Převod trojúhelníkových polygonálních 3D sítí na 3D spline plochy
3D Triangles Polygonal Mesh Conversion on 3D Spline Surfaces
Author
Advisor
Kršek, PřemyslReferee
Šiler, OndřejGrade
AAltmetrics
Metadata
Show full item recordAbstract
V počítačové grafice se můžeme setkat s nestrukturovanými trojúhelníkovými 3D sítěmi, které nejsou příliš použitelné pro zpracování kvůli své nepravidelnosti. V těchto případech může vyvstat potřeba převést danou 3D síť na vhodnější reprezentaci. Vhodnou alternativou může být určitý druh 3D spline plochy, která zavádí strukturu v podobě sítě řídících bodů a pro další zpracování je tedy mnohem vhodnější. V rámci převodu, který je popisován v této práci, se nejdříve vytvoří quadrilaterální 3D síť, jejíž struktura je pravidelná, ale především koresponduje se strukturou sítě řídících bodů výsledné 3D spline plochy. Tuto quadrilaterální 3D síť lze následně uložit a použít v určitých modelovacích aplikacích pro vytvoření 3D spline plochy, konkrétně tedy T-spline plochy. In computer graphics we can handle unstructured triangular 3D meshes which are not too usable for processing through their irregularity. In these situations it occurs need of conversion that 3D mesh to more suitable representation. Some kind of 3D spline surface can be proper alternative because it institutes regularity in the form of control points grid and that's why it is more suitable for next processing. During conversion, which is described in this thesis, quadrilateral 3D mesh is constructed at first. This mesh has regular structure but mainly the structure corresponds to structure of control points grid of resulting 3D spline surface. Created quadrilateral 3D mesh can be saved and consequently used in specific modeling applications for T-spline surface creation.
Keywords
Vrchol, trojúhelník, quadrilaterál, polygon, 3D síť, 3D spline plocha, NURBS, T-Spline, skalární pole, vektorové pole, gradientní vektor, izoparametrický vektor, křivost, křivost polygonální sítě, plovoucí linky, distanční funkce, kostra, přesíťování, triangulace, teselace, metoda rozvodí, formát STL, formát OBJ., Vertex, triangle, quadrilateral, polygon, 3D mesh, 3D spline surface, NURBS, T-Spline, scalar field, vector field, gradient vector, isoparametric vector, curvature, polygonal mesh curvature, flow lines, distance function, skeleton, remeshing, triangulation, tessellation, watersheds algorithm, STL format, OBJ format.Language
čeština (Czech)Study brunch
Počítačová grafika a multimédiaResult of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/53867Source
JAHN, Z. Převod trojúhelníkových polygonálních 3D sítí na 3D spline plochy [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. .Collections
- 2008 [190]
Citace PRO
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Technologie CNC frézování pomocí splajnových interpolací
Soukupová, VeronikaTato práce se zaměřuje na využití různých typů splinové interpolace pro obrábění na číslicově řízených strojích. Cílem této práce je teoreticky popsat využití splinových interpolací při CNC frézování a následně stanovit a ... -
Křivky v počítačové grafice
Míchal, LubošTato práce se zabývá návrhem a implementací demonstrační aplikace, která bude sloužit k názorné ukázce křivek používaných v počítačové grafice. Aplikace je vytvořena v jazyce C++ v prostředí Visual Studio 2005. Pomocí této ... -
Převod trojúhelníkových polygonálních 3D sítí na 3D spline plochy
Jahn, ZdeněkTato práce se zabývá problematikou převodu nestrukturovaných trojúhelníkových 3D sítí na vhodnější reprezentace ( quadrilaterální sítě nebo spline plochy ). Vysvětluje základní problémy spojené s nestrukturovanými sítěmi ...