• Kostra polygonálního modelu 

    Borek, Ondřej
    Tato bakalářská práce se zabývá extrakcí kostry z modelu třírozměrného tělesa. Z existujících metod byla vybrána extrakce kostry pomocí os lokální válcové symetrie (ROSA - rotational symmetry axis), která je velmi odolná ...
  • Noční obloha na mobilním zařízení 

    Plešek, Jan
    p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 11.0px Menlo} Práce se zabývá návrhem a implementací aplikace, která umožňuje co nejsnadnější a nejintuitivnější pozorování noční oblohy za použití konceptu rozšířené reality. ...
  • CAD systém pro 2D kreslení 

    Murín, Michal
    Bakalářska práce je zaměřená na návrh a tvorbu CAD systému pro dvojrozměrné kreslení. Obeznamuje s využitím počítačů v průmyselné výrobě a s výhodami, které jejich využití přináší, s obecnou definicí CAD systémů a požadavkami ...
  • Rychlý výpočet průsečíku paprsku s trojúhelníkem 

    Procházka, Václav
    V této práci zkoumáme rychlost 6 metod výpočtu průsečíku paprsku s trojúhelníkem, což je elementární operace při sledování paprsku. Zkoumáme jak jejich implementace softwarové v C++ a SSE, pro výpočty po jednom paprsku i ...
  • Použití telefonu jako bezdrátové myši 

    Eliáš, Martin
    Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a implementací aplikace, která umožňuje použít mobilní zařízení s operačním systémem Google Android jako bezdrátový touchpad a klávesnici pro ovládání počítače s operačním systémem ...
  • Editor stejnosměrných elektrických obvodů 

    Elis, Martin
    Hlavním cílem této práce bylo vytvoření jednoduchého intuitivního editoru stejnosměrných elektrických obvodů schopného analyzovat vytvořená kreslená schémata. Aplikace měla být navržena tak, aby mohla být využita studenty ...
  • Optické rozpoznání textu v obrázcích 

    Kadlic, Pavel
    Bakalářská práce se zaměřuje na detekci, lokalizaci, sledování a extrakci textu v obrázcích a videu. Jsou v ní popsány algoritmy vedoucí k dosažení optického rozpoznání textu. Práce se zabývá také implementací algoritmů, ...
  • Lokalizace mobilního robota a mapování pomocí Kalmanovy filtrace 

    Caha, Matěj
    Cílem této bakalářské práce je navrhnout metodu lokalizace a mapování (zvané SLAM) pomocí mobilního robota s ohledem na jeho senzorický systém a pohyb ve vnitřních statických prostorách. Pro metodu SLAM využít Kalmanovy ...
  • Biologicky inspirované metody rozpoznávání objektů 

    Truhlář, Martin
    V tomto dokumentu je vysvětlena metoda pro biologicky inspirované rozpoznávání obrazů. Dále v práci jsou objasněny postupy zpracování obrazů a jednotlivé fáze extrakce informací pro klasifikaci. Pro klasifikaci je použita ...
  • Model strategického chování hráčů ve hře Mariáš 

    Šimon, Dalibor
    Tato práce popisuje návrh a implementaci modelů použitých pro hraní karetní hry Mariáš. Práce také obsahuje výsledky testování a analýzu zajímavých strategických situací.
  • Vektorový 2D kreslicí program 

    Chroboczek, Martin
    Tato práce řeší problematiku vektorové počítačové grafiky a její tvorby. Na začátku je uveden stručný přehled dostupných softwarových nástrojů s příklady oblastí jejich typického použití. Následuje popis vektorových 2D ...
  • Zobrazování anotací v reálném čase 

    Papoušek, Petr
    Tato práce se zabývá tvorbou doplňku webového prohlížeče Firefox, který umožňuje zobrazení anotací dokumentu a jejich úprav v reálném čase. Díky napojení na 4A Framework se doplněk liší od existujících doplňků pro anotaci ...
  • Síťová karetní hra pro více hráčů 

    Kotásek, Marek
    Cílem této bakalářské práce je návrh, implementace a testování síťové karetní hry. Jako karetní hra byla zvolena dnes velmi populární varianta pokeru -Texas Hold'em. V úvodní části je nastíněn nezbytný teoretický základ ...
  • Částicové systémy 

    Bedecs, Jakub
    Tato bakalářská práce se týká implementace částicových systémů s využitím výpočetního výkonu GPU. Klade si za cíl popsat důležitá fakta o stavbě částicových systémů a poukázat na různé možnosti využití. Rozebírá schopnosti ...
  • Program pro generování obrázkových křížovek 

    Navrátil, Ondřej
    Ústředním tématem této práce jsou obrázkové křížovky, tedy hlavolamy podobné např. známému sudoku či criss cross. Pozorost je věnována zejména problematice automatického a poloautomatického generování těchto rébusů z ...
  • Extrakce informací z Wikipedie 

    Musil, Martin
    Tato bakalárská práce se zabývá tématem automatické extrakce informací z textu. Cílem je vytvorení aplikace, která za užití extrakcních vzoru získává znalosti z clánku informacního internetového serveru Wikipedie. V úvodu ...
  • Detekce pohyblivého objektu ve videu na CUDA 

    Horák, František
    Práce se zabývá metodikami detekce pohybu na videozáznamech; výběrem a aplikací vhodných algoritmů za použití technologie CUDA. Tato technologie je dále rozebírána, zkoumána z hlediska její architektury a dalších součástí. ...
  • Podpora práce s formuláři ve webovém prohlížeči 

    Čekan, Ondřej
    Tato práce se zabývá tvorbou doplňku do vybraného webového prohlížeče, který má uživateli usnadnit práci s webovými formuláři. Dokument popisuje způsoby automatického vyplňování údajů do formulářů a principy jejich uložení. ...
  • Vztah klient-server u webových aplikací 

    Kučera, Petr
    Tato práce zkoumá možnosti přesunu aplikační logiky ve webových aplikacích ze serverů na klienty s cílem snížit zátěž serverů. Zkoumá činnosti, které mohou být prováděny na straně klientů v oblasti generování HTML kódu ze ...
  • Webová aplikace k rozvoji slovní zásoby a konverzačních schopností ve více jazycích 

    Jakeš, Jan
    Cílem této práce je vytvoření webové aplikace, která má uživateli usnadnit rozvoj slovní zásoby a konverzačních schopností při studiu cizích jazyků. Důležitá je orientace na studium několika jazyků současně. Základem systému ...