Analyzátor kvality hovorů VoIP
Quality Analysis of VoIP Calls
Author
Advisor
Matoušek, PetrReferee
Ryšavý, OndřejGrade
AAltmetrics
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato bakalářská práce se zabývá metodami pro hodnocení kvality hovorů VoIP. Je zde vysvětlen rozbor protokolu RTP/RTCP a následné počítání statistik potřebných pro určení kvality hovorů. V této práci je také popsána metoda, která byla implementována do pluginů pro sondu FlowMon. Budete zde seznámeni s výsledky a s porovnáním s ostatními programy. This bachelor's thesis focuses on methods for evaluating quality of VoIP calls. You can read about analysis of RTP/RTCP packets and use this knowledge for computing statistics required for assessing quality of VoIP calls. Also, I explain the method, which is implemented in plugins that work in FlowMon probe. Finally, you will see the results compared to the other programs.
Keywords
VoIP, stupnice MOS, R-faktor, kvalita hovorů VoIP, FlowMon, IPFIX, VoIP, quality of VoIP calls, MOS scale, R-factor, FlowMon, IPFIXLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Informační technologieComposition of Committee
prof. Ing. Miroslav Švéda, CSc. (předseda) doc. Dr. Ing. Otto Fučík (místopředseda) Ing. Petr Matoušek, Ph.D., M.A. (člen) Ing. Aleš Smrčka, Ph.D. (člen) Ing. Michal Španěl, Ph.D. (člen)Date of defence
2014-06-18Process of defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm " A ". Otázky u obhajoby: VoIP naměřené hodnoty jsou přidávány k toku v případě jeho exportu. Jak se Vaše implementace chová v případě aktivního timeoutu? Píšete, že architektura sondy neumožňuje přístup k libovolným flow záznamům a je nutné si vytvářet vlastní oddělené záznamy pro vybrané toky. Můžete naznačit časovou a paměťovou náročnost tohoto přístupu?Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/53066Source
BASEL, M. Analyzátor kvality hovorů VoIP [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2014.Collections
- 2014 [305]