Recent Submissions

  • Klasifikace objektů v obraze podle textury 

    Wozniak, Jan
    Práce se zabývá analýzou texturních příznaků a klasi fikací známých objektů. Poskytuje základní přehled běžně používaných texturních příznaků a principů jejich klasi fikace, přičemž užší pozornost je věnována extrakci local ...
  • Nástroj na testovaní bezpečnosti bezdrátových sítí 

    Gancarčík, Lukáš
    Tato práce se zabývá problematikou zabezpečení bezdrátových sítí, současnými možnostmi ochrany těchto sítí a implementaci nástroje na jejich testování. Pojednává také o využití technologie nVidia CUDA k akceleraci paralelních ...
  • Detekce a rozpoznání SPZ automobilů 

    Kovaříček, Roman
    Tato bakalářská práce se zabývá nalezením státní poznávací značky v obraze a jejím rozpoznáním. Dále v krátkosti popisuje historii státních poznávacích značek. Také se věnuje současnému stavu poznávacích značek a jejich ...
  • Plánovač instrukcí překladače jazyka C pro VLIW architekturu 

    Mináč, Tomáš
    Tato práce pojednává o architektuře procesorů typu VLIW a části překladače určené pro plánování instrukcí. Dále popisuje kompilační platformu LLVM - zejména části důležité pro vytvoření plánovacího průchodu pro VLIW ...
  • Implementace síťových bezpečnostních algoritmů v domácím směrovači 

    Procházka, Tomáš
    Tato práce se zabývá minimalistickou linuxovou distribucí OpenWRT a její instalací v směrovači Linksys WAG160Nv2. Popisuje vybraný směrovač a diskutuje postup při měření propustnosti, která byla zvolena jako kritérium pro ...
  • AeroWorks - Letecký navigační simulátor (VOR a NDB) 

    Kubeňák, Róbert
    Bakalářská práce se zabývá problematikou letecké navigace, konkrétně radionavigace. Aplikace simuluje činnost rádio indikátorů VOR a NDB a bere si za úkol seznámit začínající piloty s fungováním radionavigace, pochopit ...
  • Detekce dynamických síťových aplikací 

    Oroš, Petr
    Tato práce se zabývá detekcí dynamických síťových aplikací. Popisuje metody obecné detekce libovolného protokolu aplikační vrstvy a automatické vyhledávání pravidel pro detekci. Praktická část se zabývá obecnou detekcí ...
  • Konstrukce sufixových stromů a jejich využití v bioinformatice 

    Hlaváček, Pavel
    Práce se zabývá problematikou implementace sufixových stromů a jejich využití v bioinformatice. Jsou zde uvedeny různé druhy algoritmů pro tvorbu sufixových stromů. Především se zabývá implementací on-line metody pro tvorbu ...
  • Microsoft Asp.NET Dynamic Data v prostředí Winforms 

    Šerý, Marcel
    Tato bakalářská práce se zabývá vývojem univerzálního aplikačního jádra umožňujícího rychlý vývoj informačních systémů, které zároveň poskytuje dostatečnou flexibilitu a možnosti přizpůsobení. Navazuje na již existující ...
  • Vyhledávání korespondujících objektů ve dvojici snímků 

    Vrbenský, Andrej
    Práce shrnuje část problematiky stereoskopie a popisuje nejrozšířenejší metody na hledání korespondujících objeků ve dvojici stereo snímků. Zaměřuje se hlavně na metody hledání vzoru, založených na porovnávání intenzit. ...
  • Metody strojového učení ve zpracování přirozeného jazyka 

    Vantuch, Marek
    Práce se zabývá automatickým značkováním českého jazyka za pomocí existujících implementací, využívajících model Conditional Random Fields a algoritmy L-BFGS a SDG. Jsou popsány základní pravidla značkování a problémy, se ...
  • Modelování pohybu částice v elektrickém a magnetickém poli pro výuku středoškolské fyziky 

    Mudrík, Samuel
    Tato bakalářská práce se zabývá vytvořením výukového nástroje - programu umožňujíciho simulaci vlivu elektromagnetických sil na subatomární částice. Nejdříve jsou popsané požadované vlastnosti, následuje přehled existujících ...
  • Vyhledání nejdelšího shodného prefixu 

    Chrastina, Ondřej
    Tato práce se zabývá problémem efektivního směrování a klasifikací dat v počítačových sitích, konkrétně vyhledáním nejdelšího shodného prefixu pro síťový protokol verze 6. Jsou vybrány algoritmy Binary Trie, Level Compressed ...
  • GUI pro deskovou hru Dostihy a sázky 

    Očenáš, Marek
    Cílem této bakalářské práce je vytvořit rozhraní (GUI) deskové hry Dostihy a sázky, které umožní uživateli (hráči) ovládat hru na virtuálním hracím plánu a bude také hlídat dodržení všech herních pravidel. V textu této ...
  • Rozhraní počítače využívající polohu hlavy uživatele 

    Chmiel, Filip
    Práce se zabývá metodou pro detekci polohy hlavy a jejího natočení s použitím technologií počítačového vidění. Metoda využívá algoritmů AdaBoost pro počáteční nalezení obličeje, a dále optického toku pro jeho následné ...
  • Sada testů pro projekt OpenLDAP/NSS 

    Špůrek, David
    Cílem práce je vytvořit sadu testů pro projekt OpenLDAP/NSS. Práce objasňuje principy testování, možnosti automatizace testování v prostředí GNU/Linux a vysvětluje pojmy LDAP i NSS. Testy jsou navrženy pro distribuci ...
  • Jednoduché rozpoznávání písma 

    Hamrský, Jan
    Tato práce se zabývá vyhledáním a rozpoznáváním textu v obraze. Rozebírá problematiku extrakce příznaků a jejich použití při strojovém učení. Popisuje postup při návrhu a implementaci jednoduché aplikace pro rozpoznávání ...
  • Webová aplikace pro podporu výuky bioinformatiky - genetický kód 

    Kilián, Martin
    V této práci jsou stručně popsány základní poznatky z molekulární biologie. Práce sa zabýva převodem informace z DNA přes RNA do proteinu, taktéž jsou stručně popsány metody a algoritmy zabývající se detekcí genů. Větší ...
  • Program pro kalibrované rastrové mapy 

    Kalčík, Vojtěch
    Tato bakalářská práce se zabývá zobrazením kalibrovaných map a zpracováním bodů zájmu. Body zájmu lze získat i z fotek s uloženou Exif informací o pozici vyfocení. Práce popisuje základní pojmy z geoinformatiky, princip ...
  • Paralelní řešení soustav obyčejných lineárních diferenciálních rovnic 

    Humená, Patrícia
    Cílem této bakalářské práce je seznámení se s numerickým řešením soustav obyčejných lineárních diferenciálních rovnic. Toto řešení se bude provádět pomocí paralelní implementace, která bude doplněna o synchronizaci vláken.

View more