• čeština
    • English
    • русский
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta informačních technologií
  • 2011
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta informačních technologií
  • 2011
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Umělá inteligence pro deskovou hru Carcassonne

Carcassonne Board Game Artificial Intelligence

Thumbnail
View/Open
final-thesis.pdf (1.278Mb)
review_42570.html (1.447Kb)
Author
Černohub, Jan
Advisor
Stružka, Jaroslav
Referee
Lodrová, Dana
Grade
E
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Obsahem práce je návrh, vytvoření, testování a vyhodnocení virtuální adaptace populární společenské deskové hry Carcassonne pro osobní počítače. Včetně algoritmů řešící umělou inteligenci soupeře - za tímto účelem je vypracována analýza pravidel, cílů a herních strategií vzhledem k některým principům z teorie her s pravděpodobností. Dále jsou zpracovány nároky na zvolený formát datové a procedurální prezentace díla spolu s uživatelským rozhraním. Závěr práce nastiňuje možnosti budoucího rozšíření aplikace stran pokročilejších algoritmů umělé inteligence, jako jsou neuronové sítě.
 
The aim of the thesis is to design, build, test and evaluate a virtual adaptation of popular board game Carcassonne for personal computers, including artificial intelligence algorithms for opponents. The core revolves around analysis of the game's rules, goals and gaming strategies in regards to general principles put forward by the game theory and probability, these also include description of chosen data format, procedural behavior and graphical user interface. Thesis concludes upon reflection on future possible development and improvement of the application in the areas of advanced artificial intelligence algorithms such as neural network programming.
 
Keywords
Carcassonne, deskové hry, umělá inteligence, pravděpodobnost, teorie her, Carcassonne, board games, probability, artificial intelligence, game theory
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Informační technologie
Composition of Committee
doc. Ing. František Zbořil, CSc. (předseda) doc. Ing. Vladimír Drábek, CSc. (místopředseda) Ing. Radek Burget, Ph.D. (člen) Ing. Radek Kočí, Ph.D. (člen) Dr. Ing. Petr Peringer (člen)
Date of defence
2011-06-15
Process of defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se pak seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm " E ". Otázky u obhajoby: Můžete shrnout výsledky testů? Můžete popsat rozdíly mezi jednotlivými umělými inteligencemi?
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/52953
Source
ČERNOHUB, J. Umělá inteligence pro deskovou hru Carcassonne [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2011.
Collections
  • 2011 [319]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV