Now showing items 164-183 of 190

  • Umělá inteligence pro deskovou hru Hnefatafl 

    Stratilová, Lenka
    Obsahem této práce je návrh, vytvoření a otestování umělé inteligence pro deskovou hru Hnefatafl. Začátek písemné práce popisuje pravidla Hnefataflu včetně nejznámějších variant a použité algoritmy z oblasti umělé inteligence, ...
  • Umělá inteligence pro hraní her 

    Neřád, Václav
    Tato bakalářská práce se zabývá umělou inteligencí a jednotlivými metodami, které jsou v umělé inteligenci používány pro řešení problému a speciálně hraní her. Vybrané metody jsou poté využity při implementaci bota pro hru ...
  • Uživatelská rozhraní pomocí Kinectu 

    Kapinus, Michal
    Cílem této práce bylo vytvoření a vyhodnocení konceptu pro návrh bezdotykového uživatelského rozhraní založeného na Kinectu. Popisuje různá zařízení a metody, které se v současnosti používají pro sběr hloubkových dat. V ...
  • Uživatelská rozhraní pro webové hry 

    Hlaváč, Martin
    Práce popisuje problematiku návrhu, vytváření a testování webových uživatelských rozhraní. Dále popisuje možnou interakci člověka s počítačem - komunikační kanály a analogii k reálnému světu. Návrh uživatelského rozhraní ...
  • Útoky na steganografické systémy a vodoznaky 

    Gavornik, Jakub
    Tato práce se zabývá steganalýzou, neboli detekcí steganografie, a dále pak útoky na di- gitální vodoznaky, jejichž úlohou je zneplatnění vodoznaků. V práci je navržena a imple- mentována aplikace, sloužící na detekci ...
  • Validace přístupnosti webových stránek 

    Pojer, Petr
    Tato práce se zabývá přístupností webových stránek a možnostmi její validace. Základní částí je analýza současných metodik používaných ve světě - se zaměřením na USA, Evropu, a hlavně Českou republiku. Na ni navazuje přehled ...
  • Virtualní souborový systém pro procházení souborových archivů 

    Samek, Michal
    Obsahem této bakalářské práce je návrh a implementace programu umožňujícího vytváření virtuálních souborových systému ze souborových archivů. Virtuální souborové systémy jsou spravovány pomocí řešení FUSE. Aplikace podporuje ...
  • Vizualizace grafických scén s využitím stínových map 

    Plachý, Tomáš
    Cílem této práce bylo seznámit se s technikami pro zobrazování stínů v grafických aplikacích. S hlavním zaměřením na techniky stínových map. Součástí práce byla implementace rozšíření stínových map v demonstrační aplikaci ...
  • Vizuální návrh ontologií pro Sémantický web 

    Procházka, Jiří
    Tato práce popisuje návrh a implementaci vizuálního editoru ontologií pro Sémanticý web, založený na RDF modelu, soustředící se na přehlednou kompaktní vizualizaci ontologií, jejich selektivní zobrazení z různých aspektů, ...
  • Vyhodnocování důvěry nebo reputace na základě analýzy sociální sítě 

    Švec, Tomáš
    Tato práce si klade za cíl aplikovat pojem důvěra a reputace z oblasti umělé inteligence na metody analýzy sociální sítě. Obsahuje zhodnocení současných dostupných interakcí pro model důvěry z pohledu zástupců sociálních ...
  • Vylepšení formátu JPEG 

    Liška, Radek
    Tato práce se zabývá algoritmy ztrátové komprese statického obrazu používanými standardem JPEG. Jsou zde podrobně představeny jednotlivé kroky komprese podle tohoto standardu. Mým cílem je představení a implementace ...
  • Využití autoenkodérů pro tvorbu hlubokých sítí 

    Lohniský, Michal
    Tato práce se zabývá předtrénováním hlubokých sítí autoenkodéry. V prvních kapitolách jsou popsány prvky neuronové sítě. Další kapitoly jsou věnovány trénování hlubokých sítí a výsledkům, ve kterých je porovnáváno předtrénování ...
  • Využití Burrows-Wheelerovy transformace pro kompresi dat 

    Sokl, Karel
    Každý se může dostat do situace, kdy je nutné zmenšit velikost nějakého souboru. Pro tento účel existuje mnoho komprimačních algoritmů. Jak ale vybrat ten správný? V této práci je testována účinnost některých bezztrátových ...
  • Využití konceptů umělé inteligence ve hře Mravenci 

    Miľo, Dávid
    Táto bakalárska práca sa zaoberá umelou inteligenciou v rámci hrania hier a ich využitiu v hre Ants. Vybrané metódy boli použite na vytvorenie bota v rámci medzinárodnej súťaže Google AI Challenge.
  • Využití víceúrovňových asociačních pravidel v internetovém obchodu 

    Králík, Michael
    Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a implementací kompletního informačního systému pro potřeby elektronického obchodu, v jehož prostředí bude využito víceúrovňových asociačních pravidel pro dolování dat. Informační ...
  • Webová aplikace pro organizaci vědeckých článků s možností vyhledání jejich citací 

    Melkes, Miloslav
    Tato bakalářská práce se zabývá vytvořením webové aplikace pro správu vědeckých článku s vyhledáváním citací na webových portálech vědeckých článků. Ve výsledné webové aplikaci si uživatelé spravují svoji knihovnu dokumentů ...
  • Webová aplikace pro správu elektronické knihovny 

    Kocman, Radim
    Cílem této práce je vytvoření webové aplikace pro správu elektronické knihovny, která vytváří webové rozhraní nad programem Calibre. Při tvorbě bylo dbáno na to, aby byl výsledek dále jednoduše rozšiřitelný a přístupný ...
  • Webová aplikace přiřazující pozici pořízení mutimediálních dat na základě času vytvoření 

    Jurča, Josef
    Cílem bakalářské práce bylo vytvořit webovou aplikaci umožňující nahrávání a následnou lokalizaci fotografií a videosekvencí a jejich zobrazení na mapě. Pozice fotografií má být extrahována z jejich EXIF metadat, pokud ...
  • Webová demonstrace lineární filtrace 

    Novotný, Ondřej
    Cílem této práce je vytvořit demonstrační aplikaci diskrétní lineární filtrace. V úvodní části je shrnuta teorie digitální filtrace a návrhu digitálních filtrů. V následující kapitole jsou obsažena existující řešení. ...
  • Webový editor audia 

    Myler, Jan
    Tato práce se zabývá tvorbou jednoduchého webového editoru audia s využitím JavaScriptu, HTML5 a nových webových API pro zpracování zvuku (zejména Web Audio API). Popisuje současný stav vývoje a implementace API pro ...