Now showing items 133-152 of 190

  • Reconstruction of Human Hand Surface for the Purpose of Biometric Recognition of Persons 

    Svoboda, Jan
    Cílem této práce je zkonstruovat zařízení a navrhnout algorimus pro rekonstrukci povrchu lidksé ruky pro účely biometrického rozpoznávání osob. Úvodem jsou krátce představeny existující přístupy k rekonstrukci povrchu ...
  • Retrospektivní hra pro dva hráče 

    Vybíral, Jan
    Tato bakalářská práce se zabývá vývojem 2D vesmírné arkádové počítačové hry. V úvodu je popsána historie i současnost herního průmyslu a počítačové grafiky. Dále se text věnuje použitým knihovnám OpenGL a SDL, návrhu herních ...
  • Robot pro Robotour 2012 

    Vass, Robert
    Cílem práce je teoretická analýza, návrh a implementace metody pro provoz autonomního robota s pomocí kamery a senzorů, jenž by umožňoval účast v soutěži Robotour 2012. Klíčové problémy jsou: počítačové vidění, nejistota ...
  • Rootkit pro MS Windows 

    Trutman, Michal
    Tato bakalářská práce se zabývá metodami útoků na operační systém MS Windows a přibližuje techniky skrývání výpočetních prostředků používané existujícími rootkity. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. První ...
  • Rozpoznání cesty pro vizuální navigaci mobilního robota 

    Šeda, Jan
    V poslední době bylo nemalé úsilí věnováno vývoji robustních algoritmů pro detekci cesty pomocí barevného monokulárního vidění. Umělé neuronové sítě jsou často aplikovány v této úloze díky jejich schopnosti nalézt komplikované ...
  • Rozpoznání obličeje 

    Keršner, Martin
    Tato bakalářská práce se zabývá problematikou rozpoznání obličeje. Cílem práce bylo nastudovat různé metody extrakce příznaků a zjistit jejich vliv na úspěšnost rozpoznání. Mezi zkoumané metody extrakce příznaků patří Local ...
  • Rozšíření podpory archivů v systému GVFS 

    Holý, Ondřej
    Tato práce se zabývá rozšířením démona pro manipulaci s archivy v systému GVFS. Na základě analýzy současného stavu démona, možností knihovny LibArchive a podobných projektů bylo navrženo, implementováno a otestováno ...
  • Rozšířený HTML Editor 

    Králík, Tomáš
    Předmětem této bakalářské práce byl návrh rozšířeného HTML editoru. Čtenář je nejdříve seznámen s jazyky HTML a JavaScript. Následuje přehled existujících WYSIWYG HTML editorů a jejich srovnání. Pro navržení rozšířeného ...
  • Řešení hry Sokoban pomocí genetických algoritmů 

    Nezvalová, Leona
    Tato práce se zabývá tvorbou automatického řešení hry Sokoban s využitím gentických algoritmů. Důraz je kladen především na reprezentaci chromozomu, která pomáhá řešit hlavní problémy hry - velikost stavového prostoru a ...
  • Řešení optimalizačních úloh algoritmy ACO 

    Habrnál, Matěj
    Práce se zabývá základními optimalizačními algoritmy ACO (Ant Colony Optimization) a jejich vývojem, zkoumá také inspiraci u živých mravenců. Cílem pak je demonstrovat činnost těchto algoritmů na dvou optimalizačních úlohách ...
  • Řešení optimalizačních úloh algoritmy PSO 

    González, Marek
    Práce se zabývá popisem algoritmu particle swarm optimization (PSO) a demonstrací jeho činnosti na vybraných optimalizačních úlohách. PSO byl převážně navržen pro spojitou optimalizaci a řadí se mezi algoritmy hromadné ...
  • Sada ovládacích prvků pro WPF 

    Vršan, Ondřej
    Tato práce se zabývá vytvářením znovupoužitelných ovládacích prvků pro WPF. Srovnává dostupné ovládací prvky na trhu a open source projekty. Popisuje vytvoření vlastní sady ovládacích prvků pro technicky zaměřené aplikace. ...
  • Samočinné monitorování pohybu osob za účelem stanovení a vyhodnocení variant opatření vedoucích k energetickým úsporám 

    Malinowski, Radim
    Cílem této bakalářské práce je navrhnout zařízení, které bude schopno monitorovat a zaznamenávat pohyb osob v určitém prostoru budovy za účelem pozdějšího vyhodnocení její energetické efektivity. Součástí této práce je ...
  • "Sci-Fi" hudební knihovna 

    Holas, Jan
    Tato bakalářská práce se zabývá počítačovým viděním jako možností pro interakci člověka s počítačem. Je zde popsána implementace hudební knihovny a přehrávače, který je ovládaný ukazováním CD krabiček hudebních alb a ...
  • Shlukování slov podle významu 

    Bárta, Jakub
    Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a implementací modulárního systému pro analýzu textového korpusu a následné vyhledávání sémanticky podobných slov. Systém umožňuje stemming korpusu, uživatel si může zvolit z různých ...
  • Síťová hra v Nokia Qt SDK 

    Pramuka, Tomáš
    Práce se zaobírá návrhem aplikace, síťové hry v Nokia Qt SDK pro mobilní zařízení Nokia N900. Aplikace umožňuje hrát hru dvěma hráčům proti sobě v reálném čase. Práce obsahuje informace o mobilním zařízení Nokia N900, o ...
  • Síťová hra: Hon na ponorku 

    Jašek, Petr
    Tato bakalářská práce se zabývá vývojem jednoduché síťové počítačové hry. Práce popisuje základní schéma vývoje počítačové hry. Je v ní také provedena analýza různých možností síťové implementace. Výstupem práce je počítačový ...
  • Síťové rozšíření systému TWAIN 

    Richter, Martin
    Cílem této bakalářské práce je vytvoření softwarové platformy pro sdílení datových zdrojů systému TWAIN po počítačové síti typu TCP/IP pro operační systémy Microsoft Windows. Výsledná platforma typu klient-server klade ...
  • Skládání obrazů a videosekvencí 

    Krym, David
    Tato bakalářská práce se zabývá tvorbou panoramat z obrázků a snímků videosekvencí pořízených rotací kamery z jednoho místa. Zahrnuje návrh a implementaci aplikace se zaměřením na kvalitu a výkon. Využity jsou moderní ...
  • Skriptovatelný bojový systém pro tahovou počítačovou hru 

    Kanich, Ondřej
    Tato bakalářská práce se zabývá vytvořením soubojového systému a umělé inteligence pro něj. Cílem tohoto projektu je dát nepříliš zkušeným programátorů možnost navrhnout i implementovat vlastní umělou inteligenci. Jako ...