• Program pro nácvik techniky rychlého čtení 

    Sokol, Miroslav
    Cílem práce je vytvoření uživatelského prostředí pro správný nácvik technik rychlého čtení. Jsou vybrány čtyři hlavní moduly, které trénují různé schopnosti lidského oka s ohledem na průměrného i pokročilého čtenáře. Za ...
  • Simulace architektury mikroprocesoru 8051 

    Šimon, Petr
    V dnešní době je více jak 90% procesorů používáno ve vestavěných systémech. Návrh procesorů pro vestavěná zařízení se stává čím dál složitější, a proto je nutné tuto práci co nejvíce automatizovat. Tato bakalářská práce ...
  • Aplikace pro správu projektů dle metody GTD pro Windows Mobile 

    Weigl, Libor
    Práce se zabývá metodou GTD a vývojem aplikace usnadňující její agendu. Snaží se analyzovat tuto metodu organizace času pro řízení projektů. Dále popisuje platformu Windows Mobile, pod kterou aplikace poběží. Též se zmíní ...
  • Čtečka obličejů 

    Bučko, Peter
    Tato práce se zabývá strojovým rozpoznáváním tváří. Budou zde popsány metody Principal Components Analysis (PCA), Linear Discriminant Analysis (LDA) a Elastic Bunch Graph Matching (EBGM). Cílem této práce je vytvořit ...
  • Webová aplikace pro vyhledání v on-line katalozích knihovnen 

    Polách, Ondřej
    Internet je od dob svého počátku zdrojem nejrůznějších informací. Jejich vyhledávání bylo standardizováno s příchodem protokolu Z39.50, který se v dnešní době stále vyvíjí a slouží také jako základní kámen pro moderní ...
  • 3D projekce fotek v OpenGL 

    Ondrejíček, Marián
    Účelem této práce bylo navržení spůsobu projekce fotek v 3D prostoru za pomocí OpenGL a implementování těchto technik ve formě fungující aplikace. Opisovány jsou také principy Qt toolkitu, ve kterém je naprogramováno ...
  • Lexikální analyzátor pro víceprocesorové počítače 

    Otáhal, Jiří
    Cílem práce je vymyslet metodu, která urychlí analýzu zdrojových textů na víceprocesorových počítačích. Pro tento účel aplikace využívá spuštění více procesů pod systémem UNIX. Každý takto vytvořený proces analyzuje předem ...
  • Demonstrační aplikace Maemo 

    Šplíchal, Jakub
    Práce se zabývá mobilními operačními systémy, využívajích jádro Linux. Hlavní část práce je zaměřena na vytvoření aplikace na inteligentní nastavení vyzváněcích profilů, pro mobilní operační systém Maemo. Ta umožňuje ...
  • Sledování paprsku pomocí k-D tree 

    Musil, Petr
    Práce se zabývá návrhem a implementací programu pro syntézu obrazu pomocí sledování parsků. Cílem je ověření vlastností optimalizační metody dělení prostoru pomocí KD stromu. Práce porovnává metody prostorového mediánu, ...
  • Řízení pohybu robota podle obrazových dat z kamery 

    Uhlíř, Václav
    Tato studentská práce pojednává o základním zpracování obrazu a jeho následném využití automatickými systémy, zejména pro využití při orientaci v prostoru a detekci překážek v robotice. Dále je v této práci navržena ...
  • Analýza síťového provozu pomocí zařízení NIFIC 

    Melo, Juraj
    Tato bakalářská práce popisuje příklady použití zařízení NIFIC na potlačení bezpečnostních rizik v počítačových sítích. NIFIC je bezstavový paketový filtr s hardvérovou akcelerací vhodný na nasazení do vysokorychlostních ...
  • Konfigurace a personalizace bezkontaktních čipových karet 

    Altamirano, Peter
    Tato bakalářské práce se zabývá problematikou bezkontaktních čipových karet. Popisuje principy komunikace, konfigurace a personalizace těchto karet. V práci je popsán návrh a implementace systému, který se skládá z aplikace ...
  • Jazyk vyšší úrovně abstrakce pro programování mobilních inteligentních agentů 

    Kalmár, Róbert
    Cílem této práce je návrh jazyka vyšší urovně abstrakce pro programování mobilních inteligentních agentů a implementace překladače pro tento jazyk. Bude představen nástroj ANTLR pro generování syntaktických a lexikálnych ...
  • Aplikace pro zobrazení struktury konečného automatu 

    Polcer, Ondřej
    Cílem práce je aplikace, která převádí textovou podobu konečného automatu na tzv. "stavový diagram", který je obecně pro vyjádření vzájemných vazeb názornější, než textová forma. Nejprve se strojová podoba konečného automatu ...
  • Generování matematických příkladů pro střední a základní školy 

    Janečka, Jan
    Bakalářská práce se zabývá generováním písemných testů z matematiky pro střední a základní školy. Ke generování je využita efektivita genetického algoritmu. V práci jsou implementovány dva typy příkladů: lineární rovnice ...
  • Automatická tvorba efektu světelného meče 

    Vagner, Ondřej
    Efekt světelného meče patří pravděpodobně k nejznámějším filmovým efektů. Jeho vytváření je často velmi časově náročné. Tato práce si klade za cíl automatizaci procesu tvorby efektu světelného meče ve videosekvenci. Klíčovými ...
  • Analýza útoku vedeného prostřednictvím webového prohlížeče 

    Olejár, František
    V této bakalářské práci jsou analyzované a popsané různé druhy útoků vedených z webového serveru prostřednictvím webového prohlížeče. Na simulaci útoků je využito simulační prostředí, které je tvořené pomocí Browserideru, ...
  • Zpřístupnění funkcí CLIPS z jazyka Ruby 

    Čecho, Jaroslav
    Tato práce popisuje knihovnu rbClips, která zpřístup\v{n}uje funkce CLIPS v jazyce Ruby. CLIPS je software pro tvorbu expertních systémů původně vyvinutý v NASA na začátku 90. let. Nástroj je napsán v jazyce C a jeho ...
  • Evoluce struktury a parametrů agenta pohybujícího se v terénu 

    Tomeček, Aleš
    Tato práce stručně pojednává o historii a současnosti genetických algoritmů v informatice. Dále nabízí krátký přehled nejpoužívanějších metod používaných evolučními algoritmy. Jejich použití je demonstrováno na aplikaci ...
  • Experimenty se snímky sítnice oka 

    Floryček, Jan
    Pozice cév v sítnici lidského oka je jednou z důležitých fyziologických biometrických vlastností každého jedince. Zpracování barevných snímků sítnice a extrakce cévní struktury představuje významnou fázi při diagnostice ...