Recent Submissions

  • Databázový systém PostgreSQL v prostředí webu 

    Preuss, Jan
    Práce pojednává o principech ukládání dat z pohledu tvůrce webových aplikací. Porovnává tři databázové systémy a jejich možnost využití v rámci webových projektů. V dalších částech popisuje návrh aplikace na správu a editaci ...
  • Nástroj pro monitorování systémových prostředků OS Windows 

    Holub, Ondřej
    Práce pojednává o principu monitorování systémových prostředků v prostředí operačního systému Microsoft Windows. Soustředí se na systémové služby a funkce, které jsou využitelné ke sledování systémových zdrojů a blíže jsou ...
  • Počítačová hra pro více hráčů 

    Kudr, Michal
    Cílem mojí práce je seznámení se základy tvorby počítačových her. V této práci je možné nalézt například základní informace o tvorbě herní scény, změnách stavu hry pomocí událostí z uživatelského vstupu a jednoduché řešení ...
  • Ovládání počítače gestem ruky 

    Matějíčka, Miloš
    Bakalářská práce se zabývá ovládáním počítače pomocí jednoduchých gest ruky. Je zde popsán princip rozpoznávání ruky pomocí barvy pokožky, zpracování a klasifikace gest rukou. Součástí práce je implementace aplikace pro ...
  • Aplikace pro odhalování plagiátů u rozsáhlých projektů 

    Kačic, Matej
    Cieľom práce je vytvoriť aplikáciu, ktorá rozpozná plagiáty v programovom kóde v projektoch bez kostry. Zaoberá sa konštrukciami v jazyku C a C++ a ich následným použitím pri detekcii plagiátov. Projekty prejdú fázami ...
  • Grafické intro 64kB s použitím sledování paprsku 

    Luňák, Miroslav
    Tato práce se zabývá popisem tvorby grafického intra 64kB s použitím sledování paprsku. V dokumentu jsou popisovány problémy a principy související s danou tématikou práce. Dokument dále popisuje vlastní realizaci aplikace ...
  • Multimediální podpora vývoje aplikací pro senzorové sítě 

    Martínek, Radim
    Tato bakalářská práce byla psána s cílem podpořit vývoj aplikací vhodných pro použití v senzorových sítích. Poskytuje základní teoretické a praktické informace, které by studentovi mírně znalému oboru informačních technologií, ...
  • Informační systém pro správu Fair User Policy 

    Oberreiter, Vladimír
    Náplní bakalářské práce je implementace Informačního systému pro správu Fair User Policy. Tento systém umožňuje mimo jiné evidovat internetová připojení jednotlivých zákazníků, nastavovat těmto zákazníkům různé typy ceníků ...
  • Boosting a evoluční algoritmy 

    Mrnuštík, Michal
    Tato práce představuje kombinaci AdaBoostu a evolučního algoritmu. Evoluční algoritmus je použit pro hledání lineární kombinace Haarových příznaků. Z té je vytvořen slabý klasifikátor pro AdaBoost. Jsou zde popsány základy ...
  • Jednoduchá hra v OpenGL 

    Čapek, Radovan
    Práce se zaměřuje na problematiku počítačové grafiky a tvorby her. Popisuje fyzikální model chování auta a implementuje ho v podobě závodní hry. Hra načítá modely formátu 3ds a obsahuje mnoho zajímavých vizuálních technik. ...
  • Vícedimenzionální data v systému OLAP 

    Kupčík, Jaroslav
    Práce se zabývá problematikou multidimenzionálních dat v systému OLAP, zejména jejich vizualizací na dvourozměrné obrazovce. Stručně je zde rozebrán způsob uložení dat v multidimenzionální databázi a formální popis struktury ...
  • Modelování letadla - kinematika a dynamika pohybu letadla 

    Kutal, Jiří
    Bakalářská práce se zabývá modelováním letu letadla. V první části práce jsou rozebrány základní pojmy týkající se modelování spojitých systémů, principů teorie řízení, lineárních systémů, zpětnovazebních soustav a základních ...
  • Nativní XML Databáze 

    Piwko, Karel
    XML je de facto standardem pro výměnu informací na Internetu, mezi aplikacemi a podniky. Při jeho ukládání máme na výběr techniky umožnující použítí relačních databází a nebo nativní XML databáze, jejichž XML datový model ...
  • Obraz jako výšková mapa 

    Zahrádka, Jiří
    Bakalářská práce se zabývá problematikou zpracování obrazu. Konkrétněji se zaměřuje na oblast segmentace obrazu. Shrnuje a popisuje zejména ty segmentační metody a techniky, které chápou obraz jako výškovou mapu. Součástí ...
  • Interaktivní vizualizace XML 

    Pospěch, Ladislav
        Cílem této bakalářské práce bylo řešení problémů s vizualizací obecných XML dokumentů a vytvoření aplikace schopné interaktivně zobrazit obsah jakéhokoli takového dokumentu. Tato práce staví na standardech vytvořených ...
  • Vývoj aplikací pro bezdrátové senzorové sítě pomocí nástroje TOSSIM 

    Žídek, Petr
    Tato práce se zabývá technologií bezdrátových senzorových sítí  spolu s implementačními nástroji založenými na programovacím  jazyku NesC a operačním systému TinyOS. Popisuje, simuluje a implementuje dva základní síťové ...
  • Informační systém pro podporu vinohradnictví 

    Labounek, Petr
    Bakalářská práce se zabývá návrhem a implementací informačního systému s využitím mobilních technologií. Aplikace umožňuje synchronizaci s databázovým serverem a distribuci dat prostřednictvím webových služeb. Realizace ...
  • Ovládání počítače pohledem 

    Caha, Miloš
    Bakalářská práce se zabývá metodami detekce směru pohledu a jejich následným využitím pro ovládání počítače. Shrnuje a popisuje nejpoužívanější metody pro jednotlivé fáze zmíněné detekce, zejména použití detektoru obličeje ...
  • Rozpoznávání a vyhledávání ve Skype hovorech 

    Tomášek, Pavel
    Cílem projektu je rozpoznávání Skype hovorů. Jedním ze záměrů projektu je nalezení kvalitního nahrávače Skype hovorů. Následuje zpracování signálu (segmentace řeč/ticho) a samotné rozpoznávání řeči. Dalším cílem je výběr ...
  • Vizuální simulátor obecných neuronových sítí 

    Herman, David
    Předmětem této bakalářské práce je navržení obecné knihovny pro práci s neuronovými sítěmi. Dále pak implementace vizuálního simulátoru, který bude vhodně graficky reprezentovat po jednotlivých krocích algoritmy učení ...

View more