Now showing items 21-40 of 305

  • Detekce útoku DNS Amplification z pasivní analýzy DNS provozu 

    Míšaný, Daniel
    Táto práce je zaměřená na analýzu a detekci útoku DNS amplification, který patří mezi útoky typu DoS. Úvod práce je zaměřený na základní teorii zahrnující počítačové sítě, službu DNS a útoky typu DoS. Větší část práce se ...
  • Detekce neobvyklých událostí v temporálních datech 

    Černík, Tomáš
    Bakalářská práce se zabývá hledáním neobvyklých událostí (anomálií) v dostupných temporálních datech. V teoretické části je čtenář seznámen s existujícími technikami a algoritmy pro detekci anomálií v datech. Jsou zde také ...
  • Uživatelské rozhraní s využitím mobilního zařízení a kamery 

    Rajca, Tomáš
    Práce popisuje vývoj uživatelského rozhraní využívajícího kameru. Pomocí mrknutí pravého nebo levého oka umožňuje emulovat dvě klávesy. Pro zpracování videa využívá knihovnu OpenCV. Uživatelské prostředí je vytvořené pomocí ...
  • Generování Content Adressable Delayed DFA z regulárních výrazů 

    Hammer, Jan
    Práce se zabývá konstrukcí rozšířených typů konečných automatů ze sad regulárních výrazů.Hlavní důraz je na rozšíření CD2FA - Content Addressed Delayed Input DFA, které je navrženo k použití při hloubkové analýze paketů v ...
  • Mapování pohybu osob stacionární kamerou 

    Valchář, Vít
    Tato práce se zabývá detekcí a následně mapováním pohybu osob z videozáznamu. Nejprve jsou popsány metody detekce v obraze a následně jejich využití v reálné aplikaci. Výstupem práce jsou dvě aplikace, jedna pro detekci ...
  • Biometrické testování živosti - optické vlastnosti 

    Javorský, Daniel
    Tato práce je zaměřená na detekci živosti, která je uplatnitelná v biometrických zařízeních. V rámci práce byly nastudovány metody sloužící k detekci živosti a podrobně je rozpracována metoda saturace kyslíkem. V další ...
  • Simulace šíření tepla s časově proměnným zdrojem s využitím GPU 

    Hála, Pavel
    Tato bakalářská práce se zabývá simulací šíření tepla v živých tkáních, které je dodáváno časově proměnným externím tepelným zdrojem. Simulace byla implementována pomocí metody konečných diferencí čtvrtého řádu v prostoru ...
  • Plánování a sledování organizace času pro Windows Phone 

    Popelka, Karel
    Cílem práce je popsat vývoj aplikace pro plánování a sledování organizace času. Vývoj je cílen na platformu Windows Phone 8 se zaměřením na intuitivní uživatelské rozhraní. Implementace aplikace je řešena pomocí návrhového ...
  • Systém pro správu slovníkových dat 

    Šimek, Petr
    Bakalářská práce se zabývá elektronickými slovníky, které jsou uloženy ve formátu Lexical Markup Framework. Jejich analýzou správnosti převodu z jiných formátů, sjednocování použité terminologie a hromadnou změnou dat. Pro ...
  • Objektová databáze v prostředí GlobalsDB 

    Hrabec, Pavel
    Cílem této práce je prozkoumat systém GlobalsDB a s jeho pomocí navrhnou, implementovat a  otestovat knihovnu pro persistenci objektů na platformě Java. Nejprve je uveden přehled existujících  možností, po kterém následuje ...
  • Platforma SAP HANA 

    Uhlíř, Michal
    Tato práce pojednává o databázi pracující v paměti nazývané SAP HANA. Detailně popisuje architekturu a nové technologie, které tato databáze využívá. V další části se zabývá porovnáním rychlosti provedení vkládání a vybírání ...
  • Paralelizace v jazyce Rust 

    Šlampa, Ondřej
    Tato práce se zabývá paralelizací v jazyce Rust. Cílem této práce je zhodnotit výkon a použitelnost jazyka Rust pro tvorbu paralelních aplikací ve srovnání s již používanou alternativou - OpenMP. Toto porovnání bylo provedeno ...
  • Analýza chování uživatelů v prostředí bezdrátových sítích 

    Jacko, Michal
    Tato práce se zabývá problémem analýzy chování uživatelů v prostředí bezdrátových sítí. Práce popisuje návrh a implementaci metody, která na základě chování umí klasifikovat jednotlivé uživatele.
  • Zásuvný modul pro Unity implementující fuzzy stavový stroj 

    Hronský, Patrik
    Tato bakalářská práce se zabývá implementací fuzzy stavového stroje v podobě zásuvného modulu pro Unity engine. Přibližuje čtenáři problematiku fuzzy stavových strojů a poukazuje na spůsoby řešení některých problémů. ...
  • Rozpoznávání tváří 

    Duban, Michal
    Hlavním cílem této bakalářské práce bylo vytvořit aplikaci spustitelnou na robotu PR2, která je schopna automaticky detekovat a učit se různé lidské tváře, které se postupně objevují na videu pořizovaném z kamer umístěných ...
  • Semiautomatická optimalizace pomocí specializovaných instrukcí 

    Mikó, Albert
    Návrh instrukční sady aplikačně specifických procesorů je náročná úloha. Tato práce popisuje problematiku výběru, označení a vytvoření instrukčních rozšíření aplikačně specifických procesorů. Použitá semiautomatická metoda ...
  • Agent - Gamebot pro Unreal Tournament 

    Příborský, Martin
    Úkolem této bakalářské práce je návrh a tvorba agenta-gamebota s modulární architekturou pro hru Unreal Tournament 2004. Hlavním cílem agenta bylo dosáhnout co nejlepších výsledků a v závěru obstát i proti nativním agentům ...
  • Správce DNS serverů pro projekt FreenetIS 

    Raška, David
    Cílem této práce je představit alternativní možnost spravování DNS serverů pomocí grafického rozhraní. V práci je implementováno grafické uživatelské rozhraní pro správu DNS serverů, jejich zón a záznamů a napojení DNS ...
  • Detekce peer-to-peer komunikace 

    Letý, Pavel
    Bakalářská práce se věnuje problematice detekce P2P sítí ze síťových toků NetFlow. V teoretické části této práce jsou představeny aktuální techniky pro detekci této komunikace v síti společně s jejich výhodami a nevýhodami. ...
  • Vizualizace hmatových a zvukových vjemů 

    Lukš, Roman
    Cílem této bakalářské práce je návrh a implementace vizualizace hmatových a zvukových vjemů běžících v reálném čase. Vjemy mají sloužit pro orientaci hráče v jednoduché 2D hře místo zraku. Vjemy jsou vizualizovány pomocí ...