Scrabble
Scrabble
Author
Advisor
Smrž, PavelReferee
Glembek, OndřejGrade
CAlternative metrics PlumX
http://hdl.handle.net/11012/53233Altmetrics
http://hdl.handle.net/11012/53233
http://hdl.handle.net/11012/53233
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato diplomová práce se zabývá stolní společenskou hrou SCRABBLE a její realizací v podobě počítačové hry. Postupně rozebírá všechny důležité aspekty, které mají vliv na výkonnost dané implementace. Především potom zvolení vhodných datových struktur pro uchování použité slovní zásoby, ovlivňujících efektivitu generování tahů a výběr vhodných algoritmů s ohledem na maximální rychlost. Zvláštní důraz je přitom kladen na inteligenci umělého protihráče a jeho schopnost konkurovat nejenom amatérům, ale i profesionálním hráčům SCRABBLU. This thesis describes the social table game Scrabble, and its realization in the form of computer games. Gradually examines all important aspects that affect the performance of the implementation. Especially after the election of the appropriate data structures retained for the vocabulary, affecting the efficiency of generating moves, and the selection of appropriate algorithms with regard to the maximum speed. There is particular emphasis on artificial intelligence opponent and its ability to compete not only amateurs, but professional SCRABBLE players.
Keywords
Scrabble, backtracking, teorie her, minimax, Trie, DAWG, GADDAG., Scrabble, backtracking, game theory, minimax, Trie, DAWG, GADDAG.Language
čeština (Czech)Study brunch
Informační systémyComposition of Committee
Date of defence
2008-06-19Process of defence
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/53233Source
PICEK, R. Scrabble [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2008.Collections
- 2008 [190]