Poslední příspěvky

  • Využití Burrows-Wheelerovy transformace pro kompresi dat 

    Sokl, Karel
    Každý se může dostat do situace, kdy je nutné zmenšit velikost nějakého souboru. Pro tento účel existuje mnoho komprimačních algoritmů. Jak ale vybrat ten správný? V této práci je testována účinnost některých bezztrátových ...
  • Tvorba rozvrhů pomocí genetických algoritmů 

    Horký, Aleš
    Tato bakalářská práce obsahuje návrh a implementaci dvoufázového genetického algoritmu určeného pro tvorbu rozvrhů na základních školách. Algoritmus je vytvořen tak, aby bez snížení obecnosti výpočtu co nejvíce zredukoval ...
  • Automatizace v divadelní jevištní technologii 

    Bartovičová, Slavomíra
    Táto práce se zaobírá vizualizací divadelního jeviště. Popisuje jevištní techniku, jednotlivé komponenty a jich činnost a způsob jejího řízení a pohybu. Přibližuje pojem modelování a simulace, protože vizualizační software ...
  • AeroWorks: Grafické rozhraní systému autopilota 

    Duryagina, Viktoriya
    Tato bakalářská práce se zaměřuje na návrh grafického uživatelského rozhraní pro obsluhu autopilota. První část práce obsahuje krátký přehled teorie automatických systémů pro řízení letu. Dále jsou analyzovány požadavky ...
  • Anotační doplněk pro Operu 

    Cudrák, Miloš
    Tato práce se zabývá návrhem a implementací doplňku do webového prohlížeče Opera, který umožňuje vytvářet a ukládat jednoduché, nestrukturované anotace. Analyzuje způsoby tvorby doplňků do webového prohlížeče Opera a ...
  • OCR na platformě iOS 

    Hakulin, Lukáš
    Práce se věnuje problematice rozpoznávání textu v obraze na mobilní platformě iOS. Obsahuje principy a metody detekce textu, získávání příznaků a klasifikace. Popisuje návrh a implementaci jednoduché aplikace pro rozpoznávání ...
  • Implementace metod detekce síťových anomálií 

    Slezáček, Martin
    Tato práce se zabývá implementací 3 metod detekce síťových anomálií. Nejprve je uvedeno základní rozdělení metod sloužících pro detekci anomálií v počítačových sítích. Dále jsou vybrané 3 metody popsány. Hlavní částí práce ...
  • Zobrazování terénu a vodní hladiny v počítačové hře 

    Kopecký, Marek
    Tato bakalářská práce je zaměřená na vykreslování vody a terénu, což je klíčová část mnoha počítačových her a simulací. Výsledná aplikace běží plynule a je vytvořená v XNA Frameworku. Vykreslování terénu zahrnuje ...
  • Budík s analýzou spánku pro mobilní telefon se systémem BADA 

    Pešava, Jan
    Tato bakalářská práce se zabývá analýzou spánku pomocí telefonu a návrhem inteligentního budíku pro platformu Bada. V úvodní části je rozebrána problematika spánku, spánkových fází REM a NREM a jejich možné snímání pomocí ...
  • 3D rozhraní pro webové stránky 

    Klepárník, Petr
    Tato práce diskutuje možnosti vytváření 3D webových stránek. Zaměřuje se především na akcelerované vykreslování 3D scény v reálném čase ve webovém prohlížeči s využitím webové grafické knihovny WebGL. Dále se zabývá návrhem ...
  • Webová aplikace přiřazující pozici pořízení mutimediálních dat na základě času vytvoření 

    Jurča, Josef
    Cílem bakalářské práce bylo vytvořit webovou aplikaci umožňující nahrávání a následnou lokalizaci fotografií a videosekvencí a jejich zobrazení na mapě. Pozice fotografií má být extrahována z jejich EXIF metadat, pokud ...
  • Skrytý souborový systém pro GNU/Linux 

    Pavlásek, Martin
    Některá citlivá data vyžadují takový způsob ukrytí, který skryje nejen obsah dat, ale i samotnou jejich existenci. Cílem této bakalářské práce je vytvoření souborového systému, který umožňuje skrývání souborů s citlivými ...
  • Aplikace pro generování školních rozvrhů 

    Fiala, Jan
    Tato práce se zabývá problémem generování školních rozvrhů. Řešení je založené na třech různých heuristických algoritmech (horolezecký algoritmus, simulované žíhání, genetický algoritmus) a je celé implementováno v jazyce ...
  • Kolaborativní interakce mezi uživateli ve virtuální 3D scéně 

    Tóth, Michal
    Cílem této bakalářské práce bylo seznámit se s grafickou knihovnou OpenSceneGraph, okenní knihovnou Qt a možnosti síťové komunikace. A demonstrovat možnosti těchto knihoven na jednoduché aplikace. V práci jsou čtenáři ...
  • Palubní počítač na mobilním zařízení 

    Kubík, Lukáš
    Téma bakalářské práce studuje možnosti využití dat z diagnostického OBD-II portu automobilů a senzorů mobilního zařízení s operačním systémem Android. Poukazuje na výpočet nových veličin ze získaných dat a hlavní část ...
  • Aplikace pro zarovnávání částí DNA 

    Kašpárek, Tomáš
    Tato práce se zabývá metodami zarovnání sekvenci DNA se zaměřením na rychlost prováděného úkonu a jeho optimálnost. Výsledkem práce je několik programů, které předvádějí zarovnávací algoritmy a jejich verze programované ...
  • Algoritmy změny úrovně detailu (LOD) v knihovně OpenSceneGraph 

    Koukolíček, Ondřej
    Tato práce se zabývá knihovnou OpenSceneGraph (OSG) a jejími možnostmi v oblasti algoritmů level of detail (LOD). Obsahuje seznámení s problematikou snižování úrovně detailů a podrobný popis metod, které se v souvislosti ...
  • Optimalizace přední části zpětného překladače 

    Odaloš, Matej
    Zpětný překladač je nástroj reverzního inženýrství umožňující rekonstrukci strojového kódu na některý z vyšších programovacích jazyků. Tato práce se zaobírá popisem tohoto nástroje, přičemž se soustředí hlavně na zpětný ...
  • Algoritmy pro klasifikaci paketů 

    Foukal, Martin
    Tato práce se zabývá algoritmy pro klasifikaci paketů, které jsou určené pro filtrování provozu v počítačových sítích. Pojednává o různých oblastech využití klasifikace paketů. Popisuje množství algoritmů včetně paměťových ...
  • Webový editor audia 

    Myler, Jan
    Tato práce se zabývá tvorbou jednoduchého webového editoru audia s využitím JavaScriptu, HTML5 a nových webových API pro zpracování zvuku (zejména Web Audio API). Popisuje současný stav vývoje a implementace API pro ...

Zobrazit další