Poslední příspěvky

  • Programovatelné shadery v OpenSceneGraph 

    Czompál, Zsolt
    Dnešní grafické procesory mají programovatelné jednotky, tzv. shadery. Programováním těchto shaderů dosáhneme lepších výsledků, něž kdyby náš grafický efekt nebo program běžel na procesoru. Existují různé programovací ...
  • Automatizovaná tvorba testů ze středoškolské fyziky 

    Krásný, Kamil
    Tato práce se zabývá analýzou, návrhem a implementací systému pro automatizovanou tvorbu testů ze středoškolské fyziky, který bude nasazen do reálného provozu. Úkolem aplikace je poskytnout učitelům prostředí pro tvorbu a ...
  • Jednoduchá hra pro platformu FitKit 

    Šubr, Jiří
    Tato bakalářská práce se zabývá implementací jednoduché hry. Tato hra je implementována na platformě FITkit. Je zde popsána implementace softwaru pro mikrokontrolér a implementace hardwaru v programovatelném hradlovém poli.
  • Ovládání robotického ramena Mitshubishi Melfa 6 SL 

    Schindler, Petr
    Tato bakalářská práce popisuje ovládánírobotického ramene Mitsubishi Melfa 6 SL. Práce je pouze částí většího projektu, jehož cílem je vytvořit online laboratoř, která by měla sloužit pro podporu výuky umělé inteligence. ...
  • Hudební improvizace 

    Angelov, Michael
    Bakalářská práce sa zabývá problematikou algoritmické kompozice hudby, zejména oblastí počítačem řízené hudební improvizace. V úvodních kapitolách je uveden přehled existujícich nástrojů a přístupů nejčastěji používaných ...
  • Návrh procesoru ve VHDL 

    Dvořák, Miroslav
  • Demonstrace vlastností stromových gramatik 

    Kunštátský, Martin
    Stromové gramatiky jsou gramatiky řízené prostřednictvím omezení kladených na jejich derivační stromy. Jedná se o jednoduché a přirozené rozšíření bezkontextových gramatik. Existuje několik typů kontroly derivačního stromu, ...
  • Výpočet atributů pro předpověď důsledku mutace na funkci proteinu 

    Matějíček, Jiří
    Tato bakalářská práce se pohybuje v oblasti bioinformatiky a zabývá se problematikou získávání atributů proteinů užitečných pro předpověď vlivu mutace na jejich funkci. Práce má především za cíl vytvořit uživatelsky ...
  • Pokročilá instalace OS v síti pro základní školu 

    Fogl, Jiří
    Počítače se stávají běžnou součástí výuky i v nejnižších ročnících základních škol. Na každém počítači je však třeba provést instalaci software a pravidelně zajišťovat jeho aktualizace. To by s přibývajícími počítači ...
  • Windows Mobile - implementace nahrávání hovorů 

    Trávníček, Radim
    Tato práce si klade za cíl seznámení se s manipulací se zvukovým tokem v mobilních zařízeních pracujících s operačním systémem Windows Mobile a vytvoření aplikace nahrávající tento zvukový proud. Zaměřuje se především na ...
  • Aplikace pro výuku práce s regulárními výrazy 

    Heroutová, Tereza
    Dokument se zabývá vznikem aplikace, která umožňuje interaktivní výuku práce s regulárními výrazy. Velký důraz je kladen na názorné podání látky a efektivní uživatelské rozhraní tak, aby ovládání bylo co nejvíce intuitivní. ...
  • Fyzikální simulace látky (textilu) 

    Řehánek, Martin
    Tato bakalářská práce se zabývá simulací látky v reálném čase. Látkou se myslí textilie. Nejdříve vysvětluje princip simulace textilu, který používá pro svou práci systém pružin. Poté vysvětluje matematické a fyzikální ...
  • Částicové efekty v počítačových hrách 

    Zachariáš, Michal
    Cílem této bakalářské práce je čtenáři přiblížit problematiku částicových systémů, jejich historii a současný trend, který stále více směřuje k využití akcelerace pomocí GPU grafických adaptérů. Dále se zabývá návrhem a ...
  • Diff pro různé typy dokumentů (Red Hat) 

    Zemko, Michal
    Při práci na důležitých projektech často pravidelně zálohujeme průběžné verze tohoto projektu. Někdy však potřebujeme zjistit, jaké změny jsme provedli mezi dvěma verzemi. Pro zjištení těchto změn nám slouží program diff, ...
  • Aplikace technologie RFID pro evidenci vozidel 

    Kraus, Zdeněk
    Práce se zabývá použitím technologie bezkontaktní identifikace - RFID na praktický problém evidence vozidel. Popisuje základní principy této technologie, konstrukci prvků, průběh komunikace a používaná pásma. Dále je popsán ...
  • Redakční systém WebArchitekt 

    Smola, Ladislav
    Tato práce se zabývá tvorbou obecného redakčního systému, který funguje na bázi AJAX. Systém je modulární, ale zároveň založený na pluginech, které tvoří jeho jádro. V první části se zabývám redakčními systémy a jazyky, ...
  • Generování ASCII grafiky (ANSI art) 

    Novák, Vlastimil
    Bakalářská práce se zabývá způsoby automatického generování ASCII grafiky. Práce je rozdělena do několika částí. V první části jsou popsány základy počítačové grafiky, zpracování a rozpoznávání v obraze. Další část je ...
  • Vyukový program pro demonstraci principu barev a barevných modelů 

    Vojíř, Jaromír
    Práce se zabývá vývojem výukového programu pro demonstraci principů barev a barevných modelů. Obsahem práce je teoretický rozbor dané problematiky zahrnující oblast od základních pojmů až po využití jednotlivých barevných ...
  • Systém pro zpracování informací z flexotiskového stroje 

    Appl, Martin
    Tato bakalářská práce se zabývá průzkumem a zhodnocením možností sběru dat z flexotiskových strojů firmy Soma engineering. Dále návrhem prototypu systému a jeho uvedením do provozu. Ke komunikaci je použit protokol FTP. K ...
  • Barvení grafů 

    Procházka, Lukáš
    Tato práce se zabývá barvením grafů, což je přiřazování barev jednotlivým vrcholům grafu tak, aby žádné dva vrcholy spojené hranou neměly stejnou barvu. Tento problém je velmi výpočetně náročný, protože je NP-úplný. Zároveň ...

Zobrazit další