rychlý vývoj aplikací pracujících s multimediálními, prostorovými a časovými databázemi. Seznamuje čtenáře s použitými technologiemi a návrhem samotného rámce, který ...
  • Knihovna pro práci s tetraedrální sítí 

    Hromádka, David
    Mnoho inženýrských aplikací v architektuře, medicíně a strojírenství potřebuje vytvářet modely prostoru pro potřeby různých numerických výpočtů (např. FEM simulace). Tetraedrální sítě jsou jednou z perspektivních reprezentací ...
  • Vyhledávání graffiti tagů podle podobnosti 

    Grünseisen, Vojtěch
    Tato práce se zaměřuje na možnost využití současných metod a algoritmů počítačového vidění za účelem automatického hledání podobností mezi tzv. graffiti tagy. Takto označujeme takové graffiti, které slouží jako rychlý a ...
  • Augmented Reality in CAVE 

    Kolčárek, Michal
    Tato práce se zaměřuje na technologii Cave Automatic Virtual Environment a konkrétně pak na využití principů rozšířené reality v tomto prostředí. Dává si za cíl odpovědět na otázku, zdali je možné použít v prostředí CAVE ...
  • HDR obrazy a jejich zpracování 

    Musil, Martin
    HDR obrazy jsou snímky, které mají mnohem větší rozsah definičního oboru jasových hodnot, než fotografie vytvářené a zobrazované ve standardním 24bitovém formátu. Existuje několik způsobů vytváření těchto obrazů s vysokým ...
  • Vyhledávání nejdelšího shodného prefixu ve vysokorychlostních sítích 

    Skačan, Martin
    Tato práce se zabývá vyhledáváním nejdelšího shodného prefixu (LPM), což je časově kritická operace při směrování paketů. Pro dosažení propustnosti 100Gbps je nutná hardwarová implementace této operace a směrovací tabulka ...
  • Akcelerace šifrování přenosu síťových dat 

    Koranda, Karel
    Tato práce se zabývá tvorbou hardwarové jednotky urychlující proces zabezpečení přenosu síťových dat z vestavěného zařízení, které je součástí systému pro zákonné odposlechy vyvíjeného v rámci projektu Sec6Net. Součástí ...
  • Webové rozhraní pro multimediální demo 

    Šerý, Radek
    V dnešní době existuje velké množství multimediálních aplikací, které však nemusejí být běžně přístupné. Vznikají totiž v uzavřených komunitách, například vysokých školách jako diplomové projekty. Předmětem této práce je ...
  • Plánování pohybu objektu v 3D prostoru 

    Sasýn, Radek
    Tato práce popisuje hledání cest mezi překážkami ve 3D prostoru pomocí pravděpodobnostních algoritmů. Uživatelé si mohou v uživatelském prostředí vytvořit scénu-přidat objekty, definovat startovní objekt, překážky a cílovou ...
  • Rekonstrukce datových typů při zpětném překladu kódu 

    Matula, Peter
    Práce se zabývá popisem metod rekonstrukce datových typů při zpětném překladu. Je definován pojem zpětného inženýrství a představen zpětný překladač vyvíjen v rámci projektu Lissom, pro potřeby kterého tato práce vznikla. ...
  • Kompresní metody založené na kontextovém modelování 

    Kozák, Filip
    Cílem této práce je popsat kontextové kompresní metody a jejich aplikaci na multimediální data. Je zde popsán princip aritmetického kódování a metody prediction by partial matching včetně tvorby pravděpodobnostního modelu. ...
  • Získávání znalostí z webových logů 

    Vlk, Vladimír
    Tato diplomová práce se zabývá tvorbou aplikace provádějící předzpracování dat z webového logu a nalezení asociačních pravidel. První část se zabývá pojmem získávání znalostí z Webu. Druhá část je věnována získávání znalostí ...
  • Augmented Reality for Mobile Devices for Precise Urban Navigation 

    Murín, Michal
    Diplomová práce je zaměřená na rozšířenou realitu a její realizaci pro mobilní platformu Android. V teoretické části je kladen důraz na obeznámení se s principy rozšířené reality, možnostmi její realizace pro mobilní ...
  • 3D závodní hra pro platformu Android 

    Ševčík, Martin
    Táto diplomová práce se zabývá možnostmi využití open source 3D herního enginu Java Monkey Engine (jME) při vývoji aplikací pro platformu Android. Obsahuje teoretické poznatky k architektuře jMonkey Engine a platformě ...