Now showing items 200-219 of 289

  • Reconstruction of Human Hand Surface for the Purpose of Biometric Recognition of Persons 

    Svoboda, Jan
    Cílem této práce je zkonstruovat zařízení a navrhnout algorimus pro rekonstrukci povrchu lidksé ruky pro účely biometrického rozpoznávání osob. Úvodem jsou krátce představeny existující přístupy k rekonstrukci povrchu ...
  • Retrospektivní hra pro dva hráče 

    Vybíral, Jan
    Tato bakalářská práce se zabývá vývojem 2D vesmírné arkádové počítačové hry. V úvodu je popsána historie i současnost herního průmyslu a počítačové grafiky. Dále se text věnuje použitým knihovnám OpenGL a SDL, návrhu herních ...
  • Robot pro Robotour 2012 

    Vass, Robert
    Cílem práce je teoretická analýza, návrh a implementace metody pro provoz autonomního robota s pomocí kamery a senzorů, jenž by umožňoval účast v soutěži Robotour 2012. Klíčové problémy jsou: počítačové vidění, nejistota ...
  • Rootkit pro MS Windows 

    Trutman, Michal
    Tato bakalářská práce se zabývá metodami útoků na operační systém MS Windows a přibližuje techniky skrývání výpočetních prostředků používané existujícími rootkity. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. První ...
  • Rozpoznání cesty pro vizuální navigaci mobilního robota 

    Šeda, Jan
    V poslední době bylo nemalé úsilí věnováno vývoji robustních algoritmů pro detekci cesty pomocí barevného monokulárního vidění. Umělé neuronové sítě jsou často aplikovány v této úloze díky jejich schopnosti nalézt komplikované ...
  • Rozpoznání obličeje 

    Keršner, Martin
    Tato bakalářská práce se zabývá problematikou rozpoznání obličeje. Cílem práce bylo nastudovat různé metody extrakce příznaků a zjistit jejich vliv na úspěšnost rozpoznání. Mezi zkoumané metody extrakce příznaků patří Local ...
  • Rozšiřující modul s dekodérem souborů MP3 pro platformu FITkit 

    Brada, Miroslav
    Cílem tohoto projektu je vytvoření modulu, který by rozšířil možnosti platformy FITkit o dekódování souborů formátu MP3. Práce shrnuje poznatky o současných formátech kódování zvuku, dostupných dekodérech a platformě FITkit. ...
  • Rozšíření podpory archivů v systému GVFS 

    Holý, Ondřej
    Tato práce se zabývá rozšířením démona pro manipulaci s archivy v systému GVFS. Na základě analýzy současného stavu démona, možností knihovny LibArchive a podobných projektů bylo navrženo, implementováno a otestováno ...
  • Rozšířený HTML Editor 

    Králík, Tomáš
    Předmětem této bakalářské práce byl návrh rozšířeného HTML editoru. Čtenář je nejdříve seznámen s jazyky HTML a JavaScript. Následuje přehled existujících WYSIWYG HTML editorů a jejich srovnání. Pro navržení rozšířeného ...
  • Rychlá detekce dopravních značek v obraze 

    Sochor, Jakub
    Tato bakalářská práce se zabývá detekcí dopravních značek v obraze, přičemž cílem bylo zpracování v reálném čase. Nejprve budou popsány algoritmy a způsoby, jakými mohou být dopravní značky detekovány. Následně bude popsána ...
  • Řešení hry Sokoban pomocí genetických algoritmů 

    Nezvalová, Leona
    Tato práce se zabývá tvorbou automatického řešení hry Sokoban s využitím gentických algoritmů. Důraz je kladen především na reprezentaci chromozomu, která pomáhá řešit hlavní problémy hry - velikost stavového prostoru a ...
  • Řešení optimalizačních úloh algoritmy ACO 

    Habrnál, Matěj
    Práce se zabývá základními optimalizačními algoritmy ACO (Ant Colony Optimization) a jejich vývojem, zkoumá také inspiraci u živých mravenců. Cílem pak je demonstrovat činnost těchto algoritmů na dvou optimalizačních úlohách ...
  • Řešení optimalizačních úloh algoritmy PSO 

    González, Marek
    Práce se zabývá popisem algoritmu particle swarm optimization (PSO) a demonstrací jeho činnosti na vybraných optimalizačních úlohách. PSO byl převážně navržen pro spojitou optimalizaci a řadí se mezi algoritmy hromadné ...
  • Řízení stmívání LED čipů a pásků systémem DALI a DMX 

    Kovács, Benjamín
    Bakalářská práce se zaměřuje na vývoj stmívacího zařízení LED čipů a pásků ovládaného systémem DALI a DMX pro firmu ELKO EP. Byl vytvořený firmware a hardware, který je schopný stmívat tři nezávislé kanály s konstantním ...
  • Sada ovládacích prvků pro WPF 

    Vršan, Ondřej
    Tato práce se zabývá vytvářením znovupoužitelných ovládacích prvků pro WPF. Srovnává dostupné ovládací prvky na trhu a open source projekty. Popisuje vytvoření vlastní sady ovládacích prvků pro technicky zaměřené aplikace. ...
  • Samočinné monitorování pohybu osob za účelem stanovení a vyhodnocení variant opatření vedoucích k energetickým úsporám 

    Malinowski, Radim
    Cílem této bakalářské práce je navrhnout zařízení, které bude schopno monitorovat a zaznamenávat pohyb osob v určitém prostoru budovy za účelem pozdějšího vyhodnocení její energetické efektivity. Součástí této práce je ...
  • "Sci-Fi" hudební knihovna 

    Holas, Jan
    Tato bakalářská práce se zabývá počítačovým viděním jako možností pro interakci člověka s počítačem. Je zde popsána implementace hudební knihovny a přehrávače, který je ovládaný ukazováním CD krabiček hudebních alb a ...
  • Segmentace polygonálního modelu 

    Povolný, Filip
    Tato práce se zabývá metodami automatické segmentace polygonálního modelu. K implementaci byla vybrána metoda vycházející z metod segmentace polygonálního modelu podle Gaussovy křivosti a segmentace podle hlavních rysů ...
  • Semianalytický výpočet koeficientů Fourierovy řady 

    Hégr, Tomáš
    Tato bakalářská práce se zabývá semianalytickým výpočtem koeficientů Fourierovy řady. Cílem práce je vytvořit uživatelské rozhraní pro program TKSL/C. Obsahuje teorii Fourierovy řady a Fourierovy transformace. V další ...
  • SEO - optimalizace pro vyhledávače 

    Trávník, Petr
    Tato bakalářská práce obsahuje přehled faktorů ovlivňujících viditelnost webu ve vyhledávačích včetně optimalizace pro geografické oblasti, různé jazykové modifikace apod. Dále v práci najdete krátký přehled nástrojů, které ...