Průzkum tržní orientace High tech firem
Research of Market Orientation of Hi-tech firms
Author
Advisor
Chalupský, VladimírReferee
Ruttkay, LadislavGrade
CAltmetrics
Metadata
Show full item recordAbstract
Tržní orientace je jedním z důležitých předpokladů dlouhodobě úspěšného fungování podniků. Důležitým aspektem analýzy tržní orientace je vymezení a měření faktorů, které tržní orientaci ovlivňují a posouzení významu tržní orientace pro prosperitu podniků. Diplomová práce se zabývá problematikou vymezení a měření tržní orientace firem v našem prostředí. The market orientation is one of the most important preconditions of long term sustainable development of companies. The important aspect of analysis of market orientation is the determination and measurement of factors, which the market orientation influences and adjudication of meaning of the market orientation for prosperity of companies. The master’s thesis deals with the definition and measurement of the market orientation of companies in our departmental environment.
Keywords
Tržní orientace, faktory vnějšího prostředí, faktory oborového prostředí, orientace na zákazníky, Market orientation, Factors of the internal environment, Factors of the departmental environment, Customers orientationLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Podnikové finance a obchodComposition of Committee
prof. Ing. Jana Stávková, CSc. (předseda) doc. Ing. Zdeněk Sojka, CSc. (místopředseda) doc. Ing. Vladimír Chalupský, CSc., MBA (člen) Ing. Ivana Groligová, CSc. (člen) Ing. Jaroslav Rompotl (člen)Date of defence
2008-06-09Process of defence
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/5331Source
NĚMEČKOVÁ, B. Průzkum tržní orientace High tech firem [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2008.Collections
- 2008 [373]