Now showing items 1-19 of 19

  • Časosběrné video 

    Kárníková, Pavlína
    Tato práce popisuje problematiku tvorby časosběrného videa, zpracování obrazu a teorii fotografování. Cílem je vytvořit program, který by uměl upravit fotografie a následně je zpracovat do podoby videa. Program je implementován ...
  • Efektivní uživatelské rozhraní pro editaci parametrických křivek 

    Ondruch, Milan
    V současnosti je ke křivce přistupováno nejčastěji pomocí polygonu složeného z řídících bodů. Zvláště u složitých křivek se výsledek ztrácí ve změti čar tvořících tento polygon. Tato bakalářská práce navrhuje algoritmus ...
  • Grafické intro 64kB s použitím OpenGL 

    Pinter, Jan
    Práce se zabývá problematikou tvorby grafického intra (dema) s velikostí omezenou hranicí 64 kB. Rozebírá a popisuje problémy spojené s efektivním využitím poskytnutého minimálního prostoru, prezentuje základní techniky ...
  • Grafické intro 64kB s použitím sledování paprsku 

    Dočkal, Jiří
    Tato práce se zabývá popisem tvorby aplikace určené zadáním této bakalářské práce. V dokumentu jsou popisovány problémy a principy související s danou tématikou práce. Dokument dále popisuje vlastní realizaci aplikace a ...
  • Interaktivní nástroj pro úpravu 3D polygonálních modelů 

    Vondrášek, Petr
    Práce se zabývá problematikou úpravy 3D polygonálních modelů pomocí konkrétní metody, která spočívá v lokální deformaci povrchu modelu ve směru normály.
  • Jednoduchý gramatický korektor pro češtinu do OpenOffice 

    Ličko, Jozef
    Gramatika prirodzeného jazyka je komplexná a často ju nie je možné priamo, jednoznačne a formálne popísať. Existuje niekoľko prístupov, ako sa pokúsiť pomocou výpočtovej techniky o odhalenie a opravu gramatických chýb. ...
  • Knihovna pro práci s objekty ve sdílené paměti 

    Dudka, Kamil
    Tato bakalářská práce se zabývá problematikou meziprocesové komunikace v moderních operačních systémech. Důraz je kladen na využití sdílené paměti pro meziprocesovou komunikaci v objektově orientovaném jazyku C++. Součástí ...
  • Metody detekce a reprezentace hran v obraze 

    Beránek, Jan
    Tato práce se zabývá metodami hranové detekce a reprezentace hran v digitálním obraze. Shrnuje a popisuje některé používané metody. Dále se zaměřuje na návrh a popis implementace jednoduchého OCR systému založeného na ...
  • Načítání GIS dat z databází projektu TerraGear 

    Samia, Michel
    Práce se zabývá návrhem a realizací systému pro poskytování, načítání a zobrazování geografických dat z databází projektu TerraGear s využitím knihovny SimGear. Systém zpřístupňuje digitální model terénu uložený v souborech ...
  • Nástroj pro střih videosekvencí 

    Krivda, Marian
    Táto práca sa zaoberá návrhom a implementáciou jadra pre strih video sekvencií. To v sebe zahŕňa tri fázy. Prvou fázou je skúmanie dostupných nástrojov umožňujúcich strih videa. Druhou je návrh architektúry strihacieho ...
  • OpenSceneGraph 

    Javorský, Peter
    OpenSceneGraph je voľne šíriteľný, multiplatformový interface pre programátorov aplikácií umožňujúci vytvorenie komplexného grafu scény, poskytujúceho vysokovýkonné 3D grafické zobrazovanie používané vývojármi aplikácií ...
  • Sledování paprsku v reálném čase 

    Blecha, Vít
    Ve své práci se zabývám metodou zobrazování počítačové 3D grafiky, která se nazývá sledování paprsků (anglicky ray tracing). Zaměřuji se především na zkoumání možností zobrazování trojúhelníků touto metodou. Cílem práce ...
  • Videokodek - komprese videosekvencí 

    Vančura, Jan
    Tato práce se zabývá návrhem a implementací aplikace pro kompresi videosekvencí. Aplikace je implementována za použití programovacího jazyka C++ pod Microsoft Visual Studiem 2005. Využívá knihovny Video for Windows a ...
  • Vizualizace 3D objektů reprezentovaných množinou povrchových bodů 

    Hezina, Luděk
    Cílem této práce bylo vytvoření systému pro vizualizaci 3D objektů reprezentovaných množinou povrchových bodů. Práce je napsána v jazyce C++. Na vytvořeni okna, manipulaci se scénou, a načítání objektů z externích souborů ...
  • Vizualizace objemových dat pomocí volume renderingu 

    Varga, Marek
    Tato práce se zabývá využitím teoretických poznatků z oblasti počítačové grafiky a vektorové matematiky při zpracování a zobrazení objemových dat. Popisuje více způsobů vizualizace objemových dat a jejich optimalizaci. K ...
  • Vyhlazování polygonálních modelů 

    Nečas, Ondřej
    Výsledek digitalizace povrchu trojrozměrného tělesa ovlivňuje mnoho faktorů. Na povrchu digitalizovaného tělesa se může objevit řada různých artefaktů. Odlišnosti od originálu jsou způsobeny rozlišením zařízení nebo jeho ...
  • Zadávání a plnění úkolů v 3D prostoru pro více uživatelů 

    Kudlač, Boris
    Cílem této práce bylo vytvoření systému pro zadávaní a plnení úkolů v 3D prostoru pro více uživatelů, konkrétne pro projekt TankGame. Tento projekt je simulací boje tanků a práce do nej přidává možnost zadávat a detekovat ...
  • Zobrazování a interakce objektů umístěných do 3D krajiny 

    Koza, Tomáš
    Cílem této práce bylo vytvořit systém powerupů (3D objekty) pro program TankGame. Práce obsahuje teoretický základ pro zobrazování objeků v 3D scéně, popisuje techniky používané při zobrazování těchto objektů. Dále poskytuje ...
  • Ztrátová komprese obrazu 

    Bařina, David
    Tato práce se zabývá pokročilými metodami ztrátové komprese obrazu. Mezi tyto metody patří diskrétní kosinová transformace a Haarova diskrétní vlnková transformace. Dále je zde vysvětlen princip barevných modelů a algoritmů ...